nog niet rollen

Hai,

ik weet dat hetgene wat ik nu ga schrijven, niet hier tussen past, maar het is hier altijd druk.
Ik zit met het voklgende: mijn dochter van ruim 6 maanden rolt nog niet van rug naar buik (laat dus staan van buik naar rug) Zoals ik begrepen heb, dien baby's dit al met 5 maanden. Nou de onze nog niet. Wat ze wel heel goed kan, is helemaal los zitten. dan zit ze een half uur op de grond (zonder ondersteuning) met haar poppen te spelen.
Maar ze zou toch ook nou moeten rollen, of zijn er nog meer kindjes die dit niet doen met 6 mnd? als ze met 7 maanden nog niet rolt, dasn vraag ik het aan het cb op de 29ste (dan is ze ook precies 7 mnd)
 
Hoi,

Mijn zoontje van nu ruim 7 maanden rolt pas sinds een paar dagen van z'n rug naar z'n buik. Terwijl mijn dochter al bij 3 maanden kon omrollen. Bij navraag op het cb bleek dat bij 9 maanden 90 % van de kinderen kan omrollen. Dus ze gaan vanzelf wel een keer omrollen de ene is gewoon wat sneller dan de andere.

Groetjes Bertie
 
Hoi,

Ik zal me er niet al te druk om maken. Mijn zoontje die rolde om toen hij bijna 6 maanden was, tegen mij werd op 't cb gezegt dat hij daar vlot mee was.
Sommige kinderen slaan het ook wel eens over, zo zijn er kinderen die ook nooit gaan kruipen, het prima vinden op de plek waar ze zitten. En het is al heel knap dat je dochtertje zelfstandig zit, dat blijkbaar bij haar voorrang op het rollen. Voor dat ze 18 is, kan ze vast wel omrollen ;-) Tussen de 6de en de 9de maand gebeurt er gewoon heel erg veel in de ontwikkeling, van een liggende baby gaan ze naar een baby die kan zitten en misschien zelfs al wel aan tafel of in de box kan staan. Ze kunnen in 1x een "afstand" overbruggen door voor of achteruit te bewegen. En in welke volgorde ze dat doen dat verschilt denk ik heel erg per kind.
Ik wou dat mijn zoontje al kon zitten, dan konden we lekker gaan fietsen. Maar ik moet nog even geduld hebben, voor dat het mooie weer seizoen voorbij is zal hij toch vast wel kunnen zitten.

Groetjes Kirsten
 
Mijn dochtertje is bijna 6 maand en rolt al een paar weken. Maar ze kan nog helemaal niet alleen rechtop zitten.
De 1 leert eerder rollen en de ander eerder zitten. Ik zou me er niet te druk om maken.
Je kunt je kindje wel regelmatig op de buik leggen (als je dat al niet doet).

Bij mijn zwangerschapsclubje zie ik ook de verschillen. De 1 is bijna 7 maand en kan alleen nog op de buik rolllen. De ander is ongeveer even oud en kan al beide kanten op rollen en ook al bijna kruipen.

Groetjes,

Linda
moeder van Rebecca 11 november 2005
 
hoihoi,

Ik zou me niet te veel focussen op al die verhalen wanneer je kind iets moet kunnen. Dit zijn immers maar gemiddelden. Overigens zeiden ze bij ons op het consultatiebureau dat baby's gemiddeld tussen de 6 en 9 maanden kunnnen omrollen.
Onze dochter deed dit bij 4 3/4 maand daar staan dan toch ook weer baby's tegenover die gaan omrollen als ze een maand of 9 zijn. Niet ieder kind ontwikkelt zich hetzelfde en bij de een gaat het een sneller en bij het andere juist het andere.

gr
jackje
 
Terug
Bovenaan