nog niet zenuwachtig, eerder nieuwsgierig!

Hoi,

Ik vroeg me af, zijn er ook as moeders op het forum die net als ik vooral zo nieuwsgierig zijn naar de bevalling? Ik moet zeggen dat ik me er op dit moment nog niet erg druk om kan maken (38 wk zwanger, en wel af en toe wat krampen van voorbereiding op indalen, 't is mijn eerste zwangerschap) Misschien ben ik wel erg nuchter, maar ik kan me sowieso nog niets voorstellen bij de bevalling. Ik wil graag thuis bevallen als het lukt, maar ben wel zo nuchter dat als het niet lukt ik graag naar het zh wil. Ik heb wel pufoefeningen gedaan, en probeer me zo goed mogelijk te ontspanenn en regelmatig te rusten om uitgerust aan de bevalling te beginnen. Alles staat/ ligt klaar, van kersenpittenzakken/hotcoldpack tot skippybal en douchekruk, en ik zie dan wel wat de fijnste houding is. Ik heb gelukkig mensen in mijn omgeving die wel regelmatig contact houden, maar niet vragen "of ik al wat voel', het lijkt mij idd wel dat je hier op een gegeven moment onrustig van kan worden..

Hoi hoi

Nee hoor je bent niet de enige :)
Wij zijn ook vooral nieuwschierig en ongeduldig.....we willen nu ons kleine ventje wel eens vasthouden.
Bij ons s het ook de eerste en ik kan me geen voorstelling maken van de bevalling. Tja kijk dat het zeer gaat doen dat wil ik best geloven, maar hoeveel??? ik laat het allemaal wel over me heen komen, denk maar zo; miljoenen vrouwen zijn me voor gean dus mij zal het ook wel lukken.

Geniet lekker van die onbezorgdheid, lekker relaxed als je het mij vraagt. Suc6 met de bevalling

Groetjes Lilian (36+1)

Wat leuk dat er meer van die nuchteren zijn. (of naievelingen?)
Ook ik maak me niet echt druk om de bevalling, hooguit het moment, want we zijn nog druk aan het klussen in huis.
Af en toe vergelijk ik het met een zware bergbeklimming op de fiets die mijn man en ik 2 jaar terug maakten. Die duurde de hele dag; deed ontzettend pijn in al mijn spieren. Ik heb bij elke haarspeldbocht gevloekt omdat ik het zwaar vond. Maar eenmaal veilig en wel weer beneden was ik zo trots op mezelf; ik was maar mooi die berg op gekomen.
Zo hoop en verwacht ik een beetje dat een bevalling ook zal zijn.

Goed, heel af en toe ben ik wel eens bang dat ik er te licht over denk en dat ik te naief ben.
We zullen zien.

groejtes
greet

Misschien scheelt het inderdaad als je nog druk bezig bent, heb je ook niet zoveel tijd om je druk te maken.( wij zijn idd ook nog druk met kleine klusjes in huis, maar zijn gisteren nog een lange strandwandeling wezen maken (voor mijn doen op dit moment dan, 2x 3 kwartier, van strandtent naar strandtent) wat de bevalling betreft:  Ik zie wel hoe het komt! (ze zeggen ook vaak dat het het beste is om nog geen vooropgezet beeld te maken van de bevalling, en tot nu toe lukt dat aardig. Wel van alles klaargezet (kersepitzak tot douchekrukje en kotsemmer), dus wat dat betreft zijn we goed voorbereid.
Erg leuk om te horen dat er nog meer zo nuchter zijn!!!

Groetjes!

Terug
Bovenaan