Nog niet ingedaald!!

A

Anoniem

Guest
Ben gisteren bij de vk geweest en bleek dat het kindje  nog niet is ingedaald. Ben momenteel 38w1d. Weet niet of dat heel erg is, de vk was er heel rustig onder. Nu weet ik wel dat het bij een 2e vaak later is, maar vind het toch wel spannend. Afgelopen zondag had ik echt last van valse weeën, dus had ik verwacht dat het indalingsweeën waren. Niet dus!  Maar afwachten weer, ben het wel zat, mag van mij nu wel komen.  Zijn er meer aanstaande mama's waarbij het kindje nog niet is ingedaald?

Hoi,

Maak je maar niet ongerust hoor! Mijn schoonzusje haar babietje daalde pas in op het moment dat de weeen begonnen. Ze ging dus in 1 ruk door!

Maar kan me voorstellen dat je niet blij bent, want je babietje zit nu waarschijnlijk zo tussen je ribben...

Bij een vriendin van me is ie nog steeds niet ingedaald en is ook dikke 38 weken, maa bij haar vorige ook niet gebeurd, bij mij zag de VK van de week pas dat het was ingedaald alleen lag ook nog niet vast in het bekken blijkbaar, hij kon nog heen en weer gaan :p

Bij een 2e is het inderdaad zo dat de indaling meestal maar begint, eens de weeën beginnen.   Dan voel je naar het schijnt, je babietje echt naar beneden 'schuiven'.

Daar kan ik wel niet van meespreken, onze oudste was al ingedaald op 30 weken, en ons tweede hier is nu ook al ingedaald van 34,5 week.

Heidi

Hallo!

Niet ingedaald.. ik ken het.
Bij de 1e,.. ben ik begonnen met vliezen breken.. was nog niet ingedaald, dus dan MOET je GELIJK gaan Liggen!! (verdere details van een vreselijke bevalling zal ik je besparen)
anders kan de navelstreng uitzakken,.. en dat is gevaarlijk.

Begin je echter met weeen,.. dan ik het geen probleem.
De VK duid dat op je zwangerschapskaart aan als CBBBI (beweegbaar boven bekken BBB)
ik ben nu 38 wk, 4 dagen, en is nog niet geheel ingedaald, ze denkt dat het aan het indalen is,.. maar omdat het nog niet vast ligt,.. is het officieel nog niet ingedaald, en moet je liggen als de vliezen breken!!

Maar begin je met weeen,.. geen probleem, dan zakt het vanzelf!

groetjes, en succes!

Jeannette
38wk 4 dgn

Hoi,
Ik lees even mee, ben van het juli forum, en inmidels  weer mama van een mooie dochter, nu al vijf weken oud..
Ze is onze tweede dochter, en derde kindje..We hebben ook een zoontje.

Nu was ze ook tot aan het einde niet ingedaald, en met 41 weken begon de bevalling   met het breken van de vliezen..Ik had nog nauwelijks voorweeen gehad ook die laatste weken..dus dacht dat het wel een lang verhaal kon worden..
Ik was gelukkig thuis, en de oudste twee waren er niet.
Dus op de bank gaan liggen en de vk gebeld.
Toen ze kwam zei ze, dat de baby al meer was gezakt, en ik mocht gewoon weer lopen, en wachten op de weeen.Fijn idee dus..Zag mezelf niet al die tijd liggen wachten..haha
Die konden wel nog even op zich laten wachten zei ze..
Maar rond half vijf begonnen de weeen heel langzaam op gang te komen, en rond zes uur werd het sneller op elkaar. Kwart over 7 kwam de vk langs, en ik had volledige ontsluiting.
12 voor 8 werd onze dochter geboren..Snelle bevalling dus, en lekker thuis.

Dus maak je niet te druk wb het indalen, het kan dus heel vlot gaan, en het zegt inderdaad niet altijd wat..
Succes dames, het komt goed!!
Groetjes R, juli 2007 forum

hier ook nog niet ingedaald 3e kindje
vind het alleen lastig dat ze daardoor blijft draaien
en benauwd dat je het krijgt van mij mag ze zakken maar daar zal ze niet naar luisteren denk
gr marina 37w

Terug
Bovenaan