Nog steeds alleen maar uit mama drinken...

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje is bijna 7 maanden en wil maar niet uit een fles, tuitbeker, of welke andere soort beker drinken. Ik ben bang dat mijn melkproductie verder terugloopt en ik straks niet meer genoeg melk voor hem heb. Bovendien blijf ik maar afvallen door de borstvoeding, ik ben al meer dan vijf kilo lichter dan voor de zwangerschap. We oefenen nu consequent met de tuitbeker, tot nu toe zonder veel succes. Ik merk dat ik er erg mee bezig ben de hele tijd, en ik ben constant bang dat ik straks geen melk meer heb voordat David uit iets anders heeft leren drinken.
Wie heeft ook ervaring hiermee?

Hoi!

Maak je niet te druk zou ik zeggen, geniet er lekker nog van, het kan zo ineens afgelopen zijn dat hij de borst niet meer wil! En je melkproduktie kan niet teruglopen als hij alleen nog maar aan de borst drinkt - zolang hij nog wil maakt je lichaam nog aan!
Daar heb ik wel op leren vertrouwen nadat ik ook erg onzeker was of ik wel genoeg melk had. Ik vind het al erg jammer dat hij af en toe flesvoeding krijgt als ik er niet ben en niet genoeg heb kunnen afkolven!

Runar is nu bijna zes maand en we hebben m express na een paar weekjes al aan de fles laten wennen af en toe, gelukkig ging dat ook in één keer zonder slag of stoot!
Wat als je geen tuitbeker probeert, maar eerst een fles met papspeen en wat rijstebloem door je afgekolfde melk? Gewoon een paar keer volhouden, als hij echt honger heeft als het voedingstijd is pakt hij wel,en zoniet geef je m de borst. Hoe minder jij er ook om stresst hoe relaxter hij zal zijn daarin!
(Makkelijker gezegd natuurlijk...)

Vertrouw op je kindje, hij geeft vanzelf aan wat hij wil en nodig heeft!
Neem anders eens contact op met een lactatiekundige via het cb, die hebben mijn vertrouwen ook een flinke boost gegeven toen!

Of kijk eens op borstvoeding.com oid! Succes meid!

Groetjes Edith

hoi,

mijn zoontje van 6 maanden krijgt al vanaf 3 maanden met een lepeltje zijn voedingen op het kinderdagverblijf. Ik heb ook alle spenen en flessen geprobeerd, maar hij weigerde elk ding wat in zn mond kwam en nog steeds. Het gaat  goed met een lepeltje. Het is wel erg knoeien en hij krijgt niet zoveel binnen, maar  voor 1-2 dagen maakt dat niet uit. Ik zou dit eens proberen, en als je geen borstvoeding meer kunt geven, omdat je teveel bent afgevallen( dit had ik bij mijn eerste ook, toen woog ik nog 55 kilo, na 7 maanden ivm koemelkvrijdieet), krijgt hij wel eten binnen, al is het een beetje op een vreemde manier. Misschien dat hij gewoon uit een bekertje kan drinken? Er zijn ook kleine cupfeeders(drinkbekertjes) te koop ,waaruit ze kunnen drinken/likken.

succes! bianca

Terug
Bovenaan