nog niet doorslapen

A

Anoniem

Guest
Hallo,
Mijn dochter van net 6 maanden is elke nacht nog wel 1 of 2 keertjes wakker. Meestal is een speentje geven voldoende en slaapt ze weer verder. Maar ik vind het nogal vermoeiend, want zij is dan maar even wakker maar ik lig soms weer een half uur of een uur wakker voor ik weer in slaap val....Mijn zoontje van ruim 2,5 sliep altijd goed door maar is sinds een paar weken ook elke nacht wel een keer wakker.Nou heb ik ook nog een man die slaapt als een blok, dus moet er altijd zelf uit. Ik werk   3 dagen per week en ben inmiddels door de vermoeidheid niet meer te genieten zo af en toe. Een hoop geklaag dus, maarre wat ik wil weten, stel ik me aan en zijn jullie kindjes ook nog regelmatig wakker of slapen de meeste gewoon lekker door?
groetjes Roxan

Pfff, lijkt me inderdaad erg vermoeiend. Natuurlijk stel je je niet aan. Ik werk ook 3 dagen en heb twee kinderen, en ik ben ook moe ondanks dat we wel door kunnen slapen. Die twee hummels vreten echt energie van mama!
Floor sliep door toen ze een maand of 3 was, Tijmen (2,5 jaar) sliep al door met 5 weken. Ze zijn vaste slapers, je kan er bij wijze van spreken een kanon naast afschieten en ze slapen nog door. Hier treffen we echt mee!
Probeer 's middags eens lekker bij te tanken als je kinderen in bed liggen (of slaapt je oudste niet meer overdag?). Dit helpt hier soms ook wel een beetje.
Succes ermee!
Groetjes van Ruth

Hoi,

Ik snap je wel hoor, en vind het geen geklaag, maar de meeste kindjes van deze  leeftijd slapen nog niet door. En dat je oudste dat wel deed, is gewoon geluk volgens mij!!
Ilyas slaapt ook nog niet door. Ik moet er meestal ook nog wel 1 of 2 keer uit voor een speentje. Niet echt relaxt.Maar we zullen nog even moeten volhouden, ben ik bang.
Probeer wat extra rust te pakken als je vrij bent en hij een dutje doet. Sinds mijn oudste is geboren doe ik elke dag als ik kan ook een middagdutje. Zo trek ik het redelijk. En 's avonds op tijd naar bed.
Veel sterkte!

Groetjes,
Mienetje

hoi,
klinkt errug bekend! jorik is 7,5mnd en heeft geloof ik bij elkaar snachts 6x doorgeslapen. Het begint al als hij naar bed gaat,hij wordt standaard 1of 2 keer wakker en dan snachts ook nog een paar keer. het is wel alleen maar even de speen terug doen,maar toch! en aangezien ik 2keer in de week avonddienst heb gaat je toch steeds meer opbreken. nou ja,ik houdmaar moed. als hij 15 is zal die het vast niet meer doen

gr. monique

Hoi

Hier ook geen doorslaper, joshua is bijna 7 maanden nu..... Ik werk 32/36 uur per week en ben ook nog eens alleenstaande moeder... Helaas wil joshua ook drinken s'nachts in totaal nog  2 keer, gelukkig geef ik dan nog bv zodat het makkelijker is en je snel weer in slaap kan vallen. Je mag zeker wel klaagen hoor! Het is hardstikke zwaar! Sorry geen tip's anders had ik dat al lang gebruikt. hahah

suc6
grt suuz mv joshua 8-2-07

ps. als je een tip krijgt die werkt laat dan weer van je horen want dan heb ik wel intresse!

Hallo dames,

Hier een moeder van een andere Yoshua (4,5 mnd). Ik denk dat het moeilijk is passend advies te vinden omdat elke baby en moeder weer anders zijn maar omdat ik zelf een kleintje heb dat goed doorslaapt wil ik jullie mijn "werkwijze" niet onthouden en laat ik even een berichtje achter.

Wat hier goed helpt (maar dat wil niet zeggen dat dat bij jullie zo zal zijn) is het op een vaste tijd naar bed brengen van Yoshua. Meestal is het duidelijk te zien als hij moe wordt. Hij gaat dan aan zijn oortje trekken of "begraaft" zijn gezichtje in je hals. Ook huilen is een duidelijk teken. Meestal gebeurt dit tussen 19.00 en 20.00.

Als ik dat zie, breng ik hem naar de slaapkamer en lees ik standaard een verhaaltje voor  waarna ik hem in zijn bedje leg en standaard hetzelfde saaie liedje 3 x zing (slaap Yoshua, slaap). Vervolgens nachtzoentje, rolgordijn omlaag, lampje aan en ik loop weg. Na wat gehuil (minuut of 15 maximaal), valt ie in slaap. Als ik vind dat ie te lang huilt, ga ik even kijken en geef ik hem een extra knuffel maar haal hem nooit uit zijn bed (dit zou hem alleen maar storen tijdens het inslapen).

Om 23.00 maak ik hem wakker voor de laatste fles waarna hij direct weer inslaapt tot de volgende morgen. Om 07.00 maak ik hem weer wakker voor de eerste fles. Ik denk wel dat flesvoeding er toe bijdraagt dat we zo'n goede structuur gevonden hebben maar ook de manier waarop het kind zelf in elkaar zit speelt een grote rol (en de moeder natuurlijk). Daarom nogmaals, het is moeilijk een passend advies te vinden.

Heel veel succes!

Groetjes, Laura

Mijn oudste (4 jaar) is elke nacht 2 tot 4 keer wakker. Is een slaapstoornis (aangetoond op EEG) dus ik ken je gevoel. Ik slaap dus al 4 jaar niet meer door en ben dus soort van chronisch moe  . Mijn man slaapt ook als een blok...

Terug
Bovenaan