nog steeds 6 voedingen!!!

A

Anoniem

Guest
hoi hoi

ik zit met het volgende
mijn dochter is bijna 4 maanden en krijgt nog steeds 6 flesvoedingen.
we hebben geprobeerd te minderen maar ze pikt het echt niet.
ze heeft gewoon honger.
we hebben ook al de voeding voor hongerige baby's geprobeerd maar daar reageert ze niet goed op diaree.
ze slaapt s'nachts ook nog niet echt door al begint dat wel te komen we laten haar huilen hoe moeilijk het ook is .
stel ze krijgt om 2300 de fles dan slaapt ze tot 5.00 5.30
maar volgens de normen mag ze 4 voedingen dat is te weinig ,
en als je de tijds limiet aan houd van 4 uur dan zou ze om 2100 2130 de laatste voeding hebben , dat trekt ze helemaal niet tot de volgende ochtend.
ze zeggen laten huilen maar dan zit ik de hele dag met een huilend kind.
en als ze dadelijk bijvoeding mag dan weet ik helemaal niet wat de bedoeling is wat de fles betreft.
wie herkent dit en heeft ervaring mee?
ik zou het prettig vinden als iemand mij advies kan geven

groetjes josje

Hoi Josje,

Ik weet eigenlijk niks van fv, maar als een kindje honger heeft zal het toch moeten eten vind ik, misschien dat andere hierover meer weten!
Ik zou zeggen kijk naar je kindje, je kunt ze toch moeilijk laten huilen als ze honger hebben!

Gr MJ

Je moet je niet zoveel aantrekken van 'de norm' hoor. De hoeveelheden op de verpakking zijn maar een richtlijn. Als jouw kindje meer wil, dan geef je gewoon lekker meer. Gaat de groei wel gewoon goed??? niet te snel ofzo???
Jij en ik steken ook vaker dan 4 keer per dag iets in onze mond toch.....

Als je er echt een voeding af wilt hebben:

Wat je zou kunnen proberen is iets meer in de fles doen. Misschien valt er daardoor een voeding af. Ook kun je al met pap gaan beginnen in de laatste fles. Dit mag vanaf 4 maanden, en soms zijn kindjes dan net iets meer verzadigd, en slapen ze beter door. Het is helaas geen garantie op doorslapen, maar het proberen waard.

Als je straks met bijvoeding gaat beginnen, is het eerst alleen maar aanvulling op de fles. De flessen verander je dan nog niet. Pas als de kleine flinke hoeveelheden gaat eten, kun je gaan minderen met flessen, of zelfs een fles schrappen. Maar.... laat je kindje zelf aangeven wanneer het zover is.

succes

xxx mama van Navara

Hoi

4 voedingen met 4 maanden is niet de norm hoor , ik mocht pas met 5 maanden naar 4 voedingen toe.
Wat ons heeft geholpen met doorslapen is overdag voldoende geven den komen ze 's nachts minder.
Kindjes mogen 150 gr per kg lichaamsgewicht, wij zaten hier altijd iets boven en toch groeide Nick niet te hard maar hield gewoon de lijn aan.

Honger is honger en als een kindje heel beweeglijk is dan hebben ze ook meer voeding nodig hoor.

