nog niet doorslapen


hoi iedereen

ik vroeg me af of hier nog meer moeders zijn met een kind van 3 jaar oud die nog niet door slaapt.... want dat is nl bij mij het geval. waarom hij wakker word is ook verschillend,soms speen kwijt,soms een droom en soms alleen maar een slokje drinken. hij word altijd wakker als ik ga slapen en net aan het wegzakken ben in slaap en snachts altijd nog een keer. het is maar 5 min werk hoor want lastig erbij is ie niet. dacht eerst dat het aan mij lag maar heb nu een baby erbij van 14 weken en die slaapt wel al door sinds 11 weken. nu is het misschien wel handig om erbij te zeggen dat hij een praatachterstand heeft,dus uit leggen waarvoor ie wakker word kan hij niet. hij is 3j3mnd en zijn praten is te vergelijken met een kind van nog geen 2 jaar. weet iemand misschien een supertip voor me om hier een oplossing voor te vinden,want mag nu wel eens gaan doorslapen vinden jullie ook niet?!

gr van esther
 
Hallo Esther,

Ik ken het probleem. Mijn oudste zoontje wordt over 2 mnd 3 en die slaapt ook nog niet door. Precies hetzelfde als bij jouw, Hij is niet lang wakker maar toch wel vaak een keer of 2 per nacht. Mijn zoontje heeft geen spraakachterstand maar kan mij ook niet duidelijk uitleggen waarom hij nou wakker wordt. Ja, soms wel dan moet hij naar de wc, of heeft hij dorst maar vaak ook niet. Dan geef ik hem een aai over zijn bol en gaat dan weer slapen.
Ik heb ook nog een zoontje van bijna 7 mnd en die slaap 9 van de 10 keer wel door. Helaas heb ik dus ook geen tip voor je maar ik kan je alleen mededelen dat het vaak voorkomt. Ik hoor het meer om me heen. Ik hoop dat er nog iemand komt met de gouden tip!
Succes! Groetjes Ilona (Mama van Rayen en Milan)
 
Hoi,

hier ook zo... Zoontje van 2,5 (wel met spraakachterstand, hij begint nu pas te praten, maar dat heeft volgens mij niets met het wakker worden te maken) wordt nog regelmatig wakker 's nachts en zoontje van 8 maanden knort lekker de hele nacht door.

M'n oudste, een meisje, wordt deze week 5, werd ook lang 's nachts nog wakker. Mijn ervaring (en in mijn omgeving hoor ik dit van meer moeders) is dat ze rond hun vierde jaar, als ze wat zelfstandiger worden, jou niet meer zo vaak nodig zijn om weer in te slapen. Ik dacht dat ze al langere tijd de hele nacht doorsliep, tot ze een keer liet vallen dat als ze wakker was weer zelf ging slapen...

Als ze jonger zijn zijn ze denk ik toch even wat aandacht nodig om dan weer door te kunnen slapen, of misschien gewoon even weten dat mamma er nog is.

Gaat vanzelf over, dus, als het goed is,

groeten, Joke.
 
Hoi, mijn zoontje van 2 jaar en 3 maanden heeft het ook. Ik reageer minder snel dan voorheen, en dat helpt; vaak lost hij het zelf op en slaapt hij toch weer verder. Maar ja, dan ben ik al wakker geweest en het breekt je nacht behoorlijk.
Ik vrees dat het zo blijft, alleen zul je er, zoals de vorige schrijfster ook zegt, minder van gaan merken als hij ouder wordt. Toen ik een keer de wanhoop nabij was, merkte mijn man droogjes op dat hij het als kind altijd heeft gehad en nog steeds heeft! Hij wordt een paar keer per nacht wakker om onduidelijke reden. Na zijn verde verjaardag  heeft niemand er meer wat van gemerkt, maar het is dus nooit overgegaan. Ik weet niet of dit je troost, maar wellicht verklaart het iets.
Sterkte.
 
Terug
Bovenaan