nog steeds aan de brinta

Wie geeft er tips om mijn zoontje van 20 maanden zelf boterhammen te laten eten? Hij krijgt nu brinta smorgena. Die moet ik hem voeren anders eet hij t niet! Hoorde van de leidster op de kinderopvang dat hij daar wél boterhammen eet tussen de middag.
 
gewoon niet meer geven en een boterham voor zn neus zetten. Hij zal vanzelf de boodschap wel krijgen dat het afgelopen is met de brinta. Als hij echt honger heeft gaat hij wel eten hoor....
 
Als hij qua gewicht niet zwaar is, gewoon lekker laten eten. Onze zoontjes aten beide met het jaar brood
Onze oudste (3,5) eet thuis sinds kort zijn korstjes op .Bij andere heeft hij ze al die tijd gewoon gegeten, zelfs als we op vakantie gingen met broer/schoonzus (zijn oppas) waar hij ze wel altijd opat, at hij ze ook op ondanks dat wij er ook bij waren.
Onze jongste eet sinds kort elke ochtend een bord havermout ipv brood.

Persoonlijk zal ik er niet te veel mee zitten, heb nichtjes die het tot 4 jr. als vervanger van brood aten. Het enige is dat het dikmakers schijnen te zijn. Als hij op het kdv wel eet oefent hij toch voor zijn motoriek

succes
 
Probleem is dat hij zijn brinta niet zelf op eet. Ik moet hem voeren. Ik heb nu een beker zofat hij het zelf kan drinken. Binnenkort krijgt hij nl. Een broertje of zusje. En dan is het wel zo mAkkelijk.
 
Lo"is krijgt 's morgens ook nog een bord pap... ik vind het prima en zij ook. Ze geniet er echt van! Ik vind het beter te doen dan een boterham 's morgens... die eet ze nooit helemaal op. En ze krijgt hiermee toch haar vezels.
Tussen de middag eet ze wel brood... gaat wel op! Eet jouw kleine tussen de middag dan ook pap? dat zou ik als eerste dan veranderen.
 
Mijn zoontje van 1,5 heeft een hekel aan gemuts met een broodje smorgens. hij wil gewoon iets snel in zn lege buikje hebben. hij krijgt daarom een beker met pap. In de middag eet hij gewoon een broodje.
 
Mijn dochter is nu bijna 2 jaar en die krijgt 's morgens nog steeds pap! En nog uit de fles ook. Slecht hé?! Maar wij vinden het makkelijk en zij vind het heerlijk. Ze kan al prima uit de gewone beker drinken, maar vooral in het weekend is het een fles met pap. Lekker in het grote bed bij papa en mama. Lekker toch! Ik heb er geen moeite mee en vertel het ook niet op het cb want dan krijg ik gezeur haha.

Kortom ik zeg..als hij pap wil, lekker pap geven!!
Liefs ciomama

 
Ik zie geen probleem. Ik heb vroeger ook lang als ontbijt brinta gehad en vond dat lang heel lekker. Nu walg ik ervan, dus het komt vanzelf goed. En als je graag wilt dat hij het zelf gaat eten, bord voor zijn neus zetten en heen laten doen. Dus je er ook niet mee gaan bemoeien. Als hij door krijgt dat je hem niet helpt, gaat hij snel genoeg zelf eten. Het door jou gevoerd willen worden is een vorm van aandacht die hij prettig en makkelijk vindt.
Waarschijnlijk zal hij er vast ook een keer een flinke kliederboel van maken, maar daar zul je even doorheen moeten om de cirkel te doorbreken. Geef hem complimenten als hij goed aan het eten is, maar besteedt er geen aandacht aan als hij gaat knoeien of vervelen, want dat is ook een vorm van aandacht vragen. En geef hem aandacht zo gauw hij klaar is met eten, Dan leert hij dat hij aandacht krijgt als hij zijn bord pap op heeft en zal dan snel genoeg leren om zijn bord snel leeg te hebben, want dan krijgt hij aandacht van mama. Zorg straks ook als jullie tweede kindje geboren is dat je exclusieve aandacht geeft aan je oudste zoon. Anders gaat ie dat op een vervelende manier opeisen en dan wordt het er ook niet gezelliger op.
 
Terug
Bovenaan