Nog niet zwanger ?

<p> Hallo Dames, ik ben verona en nieuw op dit forum. Ik ben 37 jaar. In 2015 bleek ik geheel onverwacht zwanger. Mijn man zou nl geen kinderen kunnen voortbrengen. Nu wil ik dolgraag nog een kind maar we zijn nu alweer enige tijd bezig zonder resultaat. Ik kan mij voorstellen dat er dames zijn die denken: wees blij jullie hebben een kind :) klopt maar ik zou zo graag ons gezin uitbreiden. Ik denk nu ook gezien mijn leeftijd aan ivf. Iemand ervaring? </p><p> </p><p> </p>

Wat een onzin reactie hierboven. Je hebt nog alle kansen echt ! Ik ben op mijn 34e voor t eerst zwanger geworden na een jaar proberen. Een jaar later was ik weer zwanger
succes en als je zorgen heb of na een half jaar is het niet gelukt, neem dan contact op met het ziekenhuis. Mijn gyn zei als je 45 bent dan ben heb pas oud hiervoor!

Je kan het onzin vinden maar sowiezo elk zieken huis of centrum heeft daar eigen idee over de kans is wel minder dus zeik niet laat iedereen zijn eigen mening daar in geven en dit is hoe ik het heb gehoord toen

Jezus mina wat een hork ben jij zeg. Ook al heb je dat zo "gehoord" dan is een beetje tact nooit verkeerd.
Voor zover ik weet is de wachttijd voor hulp bij zwangerschap een half jaar vanaf je 35e. Ik zou dus gewoon inderdaad een doorverwijzing vragen bij je huisarts om te kijken welke mogelijkheden bij jullie situatie passen. Slagingskans is sowieso afhankelijk van jullie persoonlijke situatie, er is geen algemene richtlijn dus laat je vooral niet gek maken door mensen zoals hierboven. 

Ik zou zelf denk ik inderdaad snel contact met de huisarts / gyn opnemen, omdat het dus eigenlijk al 'onmogelijk' was bij jullie eerste.
Weet natuurlijk niet of ze zijn situatie destijds verkeerd hebben ingeschat en jullie kansen op een kindje dus net zo zijn als 'bij iedereen' of dat het dus echt een half wonder was omdat jouw man eigenlijk niet / sterk verminderd vruchtbaar is. 
Enige dat ik niet weet is of je zelf meteen een richting mag kiezen zoals IVF of dat dit in samenspraak met een gyneacoloog gaat en je eerst andere opties zou 'moeten' proberen. 

Ik weet waar over ik het heb heb zelf die behandeling ondergaan en valt mee waar je door licht aan waar je doe is de wacht rij niet lang licht er aan en je moet indd een verwijzing hebben kijk naar je zelf hork

WoW waarom kom je zo bot over.. adviezen geven en ervaringen delen is prima maar dat hoeft echt niet op deze manier. 

Terug
Bovenaan