nog niet kruipen....

A

Anoniem

Guest
Ben benieuwd welke kindjes het ook rustig aan doen hier.
Leah is bijna 10 maanden (over ruim een week) en heeft sinds vorige week het 'tijgeren' pas een beetje ontdekt. Nou ja, je kunt haar beter vergelijken met een zeehondje.... zo hobbelt ze naar voren. Wel zit ze al een paar maanden veel op handen en knieeen met haar billen in de lucht te zwaaien, maar ze begrijpt nog niet goed dat ze daar iets mee kan.

Ze is zeker niet sloom ofzo, hoor, of saai, hihi, maar maakt vooral nog geen haast op motorisch gebied. In tegenstelling tot kindjes hier die al zowat lopen. Grappig, al die verschillen. Maar goed, wie heeft nog meer een kindje dat het rustig aan doet??? Of een kindje dat al zo lang op handen en knietjes zit maar er niets mee kan....

Leah heeft wel een heel circus dat hier aan haar voorbij trekt overigens, met haar broer en 2 zusjes. Ze zijn allemaal even dol op haar en verdringen zich zo ongeveer wie het dichtst bij haar mag staan, zitten enz enz. Dus ze heeft ook niet veel uitdaging nodig, want ze heeft een doorlopende voorstelling de hele dag door bijna..........

Overigens, begrijp me goed, hoor: ik maak me geen enkele zorgen hierom, de andere meiden waren ook pas erg laat met kruipen, staan en vooral lopen (18 maanden en 24 maanden) en da's dus allemaal helemaal goed gekomen.

Hallo,

Hier wel een klein slompie! Noah is nu bijna 9 maanden en doet niets wat ook maar op kruipen lijkt.!! Hij heeft nooit op zijn buik willen liggen. We hebben het wel proberen te stimuleren, maar hij wil het gewoon echt niet. Hij zit wel, al moet ik hem soms weer rechtop zetten. En hij wil ook graag staan, maar dat is alles behalve stabiel. Ik vind het soms wel een beetje lastig. Als hij bijvoorbeeld zit en dan omvalt, begint hij te zeuren, dat hij weer rechtop wil. Maar doet er zelf niets aan. Dus ik zet hem altijd rechtop. Maar zo hoeft hij er zelf nooit wat voor te doen.

ook ik maak me totaal geen zorgen, want ik heb nog nooit een puber niet zien lopen..
Maar er zijn wel mensen om ons heen, die allemaal 'adviezen' hebben en zeggen dat hij nu toch echt moet gaan kruipen. Jaja..

Hij ontwikkeld zich op een andere manier erg goed, hij kletst en heeft al 7 tanden enzo.

Groetjes

heyhey

wil even reageren op dat stukje van suno, waarin iedereen zegt dat hij nu toch echt wel moet gaan kruipen.
laat ze maar lekker lullen hoor.
ieder kindje ontwikkelt zich in zijn/haar eigen snelheid.
kom op zeg, hij is 9 maanden.
zou me pas zorgen maken als hij over 6 maanden nog niet kruipt hihihi
en zelfs dat zegt niks, want mijn stiefdochtertje heeft nooit gekropen. die ging in 1 keer lopen.
alles komt goed. ik was ook heel laat in de ontwikkeling, maar ook ik kan nu even goed lopen als ieder ander hoor hihihi
zoals je zelf al zegt, hij heeft al 7 tandjes.
nathalia is dan wel snel in haar ontwikkeling, maar heeft nog niet eens 5 tandjes. (5e is nu op komst)

don't worry, just enjoy :D:D:D

liefs, do

Laura is nu 9,5 maanden, valt om als je haar laat zitten en beweegt achteruit door met haar armpjes zichzelf weg te duwen. Ze draait om haar as als ze op haar buik ligt. Ook niet zo snel qua grove motoriek dus, wel kan ze papa en mama zeggen en heel geïnteresseerd met 1 vingertje dingen onderzoeken. Tand 4 is in aantocht, ze kan ook al zwaaien. De volgorde is bij elk kind weer anders denk ik dan maar!

Hey Do, je bent echt een schatje, weet je dat!!! Jij weet mensen altijd zo'n goed gevoel te geven.  Tenminste, mij wel!!!
Hoe is het trouwens met jouw?? Gaat het weer een beetje?

Trouwens Noah kan wel klap eens in je handje, dan doet hij in zijn handen klappen en zijn handjes op zijn lieve bolletje. Hij doet hiep hiep hoera, dan gaan zijn armpjes de lucht in. En hij kan goed zwaaien. En als je zegt, geef mijn een kusje, dan pakt hij je hoofd vast en gaat dan lekker met zijn mond open een kusje geven!! Dat soort dingetje doet hij allemaal wel.
En alles aanwijzen, als je zegt, waar is de hond en opa, en bal en blablabla. Dus hij kan best veel, behalve zijn grove moteriek.

Fijne dag.
Groetjes

Mijn kindje is nu 11,5 maand en kruipt ook nog niet. Hij speelt op zijn knietjes en trekt zich op aan de box tot zijn knieen (zit meer dan de helft van de tijd op zijn knieen) maar als hij kruipt dan tijgert hij. Nee kruipen ziet hij echt (nog) niet zitten.
Ik maak me er ook echt geen zorgen om, misschien gaat hij wel nooit kruipen. Als hij zit schuift hij op zijn billen vooruit (ja dat mag eigenlijk ook niet hè). Maar wat anders, moet ik hem dwingen ofzo??? Nee, laat hem maar lekker gaan.

Terug
Bovenaan