nog niks gevoelt en ineens heel duidelijk??

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik had laatst ook een vraag hier neer gezet van wanneer voel je ong je 2de kindje bewegen.
Ik ben nu inmiddels 16 weken en heb helemaal nog niks gevoelt.
En vanochtend ineens kwam er een soort bult uit m,n buik zetten.
Dit voelde ik heel duidelijk werd namelijk helemaal hard ik heb ook met m,n hand gevoeld en was echt een bult.

Ik herkende dit meteen had dit ook bij de 1ste was een rugje of een kont van de baby die zich afzet. Ging na 20 sec ook weer weg.

Maar aangezien ik nog helemaal geen getintel heb gevoelt wat in het begin schopjes zijn. of duidelijke schopje heb ik ook niet gevoeld en dan krijg je ineens zoiets. Ik vond dit wel heel vreemd want bij de 1ste duurde dit veel langer daar had ik eerst dat ie schopte enzo en later pas dat er een rug of kont tegen m,n buik aan duwde.

Is dit normaal of ben ik meschien verder zwanger ??

groetjes

Ik voelde ons kindje pas rond de 19e week denk ik. Mijn placenta lag
vooraan tegen de buikwand dus daardoor voelde ik haar niet duidelijk.
Ik weet niet hoe dat bij jou is?

Maar ik neem aan (heb geen tweede) dat bij een tweede zwangerschap
alles toch wat rekbaarder is en dat je het allemaal wat sneller gaat
voelen!!

Wat een heerlijk gevoel hé.....mis het af en toe wel een beetje hoor dat zwanger zijn.

groetjes Claudia en Maud-je

Hoi Senjo,
Het ene kindje is het andere niet. Ik heb geloof ik ook gereageerd op jouw andere onderwerp over dat je nog niets gevoed had. Ik denk zel fniet dat je verder zwanger bent (je hebt toch rond de tiende week een echo gehad), maar dat dit kindje nou eenmaal met zijn of haar beentjes naar binnen beweegt. Daarom voel je het niet. Maar als zo'n ukkie zich tegen jou afzet, voel je ineens die billen of dat bolletje. Dat kan hoor, bij een tweede met 16 weken.
Vraag het na als je weer naar de vk moet, die zal sowieso de uitwendige groei beoordelen. En met je 20-weken echo heb je helemaal zekerheid.
Groetjes,
Patricia

Ik denk ook dat ieder kind anders is. Ik voelde na mijn operatie niks meer maar ik denk nu toch echt weer leven te voelen. Voor mij is het de eerste keer dus ik ben even benieuwd waar jullie het voelen en of het bij mij mijn kindje kan zijn,
Ik voel het midden onderin. Op de helft van het stuk tussen mijn navel en onderkantje zeg maar. Meer richting onderen dan richting navel. Zijn dit darmborrels of kleine schopjes??
lfs ing

OOH, Inge, ik hoop en ik denk dat het je kindje is!! Het voelde bij mij als kleine plopjes, net of je allemaal geborrel hebt in je darmen, maar dan steeds op dezelfde plaats. Als het je darmen zijn, dan voel je het nog wel eens door heel je darmen heen gaan.
Liefs,
Patricia (ik kijk uit naar jouw volgende bericht, als je weer in Leiden bent geweest!!)

Terug
Bovenaan