Nog niet vertellen, maar wil niet liegen, help

<p>Hallo,</p><p> </p><p>Wij weten sinds vorige week dat ik toch zwanger blijk te zijn, maar ik wil het nog aan niemand vertellen. ik wil niet liegen tegen mijn beste vriendin, ouders en broer en zus. iemand die mij kan helpen? Ik zou morgen trg moeten werken, maar ik mag dus niet werken en kreeg de vraag of ik al terug zin heb om te werken en welke shiften ik heb, ik wil echt niet liegen. Wij hebben al een kindje verloren en wil het nu rustiger aanpakken en afwachten tot een 2de echo</p>

Ten eerste gefeliciteerd, je bent niet verantwoord om te vertellen waarom je niet kan werken als je ziek bent. Aan de andere kant. Gezondheid is het aller belangrijkste wat er is, als je het echt vervelend vind om het te moeten verzwijgen, zou ik het zeggen, maar erbij zeggen dat je vreselijk bang bent en het liever nog niet wereld kundig maakt. 

Wij zijn weer zwanger na een miskraam en merk dat ik meer rust en steun krijg nu we het bekend hebben gemaakt, we hoeven geen smoesjes te maken als we voor controles moeten want het is gewoon nodig en iedereen snapt het, het is juist een opluchting 

Suc6 met je keus.

Doe wat voor jou goed voelt. Het is in Nederland 'gewoon' om te wachten tot ongeveer 12 weken, maar in andere landen bijvoorbeeld vaak ook niet. Trek je dus niks aan van wat hoort, en doe gewoon wat bij jou past. 
Je kunt altijd met wat vage smoesjes een beetje rekken (ik voel me niet zo lekker/ik heb de griep). Dan lieg je niet maar vertel je gewoon niet waarom. :) Succes, enne, gefeliciteerd!!

Terug
Bovenaan