Nog niet ingedaald? Iemand ervaring?

Onze kleine is nog steeds niet ingedaald. Ik ben nu 39/1 weken zwanger. De VK hoopt dat eerst de bevalling begint met weeën. Als het vruchtwater breekt moet ik direct plat liggen en ga ik naar het ziekenhuis. Daar zullen ze de weeën dan gaan opwekken. Vorige week al 2 dagen weeën gehad maar doordat de baby niet op de baarmoedermond drukt geen ontsluiting, helemaal niks. Ik ben nu bang dat het een probleem zal opleveren en de baby niet naar beneden wil/kan. Wie heeft hier ervaring mee? Of iets gehoord
van vriendinnen die dit ook hebben meegemaakt.
Ja, als het niet via de normale manier gaat dan wordt het alsnog een keizersnede.
Ik wil niet dat ze me eerst twaalf uur laten zuchten/steunen voordat ze dat gaan doen.
We leven in een raar land, dat je zelf niet eens over je lichaam mag bepalen.

Ik hoop dat de natuurlijke bevalling goed zal verlopen hoor.

Dana74

Hey Dana,
Ook bij mij was de kleine niet ingedaald. En de verloskundige vertelde mij hetzelfde als jou. Uiteindelijk is het allemaal iets anders verlopen. Omdat ik zwangerscahpsvergiftiging kreeg ben ik sowieso al naar het ziekenhuis gemoeten en daar bevallen (via de natuurlijke weg).
Bij  39 weken ben ik wel door de verloskundige naar het ziekenhuis gestuurd. Ik voelde minder leven en als ik daar toch was voor een ctg zei de verloskundige dat ik net zo goed even een afspraak kon maken met de gynecoloog zodat die kon kijken waarom de baby niet was ingedaald. (bijvoorbeeld dat je placenta niet goed lag of er iets anders voor de baarmoedermond zat). Dit was bij mij niet het geval. Ze zeiden dat de meeste westerse vrouwen een 'vierkant' bekken hadden en dat mijn bekken misschien ronder was, zoals bij afrikaanse vrouwen en daar dalen baby's bijna nooit in. Dit was dus een mogelijkheid. Ik wil je even zeggen dat ik helemaal nederlands ben en ook mijn ouders/ grootouders enzo dus dat ik geen afrikanen in de familie heb waardoor dit erfelijk bepaald zou zijn. Ik vond het ook raar maar wel humor.
Nou goed, ik ben dus in het zkh bevallen. Ingeleid en tijdens de bevalling is de baby gewoon ingedaald.
Ik weet dat het ook minder fijn kan gaan maar het hoeft dus niet. Probeer je niet te druk te maken. Dat is ook niet goed voor jou en je kindje en je kan er verder toch niks aan veranderen hoe het loopt. De ziekenhuis bevalling op zich vond ik erg fijn. Je bent van alle kanten omringd met zorg dus ook daar zou ik me niet druk om maken.
Geniet nog een beetje van je zwangerschap. Ik kan me voorstellen dat je graag je kindje in je armen hebt. Maar geniet nog even van dat mooie in je buik.
Sterkte gewenst verder met de bevalling. You can do it!

Groetjes Kirsten, mama van Tyche 3,5 week

Je ziet vaker dat een baby niet indaalt tijdens de zwangerschap, maar pas tijdens de bevalling. De weeen die je hebt gehad zijn voorweeen, geen echte weeen. Voorweeen zoregn dat je baarmoeder zacht en kort wordt zodat de bevalling dan kan beginnen. Als de vliezen nog niet gebroken zijn drukt de vochtblaas van het water op de ontsluiting.
Wanneer je begint met gebroken vliezen zullen ze eerst kijken of de navelstreng niet mee naar buiten is gespoeld. Dat is de reden dat je meteen moet gaan liggen. Heel vaak zakt het hoofdje meteen naar beneden als de vliezen breken, dus dan is je probleem opgelost.
En amders zie je meestal dat je kindje door de weeen goed naar beneden komt. Maak je geen zorgen, als de ontsluiting met minder dan 1 cm per uur gaat zullen ze wrs snel een infuus gebruiken en als dat ook niet helpt krijg je een keizersnede. En dat hoeft helemaal geen 12 uur te duren.
 Maar je hebt echt de meeste kans pp en nomale geboorte,  

Hoi!

Hier precies, exact hetzelfde verhaal!!!
Gisteren voor een liggingsecho geweest in het ziekenhuis, geen afwijkingen te zien. Alleen is ons mannetje dus ook helemaal niet ingedaald, hij ligt er wel goed voor. Ook bekkenonderzoek gehad, alles moet en zou d'r door moeten kunnen...

Maar ben opeens bang, precies wat jij schrijft, bang voor een urenlange lijdensweg met uiteindelijk toch een keizersnee....

We blijven hopen en duimen dat ie alsnog gaat indalen!

Groetjes en succes d'r mee, Ptra

Die van mij was wel 2 cm gezakt en toen ik een paar weken geleden naar het zh moest voor een echo omdat ze dachten dat het in stuit lag zei de gyn   dat het kindje verders wel goed lag.

ik zou zo graag willen dat alles nu doorzet.. veel harde buiken en veel menstruatiepijnen, maar nog geen slijmprop verloren ofzo   moet dat of hoeft dat niet?

liefs Danielle
39wk en 2dg

Terug
Bovenaan