Nog steeds borstvoeding.........mijn verhaal.........interresant voor iedereen die bv geeft!!!

Hallo,

Ik had mij voorgenomen om iets vaker te reageren, maar door omstandigheden (die ik zo ga vertellen) ben ik er niet eerder aan toegekomen.

Onze kleine Britt is nu 3 mnd (23-08) en nog steeds geef ik bv, maar ik was er bijna (noodgedwongen, helaas) mee gestopt.

Ik zal proberen het zo kort mogelijk te houden, maar toch wil ik het even kwijt.
Voor 2 week geleden moest ik naar het cb. Dus ik heen en je krijgt natuurlijk de vraag hoe het gaat. Nou super ze is vrolijk, drinkt goed, en vooral ze slaapt heel goed. Ze kreeg de laatste voeding om 20.00 uur en sliep tot 7.00 uur. Hier waren ze op het cb niet echt blij mee, maar ja wat moet je, ik kreeg haar niet wakker om 23.00 uur.
Tot ze gingen wegen, bleek mijn meisje maar 170 gr gegroeid te zijn. SHIT, dat is echt te weinig in 4 week. En nu?? Extra controle dan maar. Bleek ze weer te weinig gegroeid te zijn. Dus die verpleegkundige (vpk) een plan op gesteld.Want ons kleine meisje is een stille verhongeraar zoals ze dat noemen. Zeer tevreden met wat ze krijgt, en  doordat ze daarom kracht verloor had ze  op het laatst geen kracht meer om zich te melden. Ik was dus  net op tijd.  Het plan van de vpk Eerst bv en daarna nog een flesje. Maar daar had ik geen zin in, maar omdat wij een eigen zaak hebben vond ze dit een goed idee (ik dus niet). Het andere plan was, om de 2 uur voeden, laatste voeding rond 22.00 uur en wakker maken om 3.00 uur en dan om 7.00 uur. En de hele dag dus om de 2 uur. En omdat ik ook nog steeds afviel (weeg inmiddels 4 kilo minder dan voor de zwangerschap) moest ik veel calorieen binnen krijgen, dus op ''eet'' dieet. Ik eet gezond, maar kreeg waarschijnlijk te weinig binnen om er ook nog eens bv bij te geven. Dus ik braaf 4 dagen om de 2 uur gevoed. en daarna om de 3/3.5 uur. En eten .....veel cashew noten, roomboter koekjes slagroomvla enz enz
ik moest dan vandaag terug komen (1 wk later) en ze moest rond de 200 gr aangekomen zijn. Ik heb naar de reden gevraagd hoe het kon dat mijn voeding terug liep, conclusie: Veel spanningen gehad voor een week of wat geleden met onze huurder, die geen huur betaalde en die we er dus uit wouden zetten. Dit heeft mijn voeding waarschijnlijk absoluut geen goed gedaan.

Dus ik vandaag heen............kneep hem als de pest natuurlijk, stel je voor bijna een week lang om de 2 uur voeden en daarna om de 3 uur. Ben helemaal kapot, je komt nergens aan toe. Stel dat alles voor niets is geweest.....(ik had wel besloten, hoe jammer ik het vond, om dan over te stappen op fles, want er loopt nog een peuter rond die ook de nodige aandacht wil, en die ik het vorige week niet echt kon geven)

En wat denk je..................................ZE WAS 300 GR AANGEKOMEN.
Jee wat was ik blij, ik had verwacht dat ze aangekomen was maar zoveel.....echt niet verwacht.
Ik kreeg dan ook een groot compliment dat ik, ondanks een eigen zaak (zonder personeel) en een peuter van bijna 3 jaar dit heb volgehouden, velen haken nl af.
Wel raadde ze me aan om de aankomende week om de 3/4 uur te voeden. En
dan maar afwachten wat ze begin dec. op het cb zeggen en kijken hoeveel ze gegroeid is.

Dus dames.........het was een lang verhaal.....maar als het even tegen zit (en je wilt bv blijven geven) geef niet op!!

