Nog niets...

Hoi meiden, sorrie dat ik jullie weer lastig val, maar ik word er helemaal niet goed van, ben nog steeds niet ongi, geen tekenen te bekennen ook en ik zit inmiddels op dag 40! Ik heb dond. 20 mei en dins. 25 mei een test gedaan, dikke min, negatief...maar wat nu dan??? Ik heb iedere keer weer een andere cyclus, maar het duurt nu zo lang! Ik heb net geprobeerd mijn huisarts te bellen, maar altijd als ik hem nodig heb is ie op vakantie, net zoals nu! Wat moet ik nu dan doen, gewoon afwachten??? Dat kan ik echt niet meer! Weet iemand hoe dat zit met bloedtesten? Kun je die ook bij de apotheek halen, of moet dat via ha of ziekenhuis? En die Romed testen van babybrabbel???? Zijn veel goedkopen maar zijn ze ook goed? Ik zit mezelf nu helemaal gek te maken, dat weet ik en ik wil het ook niet zo, maar dit is toch zeker niet normaal meer! Liefs, Anke
 
Hoi anke,ik weet hoe je je voelt;ik ben dan wel uiteindelijk ongesteld geworden,maar het was maar 2 dagen en normaal ben ik minstens 5 tot 7 dagen ongi.nog steeds misselijk,duizelig en slaap overdag en s'nachts.ik ben gister bij de ha geweest en dan zegt ie ook nog doodleuk dat het wel kan.zelf hou ik me voor dat het mijn hormonen zijn,maar ergens hoop je natuurlijk toch,vandaag zou hij terugbellen en ik wacht al vanaf 10 uur!!! ik wordt er ook helemaal gestoord van wat moet je daar nou mee?? die romed testen heb ik ook besteld,ik heb er goede dingen over gehoord.zo avond besteld,weet niet wanneer ze komen,hoop vandaag.
wat betreft een bloedtest vlgs. mij kun je die alleen bij de ha of het zhs doen.helaas,mocht je het zo kunnen halen,dan ging ik ook. alleen maar om het uit te sluiten en verder te kunnen.
net als jij dus... hee meis,heel veel sterkte en ik duim voor je!
gr. petra
 
hoi anke
ik weet niet hoe goed je band is met je ha maar anders is er toch wel een vervanger mag ik hopen dan kan je uitleggen wat er aan de hand is en dan kan hij kijken waar het aan ligt en waarschijnlijk geeft hij je dan eerst een test en als blijkt dat je niet zwanger bent (wat ik niet hoop voor je) dan geven ze vaak medicijnen die de menstruatie opwekken. dan kun je in ieder geval opnieuw beginnen.
succes groetjes tijger
 
Hoi Anke,
ik reageer hier maar even op je vraag van gisteren. Mijn verhaal in het kort: ik ben op mijn 23e met de verkeerde getrouwd, na 11 jaar uit elkaar gegaan, uiteindelijk 13 jaar getrouwd geweest, geen kinderen, inmiddels opnieuw begonnen. Nu ben ik 37 en met mijn Ware Jacob wil ik nu wel kinderen. We zijn al ruim een jaar bezig zonder resultaat. Gezien onze leeftijden moet er toch wat haast gemaakt worden, daarom zijn we vorige week naar de gynaecoloog geweest.

Op het lab in het ziekenhuis, maar ook bij de huisarts kun je bloed laten prikken voor veschillende onderzoeken, ik geloof niet dat je dat zelf zou kunnen doen. Vlak voor je eisprong kunnen ze je bloed testen op LH hormoon, wat aangeeft dat je eisprong eraan komt. Na je eisprong gaat je lichaam progesteron aanmaken en als dat dus in je bloed zit, heb je een eisprong gehad (die test gaan ze bij mij doen vrijdag).
Als je echt zwanger bent gaat je lichaam hcg aanmaken, dat kun je zelf opsporen met een (urine)zwangerschapstest, maar ook dat zit in je bloed (al eerder dan in je urine).

dag 40 alweer bij jou! Spannend hoor! Ik wil je niet onnodig ongerust maken, maar ik heb altijd begrepen dat je geen eisprong hebt gehad in een cyclus die langer duurt dan 42 dagen. Da's balen natuurlijk, maar wel een reden om een doorverwijzing aan te vragen bij de huisarts.
Ik hoop dat het niet nodig is en dat je morgen of overmorgen positief test! Ik hoor het graag van je.

Sorry voor het lange bericht, ik ben nogal lang van stof (de schooljuf hè, die blijft uitleggen!)

Liefs, el.
 
Terug
Bovenaan