Nog steeds dikke vingers na bevalling

Ik ben 5 weken geleden bevallen. De laatste weken hield ik wat vocht vast in handen en voeten. Ook had ik een stram pijnlijk gevoel in mijn vingers.
Ik dacht dat het na de bevalling wel over zou gaan maar ik heb er nog steeds last van. Mijn voeten zien er weer goed uit maar mijn vingers zijn nog steeds dik.
's Nachts word ik wakker en kan bijna mijn vingers niet buigen.. ze zijn dan helemaal stram en pijnlijk. Mijn ringen kan ik nog steeds niet om. Het wordt ook niet minder heb ik het idee.

Wie heeft hier ook last van (gehad) en hoe lang duurt dit nog?

De rest van mijn lichaam is overigens wel  hersteld. Kilo's eraf, buik weg, liep na 2 weken weer in mijn oude  kleding!

gr. Marieke

Ik had bij mijn vorige enorm veel last   van vocht, zo'n 2 weken na de bevalling was ik het allemaal kwijt. Ik heb wel enorm veel brandnetelthee gedronken op aanraden van de VK. Misschien dat je dat nog eens kan proberen? Lijkt me heel irritant als je er nog steeds last   van hebt!

Ik heb er ook last van. Al het vocht ben ik wel kwijt maar mijn knokkels zijn zo dik. Alsof ze zijn opgerekt door al het vocht. Met de eerste bevalling duurde dat ook een paar maanden. Nu (3,5 weken geleden bevallen) heb ik er weer last van.
Ingeborg

Hoi Ingeborg,

Wat jij vertelt  bedoel ik ook eigenlijk.... het vocht is weg  maar die knokkels (gewrichten) zijn groter.  Erg irritant, zeker omdat het bij mij ook stram is en "pijn" doet.

Ik hoop maar dat het over een paar maanden over is!

Gr. Marieke

Hoi Marieke,

Het trekt weg hoor. Je gewrichten zijn gewoon opgerekt en dat moet weer allemaal op zijn plaats komen. Bij mij is zwaar tillen bijvoorbeeld ook pijnlijk en net wat je zegt, 's ochtends kan het stijf en stram zijn. Het komt weer goed hoor!

Ingeborg

Terug
Bovenaan