nog niet zwanger - cyclus 36 dagen

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje: ben per januari overgestapt van de pil op foliumzuur. Sindsdien is mijn periode beetje onregelmatig, maar vooral laaang (variërend van 29 dagen tot meestal 35, 36 dagen).
Nog steeds zijn we niet zwanger, en nu vroeg ik me af of het misschien iets te maken heeft met mijn cyclus - betekent die lange cyclus misschien dat het allemaal nog niet 'op orde' is in mijn buik, vanwege mijn pil?
Zijn er mensen die ook zo'n lange en  onregelmatige  cyclus hebben en wel zwanger geworden zijn?

Groetjes,
Catho

Hoi Catho,

Ik ben zelf ook al sinds januari gestopt met de pil en heb een vrij regelmatige cyclus 27/28/29 dagen. 2 vriendinnen van mij hebben allebei een hele onregelmatige cyclus, de ene was meteen de eerste ronde zwanger en de ander in ronde 5. Het hoeft dus niets te betekenen!

Groetjes Noor

Hoi Catho,

Ook ik heb hele lange cyclussen (dan moet je denken aan een cyclus van 2 tot 3 maanden), maar dat komt door een aandoening waarbij mijn eisprong wat minder springt. Desondanks ben ik de mama van 2 scheetjes. Bij de oudste volgde na 1,5 jaar klussen een zwangerschap en onze tweede was een gelukstreffer...meteen raak .
Het blijft een kwestie van timing en een beetje geluk.

Nu voor nummer drie noteer ik mijn ochtendtemperatuur op een lijstje zodat ik wat meer inzicht krijg in wanneer mijn eisprong is geweest. Dat bespaart een hoop geld aan zwangerschapstesten .

Maak je dus geen zorgen! Als je wat meer zekerheid over je cyclussen wilt hebben, dan zou je een temperatuurgrafiekje bij kunnen gaan houden. Wie weet kun je dan de volgende maanden (hopelijk is dat niet nodig, praat even  voor mijn eigen situatie  ) voorspellen wanneer jouw ei springt.

groetjes en succes!
reggie

Terug
Bovenaan