nog niet zwanger

mijn hoop is opgegeven!!! ik ben een meisje van 25 jaar en ik ben al meer dan anderhalf jaar bezig om zwanger te worden, ik heb een hele lieve nichtje van 28 jaar die dus in 1x zwanger is geworden.ben harstikke blij voor haar maar ergens ben ik heel erg jaloers......waarom lukt het bij niet.......mijn grootste angst is dat ik geen kids kan krijgen en ik ben nu onder doktersbehandeling....ik moet binnenkort bloed laten prikken en de zaadjes van mijn vriend worden getest.....hopelijk valt dat allemaal goed uit.....nu heeft de gyn. waarschijnlijk cyste bij een van mijn eileiders ontdekt......ben nu dus helemaal bang geworden dat het nu dus afgelopen is voor mij.......ik weet ik ben nog jong maar wil een groot gezin dus vroeg beginnen is er wel bij........wie kan mij moed inspreken....een hele verdrietige steenbok

Hey Steenbok,

Een cyste is nog geen einde van de wereld hoor. Er bestaat nog steeds zoiets als IUI of IVF/ICSI. Mijn vriendin is na zo'n 4 / 5 jaar zwanger en verwacht in augustus haar kindje. Zelf ben ik al ruim 2 jaar bezig en ik ben ook onder doktersbehandeling. Ze kunnen niks bij ons vinden en toch nog niet zwanger. Ik zou dus veel meer redenen hebben om de hoop op te geven.
Meid je hebt voor de rest nog geen enkele uitslag, dus maak je nou maar niet druk. Ze kunnen in de medische molen een hoop en je bent nog hartstikke jong.
Ik ben bijna 32 en heb theoretisch nog zo'n 3 jaar voordat biologisch gezien de vruchtbaarheid begint af te nemen.

Dus meid kop op en wacht alle uitslagen af, voordat je verder begint te wanhopen.

Wat je nichtje betreft die is gewoon een grote bofkont volgens mijn gyn. Er zijn veel meer mensen die er langer over doen, ook al lijkt het op dit moment niet zo voor je te zijn dat komt omdat je er zelf meebezig bent, geloof me ik weet waar ik het over heb.

Sterkte met je onderzoeken

Groetjes Mariska

Hallo
Ik zou me indedaad nog niet teveel zorgen maken.
Een kieste bij je eileiders kan verwijderd worden en dan kan je gewoon zwanger worden. EN in het ergste geval moet de eileider verwijderd worden, maar dan heb je altijd je andere eileider nog en je heb daarmee even veel kans op zwanger worden als dat je 2 eileiders heb. Believe me, heb het zelf ook meegemaankt!!

Hoi steenbok

Mijn beste vriendin moest op jonge leeftijd een eileider missen.
ze heeft daarna vier gezonde kinderen ter wereld gebracht, de laatste zelfs ongepland(is nu 14 jaar).
wanhoop dus niet, meteen en wacht af, met positieve gedachten(dat kan tenslotte nooit kwaad)

Jeanette

Hoe gaat het verwijderen van een kieste/cyste in werking.....moet je daarvoor een paar dagen in het ziekenhuis blijven en hoelang duurt het herstel daarna???? En kan een kieste/cyste uit zich zelf weggaan??

Een kieste word verwijderd door een zogenaamde kijk operatie. Je moet dan 1 nachtje blijven en als alles goed is gegaan mag je de volgende dag weer naar huis. Maar je heb dan wel 4 kleine gaatjes in je buik, waar je wel last van krijgt. Ik kon de eerste week niet alleen overeind komen. Heb in totaal 5 weken niet kunnen werken. Maar het valt allemaal reuze mee !!

Terug
Bovenaan