nog niet ingedaald...

Heey meiden,

Ik kom net terug van controle bij de VK en de kleine is nog niet ingedaald met 39+4. Het is mijn eerste kindje. Morgen moeten we naar het z'huis voor een echo, en maandag gesprek met de gyn..
Heeft iemand ervaring met een niet indalend kindje?? Wat kan ik verwachten van de echo en het gesprek met de gyn?
Liefs Chantal

he vervelend zeg, heb er geen ervaring mee maar wat ik wel heb gehoord dat als je vliezen breken en je kindje is niet ingedaald, dat je gelijk plat moet gaan liggen. verder weet ik het eigenlijk niet, veel succes morgen en maandag!

Hoi,
Met zo'n echo en gesprek heb ik geen ervaring.
Toen ik 10cm ontsluiting had bleek dat Julia ook niet genoeg ingedaald was. Ook was ze een sterrenkijker.
Ik moest een uur op mijn zij liggen en langzaam meepersen. Na een uur was ze ingedaald en lag ze goed.
Op dat moment gaat een uur best snel, omdat je helemaal niet met de tijd bezig bent (had pijnbestrijding en dus lekker onder invloed, haha)

Succes en probeer niet al te zenuwachting te zijn...

Gr Ilse

hoi, ben al mama van 2 kindjes en nu weer zwanger.
Allebei mijn kindjes waren niet ingedaald. Dit gebeurt in de meeste gevallen dan alsnog tijdens de weeen. (als ze tenminste goed ervoor liggen) Het is wel zo dat ze nu evt gaan kijken of ze al iets zien waardoor evt je bekken te smal is en dit de reden is. Bij mij hebben ze dit niet gedaan maar zei de gyneacoloog dat ze dat snel genoeg wisten tijdens de bevalling en ze dan alsnog een keizersnee deden, maar dat het heel vaak voorkwam dat kindjes pas laat indalen. Bij mij is dat ook met de ween gebeurt en nergens last van gehad. Wel klopt het dan als je vliezen als eerste breken je moet gaan liggen totdat de kleine is ingedaald.

Meid maak je niet te druk, meestal wil dit niks zeggen.
Ben er hier al op voorbereid dat ook dit kindje niet voor de bevalling indaald! (heb eigenwijze kindjes)

succes..

Hey meiden,
Bedankt voor jullie reacties! Ik had al gehoord van de VK dat ik moet gaan liggen als mijn vliezen breken, en ik moet dan ook in het z'huis bevallen. Als de bevalling begint met weeen, kan ik wel thuis bevallen.
De echo was goed! Er zijn geen bijzonderheden, dus ik denk dat dit ook een lekker eigenwijs kindje is... Maandag nog even gesprek afwachten, maar ben wel gerust gesteld dat er niets aan de hand is.
Liefs Chantal

Terug
Bovenaan