nog regeldag correctie of borstvoeding stopt??

Hoi,

Mijn zoontje 6 weken nu komt de laaste dagen om de 2 uur, normaal om de 3 uur (na 3 uur gebracht) en drinkt nu allebij de borsten helemaal leeg maar lijkt daarna nog steeds niet genoeg te hebben. Eerder was hij ook wel om de 2 uur maar toen kon hij maar 1 borst leegdrinken, dit was de eerste 2 weken. Gaat nu mijn borstvoeding stoppen of hoort dit bij de regeldagen? Wie kan me helpen?

een zeer bezorgte borstvoedende moeder,

grt suuz mv Joshua 8-2-07

Het zouden heel goed regeldagen kunnen zijn. Dat is normaal rond 6 weken (hoewel ze bij mij wat later waren, bij 7,5/8 weken).
Je kindje wil nu meer melk gaan drinken en daarom moet jouw melkproductie omhoog. Door vaker te drinken wordt dat geregeld. Als je productie op het juiste peil is (waarschijnlijk na enkele dagen) worden de tijden tussen de voedingen vanzelf weer wat langer.

Voor borstvoedingsvragen: kijk ook eens op www.borstvoedingsforum.nl

Karin, mama van Hannah (20-11-2006)

Hai,

Dit is compleet normaal hoor! Hoort inderdaad gewoon bij de regeldagen. Je uk wordt groter en kan meer melk verwerken, hij zorgt er op deze manier voor dat er meer melk aangemaakt gaat worden. Dit gaat echter niet van de ene op andere dag, vaak zijn ze er een paar daagjes mee bezig.

Ga anders ook eens kijken op http://www.borstvoedingsforum.nl daar staat heel veel informatie en er is een fijn forum waar je behoorlijk snel goede antwoorden krijgt. VBN en LLL lezen en antwoorden mee, dus kwaliteit antwoorden is redelijk hoog.

Ophouden doet de borstvoeding echt niet zomaar! Het kan wel zijn dat door de spanning en de onrust je toeschietreflex wat trager is en de "sluisdeuren" dus niet helemaal lekker open gaan... ontspannen is de beste remedie, hoe moeilijk dat soms ook is.

Let goed op de plasluiers van je kindje, als die nog goed gevuld zijn, komt er zeker nog voldoende melk in het buikje!

Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere (borstvoedende) ouders doe ik op http://www.borstvoeden.net

Bedankt! Idd is nu alles weer goed, hij drinkt nog wel allebij de borsten, maar hij komt nu weer om de 3/4 uur!!! De plasluiers waren idd zeer goed, heb nu zelfs grotere luiers moeten kopen hhihi nummer 2 alweer, wat gaat dat snel zeg.

grt suuz mv joshua 8-2 -07

Fijn Suuz!

Lief dat je het nog even laat weten! De plasluiers zijn altijd een fijn controlepunt als je twijfelt. Enneh... twijfelen doen we allemaal hoor! Zelfs ik nu bij de derde die ik aan de borst heb!

Groetjes Nynke
Ervaringen delen met andere (borstvoedende) ouders doe ik op www.borstvoeden.net

Terug
Bovenaan