nog niet met hoofdje omhoog

mika is 10 weekjes en als we hem op zn buikje leggen dan gaat meneertje rustig liggen duimen..hij doet dus nog niet veel..bij het cb zeggen ze dat ik hem vaker op zn buikje moet leggen..zijn er meerdere moeders die zo'n lief lui kindje hebben?en is dat erg dat ie dat nog niet doet??
 
Onze dochter is bijna 4 maanden en ook erg lui voor wat betreft het hooghouden van het hoofdje :) . Op de buik vindt ze het maar niks... We leggen haar wel een paar keer per dag op haar buik om toch te oefenen maar wil ze niet dan wil ze niet. Alles op z'n tijd toch?
 
Herkenbaar... wij hadden dit 'probleem' ook. er werd ons geadviseerd: 5 keer per dag 2 minuten op de buik. Vinden ze best moeilijk hoor. Ik maakte me eek een beetje zorgen of het erg zou zijn dat ze dat nog niet deed.
De keer daarop bij het CB werd er niet eens naar gekeken. Dus mijn zorgen waren echt voor niets geweest.
gewoon regelamatig een paar keer op de buik.... dan gaat het helemaal goed komen!
 
Wij hadden ook een echte rugligger. De buik was niet zijn favoriet! Wij hebben toen de lamase draai en ontdekgym op de kop kunnen tikken. Is een soort schaal die kan draaien, daar ligt de baby op de buik op en kan zo vanalles ontdekken! Heel grappig en hier was het echt een succes. Verder zou ik me niet al te druk maken! Ieder kindje is weer snel met wat anders!
 
Ik legde mijn jongste dochter meestal na het verschonen op haar buik op de commode, duwde haar billen wat naar beneden en ging zelf voor de commode staan, of liet haar zus er staan en gekke bekken trekken. Dat vond mijn jongste wel leuk en zo trainde wij haar nekspieren, want dat vond ze gewoon liggend in de box helemaal niet leuk.
 
Ik legde mijn jongste dochter meestal na het verschonen op haar buik op de commode, duwde haar billen wat naar beneden en ging zelf voor de commode staan, of liet haar zus er staan en gekke bekken trekken. Dat vond mijn jongste wel leuk en zo trainde wij haar nekspieren, want dat vond ze gewoon liggend in de box helemaal niet leuk.
 
Terug
Bovenaan