Nog niet zindelijk?

uhmmm niet dat ik me zorgen maak maar is Stijn dan nu echt de enige die nog niet zonder luier is?

Al een jaar ofzo doet ie als we dat vragen een plas op het potje maar zonder luier gewoon in zijn broek ;-) Dus denken we dat ie er nog niet aan toe is. Maar wanneer dan wel?
Zo nu en dan vraag ik of hij "vandaag zindelijk wil worden" en soms is het antwoord "ja". Zoals gisteren, maar voor 12 uur had ik al drie natte pakken en houdt ie zijn poep op, dan geef ik het weer op hoor. Volgende week weer een kans.

mijn zoontje Nick was pas zindelijk toen hij bijna 4 was, hij had ineens bedacht dat het tijd was en hoppa meteen dag en nacht zindelijk.
Iedereen doet het op zijn eigen moment en over het algemeen zijn jongens wat later dan meisjes

Inderdaad, ieder kind zoekt zelf een tijd uit.
Stefan was vreselijk vroeg. Op het CB geloofde ze het niet. Hij was met 2 jaar en 9 maanden geheel zindelijk (overdag en 's nachts). Dat schijnt voor een jongen snel te zijn....

We hebben Stefan in het begin ieder uur op de wc gezet. Op een gegeven moment schreeuwde hij dat ie niet wilde. Toen hebben we het niet gedaan. Uiteindelijk gaan ze het zelf aangeven...
Het blijft lastig...
en kinderen zijn zo heerlijk onvoorspelbaar!!!

Succes!

hoi,

Thijs is in aug. 3 geworden en is niet zindelijk. Hij plast 's morgens en 's avonds op het potje. Maar overdag taalt hij er niet naar. Hij vind 't alleen maar lastig lijkt wel. Ik ga er vanuit dat het wel goed komt voordat hij 4 wordt.

Onze Thom was al 4 toen hij pas overdag zindelijk werd. De juf op school vroeg of ik hem een gewoon broekje wilde aan trekken, want ze ging hem niet verschonen. Hij heeft 2 of 3 ongelukjes gehad en was met 2 weken zindelijk! 's-Nachts pas toen hij bijna 6 was. Vlgs de kinderarts een heel normaal verschijnsel bij jongetjes. Stijn is er kennelijk nog niet aan toe. Niet over stressen (ik heb nu makkelijk praten!) het komt echt vanzelf goed.

Danae is sinds de zomer overdag en 's-nachts (tegelijk) zindelijk. Zij is 30 mei 3 geworden.

Groetjes, Cathy

Hoi Stephanie

Gijs was vlak voor z'n vierde verjaardag van de luiers af. Poepen en plassen deed hij de laatste maanden wel in een luier óp de wc terwijl hij 'm niet meer aanhad verder. Maar hij durfde gewoon niet op de wc. Verder is het écht zo dat jongens daarin toch vaak wat later zijn dan meisjes.

's Nachts is hij nog steeds niet helemaal zindelijk, hij wordt er gewoon niet wakker van dus zo af en toe sta ik nog midden in de nacht een bed te verschonen. We laten hem nog altijd plassen voordat we zelf gaan slapen.

Maak je geen zorgen..... hij leert het écht wel en vast ook nog voordat ie 4 wordt!

Groetjes
Susan

Annique had er ook nog helemaal geen zin in, maar ik heb toch maar eens geprobeerd een dag zonder luier te laten lopen.
de 1e dag heeft ze heeft 4x in haar broek geplast.. het vergt van jezelf ook veel energie en geduld, en daar moet je ook aan toe zijn denk ik.
Maar we hebben het toch maar doorgezet.
Na 2 dagen voelde ze dat het niet fijn was steeds zo'n natte broek en ging dus ook steeds meer op het potje zitten, als ze het voelde aankomen.
Nu doet ze ( sinds 2 maanden denk ik) de plasjes keurig op de pot of wc, en het poepen een enkele keer in het potje. Als ze moet poepen dan vraagt ze vaak nog om een luier, en dat vinden we prima.. het begin is er.
Wat ik zeg , het vergt van jezelf ook veel geduld, maar het heeft hier wel zijn vruchten afgeworpen.
Maar elk kind is weer anders, dus het is toch uitproberen...
Succes en het komt vanzelf ze moeten er wel aan toe zijn.... in elk geval niet pushen want dat werkt averechts.

groetjes sandra

Terug
Bovenaan