Nog steeds bloedverlies....snik snik.

A

Anoniem

Guest
Wat is het toch naar......bloed verliezen als je zwanger bent. Dat is wel het laatste wat ik wil. Ik ben bijna 7 weken zwanger (teminste). Maar ik verlies al 4 dagen bloed en het wordt ook steeds erger. Het bloed is ook helder rood en dat is volgens mij ook niet gunstig. Het lijkt alsof ik gewoon ongesteld ben. Maar dan in mindere mate. Misschien moet de "bom" nog barsten. Ik heb de VK al gebeld maar die kon met 6 weken nog niets voor me doen. Donderdag maar eens kijken of ik voor volgende week op de echo mag. Tjeetje wat is dit balen zeg, een paar weken geleden dolgelukkig met 3 positieve testen. En nu zeer teleurgesteld. Wat is het leven soms toch hard. Iedereen die ik het verteld had is inmiddels ook op de hoogte. Ze zeggen dat het misschien nog wel meevalt, maar ik denk om eerlijk te zijn van niet. Dat zou echt een wonder zijn. Ik kan nu alleen nog maar wachten tot volgende week. snik snik.
Zijn er meiden met dezelfde ervaring als ik. En hoe liep dat bij jullie af?

Liefs Annika

Wat vreselijk voor jullie die onzekerheid. Als je een echo wilt dan mag je dat best wel 'eisen' hoor. Ik kan wel zeggen over oud bloed, innestelbloed, maar ik kan je vanaf hier niet geruststellen ....

sterkte en ik hoop voor jullie dat het loos alarm is ...

Hoi Annika,

Het is zeker heel moeilijk als je bloedverlies hebt tijdens de
zwangerschap. Het maakt je zo enorm onzeker! Ik had vorig jaar
september last van een ietsje bloedverlies en dat was helaas niet goed.
Maar inmiddels ben ik weer ruim 33 weken zwanger, van een tweeling Nota
Bene!

Denk niet meteen het ergste van het bloedverlies, het kan alle kanten
op. Ik weet niet of je ook kramp in je buik voelt, maar als dat niet zo
is, kan het bloedverlies ook door iets anders dan een miskraam komen.
En ik ken zelfs een verhaal van een vrouw die een miskraam kreeg en
toch zwanger bleef: Ze had 1 van een tweeling verloren....

Probeer alvast een afspraak voor een echo te krijgen rond de 7 weken
zwangerschap. Bij echocentra en ziekenhuizen is het vaak druk en kan je
niet zomaar 1, 2, 3 terecht. Het is moeilijk, maar om duidelijkheid te
krijgen, moet je nog even afwachten. Ik wens je heel veel sterkte en
geluk toe. Laat je nog even weten hoe het met je gaat?

Groetjes van Sisi.

Hoi!

Wat vervelend, meid!! En al helemaal dat ze je zo in onzekerheid laten zitten, maar goed.. daar hebben sommige praktijken een handje van, helaas..

Misschien kun je in dit geval via je huisarts een echo regelen? Want hoe kort je zwangerschap ook is, het is toch een kleine moeite om even de tijd voor je te nemen en je te vertellen hoe de zaken er voor staan! Nu zit je ook maar in zo'n grijs onzeker gebied.

Kop op hoor! Bloedverlies hoeft niet altíjd slecht nieuws te betekenen!
Sterkte!!

Groetjes, Harma 41w5d

Hallo

Ik hoop dat het allemaal goed is
Ik ben nu 15 weken zwanger en heb vanaf 7 weken bloedverlies dan weer oud en dan weer helder
Ik word er ook gek van maar op de echo,s die ik heb gehad is alles goed en groeit het kindje goed
Ze denken dat er w.s 2 hebben gezeten en ik heb steeds gehoord dat bloedverlies niet altijd fout hoeft te zijn
Dus ik hoop voor je dat het goed is

Hoi!