Groetjes

Hoi ,

Je hoeft je echt niet zo aan de norm te houden hoor als ze maar voldoende krijgen.
Ik maakte Merel altijd wakker voor de laatste fles en ze kreeg dan s'nachts   alleen als ze zelf kwam.
Vervolgens als ze om om 5.00 een fles had gehad kreeg ze gewoon met het opstaan er weer eentje.
Die hoefde ze dan niet helemaal leeg te drinken hoor.
En voor de rest had ik inderdaad wel tijden maar daar mocht ook van worden afgeweken hoor.
Ik heb Merel toen op een voeding minder gekregen door een fles steeds iets kleiner te maken en de flessen eromheen iets groter te maken.
Merel had altijd vooral 's ochtends trek. Om 8.00 dronk ze bv een fles en dan wilde ze om 9.30 alweer en om 11.30 weer.
Door de fles van 9.30 wat kleiner te maken en de fles van 11.30 naar voren te schuiven zat ze vrij vlot op 5 voedingen.
Want na 11.30 redde ze het weer wel tot 17.30.
Raar kind soms hoor.
Merel spuugde veel daarom heeft ze ook lang iets van 7 kleine flesjes op een dag gehad.
Je zou idd rijstebloem kunnen proberen maar dat hoeft niet hoor.
Kijk gewoon naar wat jou kindje nodig heeft aan hoeveelheid en probeer dat te verdelen over het aantal voedingen dat je wil geven.
O en zo een kleintje heeft 150 ml per kg lichaamsgewicht nodig.
Dus die richtlijnen op die pakken kloppen ook niet helemaal.

Hoi Josje,
Lastig he?! Je wil het doen zoals andere mensen zeggen/schrijven dat het zou moeten, maar aan de andere kant wil je ook naar je kindje luisteren. Kan me voorstellen dat je het moeilijk vindt!
Ze raadde mij aan bij het consultatiebureau om tijdens de nachtvoeding maar een beetje te geven (100 ml) en dit langzaam af te bouwen (met ongeveer 10 ml per 3 dagen). Dit werkte bij ons zoontje prima. Ik maakte hem dan wel om 7 uur wakker voor de eerste voeding, zodat het schema van de dag niet in de war kwam. Ons ventje slaapt nu prima door.
Hopelijk heb je er wat aan. Hoeveel voeding krijgt jullie kindje eigenlijk per fles?
Groetjes en succes!
Irene

hoi josje27, mijn zoontje is bijna 5,5 maanden en zit nog steeds op 5 flesvoedingen waarvan 2 papflessen + een fruithap!

Van de 5 flessen krijgt hij tussen de middag en 's avonds (laatste fles) voeding voor hongerige baby's gecombineerd met rijstebloem. Hij slaapt er 's middags wel 2 tot 3 uur op en 's nachts slaapt hij van 19.00 tot ong. 5.30 uur. Toch gebeurt het ook wel dat hij 's nachts nog eens komt en dan geven we hem 100 ml.

Hij groeit gewoon goed, niet hard en niet zacht, dus hij heeft het blijkbaar nodig.

Als hij er over een poosje een prakje mee gaat eten is het wel de bedoeling dat er een fles afgaat.

Ik zou je kindje niet laten huilen van de honger, als ze zo klein zijn komen ze echt niet zomaar om eten. Goed kijken naar je kindje, dat is het beste advies dat ik je kan geven.

Hi!

Mijn dochter is ook 4 maanden en zit nog op de 6 voedingen. Ik geef borstvoeding en hoop eigenlijk ook dat de frequentie afneemt. Ik geef mn dochter in dit kader sinds deze week 1x per dag 'iets anders' dus
bijvoorbeeld tussen de ochtend en middag voeding door geef ik haar een
halve banaan, of appel of nutrilonmelk aangedikt met rijstebloem (?)
van een bordje, en dat gaat prima. Volgede week ga ik met groente beginnen.

Ze komt meestal rond 0.00 uur en dan rond 5.00 á 6.00 uur en dan drinkt ze niet eens zoveel.Ik was vandaag op het consultatie bureau en daar zeiden ze ook dat 4 voedingen per 24 uur nu normaal is, maar dat het helemaal niet erg is om meer te geven als ze daar behoefte aan hebben. Ze zei trouwens ook dat ik haar 's nachts kan laten huilen of een speentje kan geven, nou ten eerste wil ze dr speentje niet als ze honger heeft, en ten tweede laat ik mijn dochter nooit huilen. Met andere woorden, volg je instinct en je hart en niet de richtlijnen! Een consultatiebureau is er voor advies maar dat betekend niet dat ze altijd gelijk hebben hoor!

Suc6

Terug
Bovenaan