Nog steeds geen duivels.... ( en kan iemand uitleggen hoe de temperatuurmethode werkt?)

A

Anoniem

Guest
hey!!

Weer een paar zwangere meiden zie ik.. leuk hoor!

Ik ben nu zes dagen over tijd en nog steeds geen teken van duivels of zwangerschap..ik ga van niks uit omdat ik afgelopen maand niet echt geklust heb..Beetje een drukke onregelmatige maand achter de rug.

Ik wil volgende maand gaan beginnen met temperaturen..Kan iemand mij uitleggen wanneer, hoelaat enz.. ik moet beginnen??? En hoe ik het precies weet hoe ik ovuleer?

Ik ga naar ronde 8 en ik begin nu toch wel een beetje ongeduldig te worden!!!

Knuffels van mij

Hoi

Je hebt daar een boek over. Natuurlijk en zeker heet dat. Het boek heb ik uitgeleend maar het werkboek heb ik wel maar daar staat geen schrijver bij. Hier wordt alles in uitgelegd. OOk heb je een apparaatje   mini Sophia. Die rekent alles voor je uit. Toets dit maar in op google en je krijgt uitleg.  Als je regelmatig bent dan werkt het boek erg goed!
Heb zelf onregelmatige cyclus maar heb nu een prachtige dochter.
Jij veel succes!

Hoi Vrouwtje!

Het temperaturen werkt als volgt:

Je moet elke dag op hetzelfde tijdstip, voor je opstaat tempen. Ook niet eerst naar de wc gaan, want dan stijgt je temp meteen al, en klopt het niet meer. Steeds hetzelfde tijdstip betekent dus ook in het weekend je wekker zetten. Ik vind het meevallen, zodra m'n wekker 's ochtends vroeg gaat; even tempen, en weer verder slapen...
Het beste is om rectaal te tempen.  
Meestal zal je temp vlak voor je eisprong iets dalen, en  daarna stijgen. Die stijging geeft aan dat je eisprong is geweest, en in principe zijn dan je vruchtbare dagen al voorbij. Deze methode  is dus voornamelijk handig om na een paar maanden inzicht te krijgen wanneer je eisprong steeds is (was).
Die verhoging blijft trouwens tot vlak voor je menstruatie (dan pas daalt hij weer).

Geen temperatuurstijging wil trouwens niet  zeggen dat je geen eisprong hebt. (maar kan wel natuurlijk). Dus wel een stijging betekent ook een eisprong, geen stijging zegt niks.

Ik heb op babybrabbel.org een cycluskaart gedownload en uitgeprint; hiermee kun je het voor jezelf heel handig in kaart brengen m.b.v. een tabelletje.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en heel veel succes ermee!

Groetjes Jammie

Hoi Vrouwtje,

Ik heb ook maanden getemperatuurt, elke dag op hetzelfde tijdstip. Nou ik kon er geen wijs uit worden. Na een jaar ben ik naar de huisarts gegaan met mijn temperatuurlijsten. Ik heb een erg onregelmatige cyclus, ik weet niet of jij dat ook hebt.
Deze huisarts heeft me doorverwezen naar de gyn. Ik kreeg clomid voorgeschreven om mijn eisprong op regel te houden. Ik moest van hem nog een maand tempen. Niet op hetzelfde tijdstip, maar na evenveel uren slaap.
Deze curve was veel duidelijker, en ik zag zelfs wanneer mijn eisprong had plaatsgevonden.
Ik zit inmiddels al een half jaar aan de clomid.
Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Liefs Kwek

Terug
Bovenaan