Ik zie geen probleem. Ik heb vroeger ook lang als ontbijt brinta gehad en vond dat lang heel lekker. Nu walg ik ervan, dus het komt vanzelf goed. En als je graag wilt dat hij het zelf gaat eten, bord voor zijn neus zetten en heen laten doen. Dus je er ook niet mee gaan bemoeien. Als hij door krijgt dat je hem niet helpt, gaat hij snel genoeg zelf eten. Het door jou gevoerd willen worden is een vorm van aandacht die hij prettig en makkelijk vindt.
Waarschijnlijk zal hij er vast ook een keer een flinke kliederboel van maken, maar daar zul je even doorheen moeten om de cirkel te doorbreken. Geef hem complimenten als hij goed aan het eten is, maar besteedt er geen aandacht aan als hij gaat knoeien of vervelen, want dat is ook een vorm van aandacht vragen. En geef hem aandacht zo gauw hij klaar is met eten, Dan leert hij dat hij aandacht krijgt als hij zijn bord pap op heeft en zal dan snel genoeg leren om zijn bord snel leeg te hebben, want dan krijgt hij aandacht van mama. Zorg straks ook als jullie tweede kindje geboren is dat je exclusieve aandacht geeft aan je oudste zoon. Anders gaat ie dat op een vervelende manier opeisen en dan wordt het er ook niet gezelliger op.