Ik zat en zit in het zelfde schuitje als jij maar misschien dat ik je een beetje hoop kan geven.
Ik heb ook met 5 weken zwangerschap een behoorlijke bloeding gehad.
Echt een straal dus het eerste waar je vanuit gaat is een miskraam.
Heb toen een week gewacht en weer een test gedaan nog steeds positief dus ik naar de huisarts.
Die vertelde me dat ik nog moest afwachten omdat volgens haar nog steeds Hcg in je lichaam zit.
Moest na een week weer een test doen en haar dan bellen.
Had ondertussen nog steeds last van bruine afscheiding .
Week later weer een test gedaan en ja hoor nog steeds positief kreeg toen een verwijsbrief voor het ziekenhuis.
Moest wel zelf het ziekenhuis bellen voor een afspraak kon pas twee weken later terecht wat een elende voelde me lekker serieus genomen.
Ben toen een halve week later naar een avond dokter gegaan omdat ik last had van steken in me buik.
Daar hebben ze weer een zwangerschapstest gedaan nog steeds positief en die dokter vond dat ik niet langer moest wachten op een eggo.
Volgende dag mijn eigen huisarts gebeld en die heeft voor elkaar gekregen dat ik de volgende dag in het ZH terecht kon.
Volgende dag in het ZH was er op de eggo een mooi kloppend hartje te zien en dachten hun aan innestelings bloeding.
Moest wel twee weken later terug komen.
Anderhalve week later maakte de baby het nog steeds goed was nu 9 en halve week zwanger.
Baby lag mooi op groei schema mog terug naar de verloskundigen.
Het ging weken goed tot ik 14 weken zwanger was kreeg toen weer een flinke bloeding.
Ben toen gelijk naar de E.H.B.O gegaan baby maakte het godzijdank nog steeds goed.
Volgens hun ligt me placenta voor de uitgang en kan dat bloedingen gegeven.
Ben nu 16 weken zwanger en heb ondertussen een strippenkaart voor het ziekenhuis elke keer als ik een bloeding heb ga ik er heen.
En tot nu toe maakt de baby het gewoon nog erg goed, groeit goed.
Maar het geeft enorm veel spanningen.
Begrijp dondersgoed hoe jij je moet voelen.
Maar het kan dus wel zo zijn dat jouw kleintje het ook gewoon nog goed maakt.
Kan je misschien niet helemaal gerust stellen omdat ik er nu nog niet van af ben me placenta ligt overigens sinds een paar dagen niet meer voor de uitgang dus at het nu veroorzaakt weet ik ook nog niet.
In ieder geval veel sterkte.

groetjes

Hoi Annika,
Jouw verhaal klinkt mij ook bekend.
Misschien heb je het al gelezen ergens hier?
Ik had ook in de 7e week bloedverlies, en dat duurde maar en duurde maar. Niemand die iets kon doen.
Ik was erg ongerust.En moest afwachten.
Na een week hetzelfde patroon in het bloedverlies te hebben dacht ik ook van het zal wel loslopen. Dag 7 werd het ineens iets erger en nu werd maandag ochtend ineens alles duidelijk.
Ik verloor ineens heel veel bloed, het stroomde eruit..doodeng.
en binnen 10 min was alles eruit, een heel herkenbare placenta en vruchtje, aan elkaar vast.
Nou, daar stond ik dan..weg zwanger zijn, weg kindje.
Dat komt rauw op je dak, terwijl ik het eigenlijk wel voelde aankomen hoor.
Nu heb ik maandagavond een echo gekregen, en daarop kon je nog zien waar het had gezeten..
Maar er was toch echt niets meer.
Heel verdrietig en natuurlijk teleurgesteld.
We zullen door moeten, en ik neem deze week thuis de tijd om er mee bezig te zijn, en erover te praten.
Natuurlijk hoop ik voor jou op een goede afloop, maar heel eerlijk gezegd denk ik dat je zelf al best aan voelt hoe het zal gaan..
Als ik nog iets voor je kan doen...vraag maar.
Maar het gaat bij iedereen anders, en je weet nooit hoe.
Groet en heel veel succes.R

Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik verlies nog steeds bloed helaas. Ik heb zelf sterk het gevoel dat dit niet goed meer komt. Elke dag helder rood bloed verliezen??? Dat moet toch ergens vandaan komen. Niet dan, mijn verstand zegt van wel. Soms dan sta ik ergens iets te doen en dan lopen de tranen over mijn wangen. Wat is dit gevoel k*t zeg.
Morgen ga ik de vk bellen voor een afspraak. Ze zijn vandaag niet open en ik wil ze ook niet elke keer mobiel storen want ik moet dan toch afwachten. zucht........
Ik laat jullie weten hoe het verder met me gaat.

Geniet van jullie kindje in de buik. Het is zo'n fijn gevoel. (heb al een dochtertje van 2 jaar).

Liefs Annika

Terug
Bovenaan