Groetjes Diana
mv Tara 11-01-2004 en Britt 23-08-2006

Jeetje wat goed van je zeg!
Bij mij is het in het begin ook niet vanzelf gegaan. Mijn mannetje was vrij groot (4550 gr) en had dus ook vrij veel honger. Dus ik had te weinig bv om hem tevreden te houden. (hij ging dus wel brullen!) Maar ik wilde het heel graag, dus met kolven en Nutrilon en een heleboel doorzettingsvrmogen is het toch gelukt! Ik kom soms nog steeds een flesje te kort (1x per week ofzo op een hele drukke dag), maar daar zit ik niet mee. Die andere 48 voedingen in de week krijgt hij bv.
Ik vind dat we er best trots op mogen zijn! Dus alle dames bij wie het ook niet vanzelf gaat: HEEL VEEL STERKTE, JE KAN HET !!
Liefs Phira

Hoi,

Goh, goed van je hoor. Zoals je ook al zegt, er wordt veel te snel opgegeven als het om borstvoeding gaat. Je moet er natuurlijk ook wel 500% achter staan, anders moet je er bij voorbaat al niet aan beginnen. Bij mij was het tot 6 weken ook erg problematisch. Ik had gelukkig al de ervaring bij Merijn dat het op zeker moment beter zou gaan. En dat is ook gebeurd. Ik heb echt met kromme tenen zitten voeden, zo zeer deed het soms, maar de aanhouder wint en nu is het echt een genot om te doen. Ik moet wel zeggen dat ik het de eerste keer zeer zeker aan de wijkverpleegkundige te danken heb en deze keer aan de lactatiekundige, dat ik door ben gegaan. Maar goed, wat maakt een beetje hulp van buitenaf uit, niet waar!

Bij Merijn ben ik door gegaan tot hij 7 maanden was. Hij kreeg met 6 maanden tandjes en vond het leuk om mij te pijnigen. Ik heb dat nog een maand volgehouden, maar ben toen noodgedwongen gestopt. Siebe vindt het nu al leuk om zijn kaken op elkaar te klemmen, ai, maar heeft nog geen tandjes. Ik probeer het zo lang mogelijk vol te houden. Mijn gevoel zegt ook dat ik dat verplicht ben ten opzichte van Siebe. Hoe dan ook, Kind blij en mama blij, wat wil je nog meer! Het is in ieder geval een heel intiem iets en dat zal ik als het straks voorbij is wel missen.

Groetjes Fonske.

Jeetje wat een herkenbaar verhaal. Mijn Hjerre was ook maar 100gram gegroeid in vier weken. Helaas moest ik wel stoppen van ze. En er werd eigenlijk geen ander alternatief gegeven. Als ik geweten had dat die er wel was had ik het anders gedaan hoe moeilijk dat ook is. Hjerre is nu over op de fles en is heel goed gegroeid.
Dit verhaal van jou hou ik in mijn achterhoofd en zet het in mijn documenten voor een eventuele tweede!

Veel succes verder met je bv geven en je kleine!

Groetjes Hanneke en Hjerre

Hoi,

Even een  geven hoor! Knap van je dat je dit op deze manier hebt gedaan.

Ook ik had problemen met afvallen tijdens mij bv periode. Op een gegeven moment woog ik (nog maar) 53/52 kg terwijl mijn gemiddelde gewicht 56 kg is. Je voelt je er echt niet lekker bij. Als tussendoortje at ik regelmatig muesli-bollen om mijn gewicht een beetje bij te houden. Dit werkte wel redelijk. Mijn zoontje kwam wel aan in gewicht, dus dat was niet zo'n probleem. Het probleem was meer mijn eigen gewicht op peil houden.

Veel succes en geniet van de bv-periode.

Ik las dit vanmiddag al en had het er net met mijn man over. Ik moest gewoon huilen. Ik ben door omstandigheden na vier weken gestopt met bv, voor mij de beste beslissing ooit, ik kon namelijk eindelijk genieten van mijn zoontje eten geven. Maar toen ik jou verhaal las moest ik toch wel een traantje wegpinken. Waarom kon ik niet doorzetten?

Knap van je en ik hoop dat anderen iets aan je verhaal hebben.

Even snel een reactie. en iedereen alvast bedankt voor de reacties
Het gaat op dit ogenblik super goed, Britt meldt zich nu ook
weer (niet dat ik er altijd even blij mee ben om 4 uur snachts) . Mijn borsten beginnen nu soms na 3 uur al te lekken als een gek. Dus weer aan de borstcompressen.
Ik geef nu ongeveer om de 3/4 uur voeding. En snachts wanneer ze zich meld.
Ik ben heel blij dat ik het doorgezet heb, en hoop ook andere hier mee te kunnen stimuleren, als je echt door wilt gaan, er altijd nog een mogelijkheid is.

Vind het trouwens wel raar dat de cb het bij sommigen direct naar de fles ging
schuiven.

Dus dames succes. En ben benieuwd naar nog meer verhalen.

gr diana

Terug
Bovenaan