Nog niet op haar buikdraaien met 7 mnd

Hallo dames,

onze kleine meid wilt nog steeds niet op haar buikje draaien.
ik leg haar elke dag wel een paar keer op haar buik. Maar dat vind ze maar niets.
Ook doe ik vaak de heupjes pakken en dan de draaibeweging met haar. Maar ze houd zich zelf dan tegen.

Ze draait wel op haar zij, dit doet ze al heel erg lang.
en nu doet ze dan ook wel haar hoofdje erg ver naar achteren maar de draait niet verder.

als we haar in de box laten zitten, vind ze dat schitterend en dat houdt ze ook erg lang vol.
Ze kan echt al heel goed zelfstandig zitten. Valt soms nog wel om.

Weten jullie hoe ik dit kan leren, dat ze leert te rollen op haar buikje?
En hoe oud waren jullie kids met het draaien?

Groetjes
Hetty
 
Hoi Hetty,

Ja, je kan af en toe de ontwikkelingen er wel uit kijken. Zo wacht ik nu op het woordje  'mama'!
Mijn zoontje ging met iets meer dan 4 maanden van rug naar buik rollen, maar mijn neefje deed dit pas met 10 maanden. Ieder kind heeft zijn eigen tempo   (al zit er officieel vast wel een limiet aan) en het zegt niets over de verdere ontwikkeling. Mijn neefje liep bijvoorbeeld wel weer heel snel.
Wat je zou kunnen proberen om het te stimuleren is een speeltje neer te leggen schuin boven het hoofdje aan de kant waar jouw kindje naar toe draait op de zij. Ik heb bijvoorbeeld de box nooit te vol met speeltjes gelegd. Dan kon hij namelijk op zijn rug wel heel makkelijk bij een speeltje was mijn idee. Ik weet niet of het echt zo werkt, maar het is natuurlijk te proberen.
Ik zou niet te veel aan de heupjes en beentjes trekken. Daar is het allemaal nog wat te gevoelig voor.

Succes en ik ben benieuwd!
Marianne
 
Mijn zoontje is 4 en halve maand en rolt sinds een week van rug naar buik.
Op het CB zeggen ze dat dit erg vroeg is, dat dit pas tussen de 5 en 6 maanden "hoort",
maar moet eerlijk zeggen dat ik er wel een beetje trots op ben..
Maar er zit ook een heel groot nadeel aan hoor!
Als hij eenmaal op zijn buik ligt, kan ie niet meer terug, dus is het heel de dag huilen..
Als hij eenmaal weer op zijn rug ligt, draait ie binnen een minuut weer op zijn buik. En begint het weer van voor af aan,
dus heel gezellig is het niet! Haha.
Groetjes
 
hoi daisy
 maak jemaar geen zorgen mijn dochter deed het ook niet.
Ze is nu 10,5 maand ze kan het nu sinds een paar weken wel maar doet het niet vaak.
Ik ben wel met haar naar therapie aan het gaan die kunnen je goede tips geven over hoe je het het beste kunt oefenen heeft bij ons erg geholpen.
Nu probeert ze ook zlf te gaan zitten.

groetjes servie mv dana
 
Ik zou me nog niet druk maken hoor, ieder kind doet alles op een ander moment. Met 7 maanden heeft ze nog wel even de tijd. Volgens het schema dat het CB hanteert zouden ze met 9 maanden beide kanten op 'moeten' kunnen rollen.

Mijn dochter is nu 6,5 maand.
Met 3 maanden rolde ze van buik naar rug. Op haar buik liggen vond ze toen helemaal niks, dus vond ik het ook logisch dat ze dat eerst ging doen. Ze deed het toen ook maar af en toe hoor, maar kon het dus wel. Daarna heeft ze het weken niet gedaan en nu kan ze sinds een week of twee ook van rug naar buik rollen. Dat zie ik haar nu regelmatig doen, maar van buik naar rug doet ze bijna nooit, maar ze kan het dus wel.

Mijn dochter kan nog niet zelfstandig zitten. Met een beetje steun gaat het wel goed, maar nog niet los. Daar zit ik nu op te wachten. Maar echt stabiel los zitten hoeft pas met 12 maanden (volgens schema CB), dus kan ook nog wel een tijdje duren...we zien het wel...

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)
 
Nou ik zou me absoluut geen zorgen maken, want ze doen het allemaal in eigen tempo.
M'n zoontje is nu 7 maanden en 2wk en doet het sinds 2 weken.Ik zelf zat er ook lang op te wachten.Op het cb zeiden ze dat ze het met 6mnd nog helemaal niet hoeven te doen, alles op z'n tijd. als ik mijn zoontje op het kleed leg nou dan draait ie gelijk maar word dan ook erg boos omdat ie nog niet terug kan draaien, dus dat is best vermoeiend voor hem,haha.Daar nu maar weer op wachten. Met het stimuleren deed ik wel knuffels aan die kant zodat ie het probeerde te pakken en dan steeds iets verder.
gelukkig draait ie nog niet in zijn bedje, zit ie tegen de spijltjes, lijkt me ook dan beetje eng als ie op zijn buik gaat slapen terwijl dat natuurlijk al wel kan denk ik.
NOU succes ermee. doei.O ja en zitten doet ie nog niet, ja een seconden los,maar meer ook niet dus.
 
Mijn dochter van 6,5 maand doet het ook nog niet hoor en ze maakt ook nog niet echt aanstalten. Ook van  buik naar rug doet ze niet en zelfstandig zitten wordt al helemaal niks.
Ik maak me niet druk, het cb ook niet. Ieder kind doet het op zijn eigen tempo.
Ik oefen wel met haar op ons bed bijv. door haar een klein zetje te geven, waardoor ze door rolt.
Komt vanzelf wel joh!
Sil
 
Terug
Bovenaan