nog steeds geen eisprong na stoppen pil

hoi allemaal, ik lees al een tijdje mee op het forum, maar wil toch graag ook praten over het proberen zwanger te worden aangezien in mezelf helemaal gek kan maken. Ik ben 30 jaar, en ben eind juni gestopt met de pil na 15 jaar slikken. Sinds ik met de pil ben gestopt ben ik nog steeds niet ongesteld geworden. Nu heb ik een grote kinderwens, dus je begrijpt de frustratie. Ik ben naar de huisarts geweest, waarna mijn bloed is getest op het follikel stimulerend hormoon, en dat was in orde. Ik moet van de huisarts in ieder geval afwachten tot december. In de tussentijd heb ik af en toe een aantal ovulatietesten gedaan, en af en toe positief resultaat gehad, maar dus nooit een menstruatie of positieve zwangerschapstest. Hieruit maak ik dus op dat mijn lichaam wel aanspoort tot een ovulatie, maar dat de ovulatie vervolgens niet lukt. Ik krijg het hier spaans benauwd van: wat als er echt iets mis is?Met mijn vriend kan ik er niet heel veel over praten: hij heeft wel een kinderwens, maar meer een "we zien wel" houding dan ik, terwijl ik in mijn hoofd helemaal in paniek kan raken. Overal om mij heen hebben mensen het over kinderen en vragen mij ook dingen over kinderen, verschrikkelijk, ik kan dan wel in tranen uitbarsten!Ik doe voor de zekerheid 1 keer per week een zwangerschapstest (tot nu toe dus al maanden negatief). Nu heb ik 29 oktober weer een positive ovulatietest gehad. Ik wacht even af tot maandag met weer een zwangerschapstest doen. Ik hoop natuurlijk op positief resultaat, maar de vorige keren was het steeds negatief omdat ik geen eisprong heb. Ik ben dus erg bang dat ik deze keer weer geen eisprong heb gehad, ondanks dat de ovulatietest positief was. Ik word hier zo wanhopig van... Heeft iemand ervaring met een situatie als deze?

Ik denk dat je lichaam aan het ontpillen is. Maar vind 4 maanden wel lang om niet ongesteld te worden. Bij mij kan er gerust 8 maanden tussen zitten, maar ik heb een zelf geen eisprong. (Pcos). Mis dus wel dat stimulerend hormoon. Nog niet te veel zorgen maken. 4 maanden lijkt natuurlijk lang, maar er zijn slechts enkele die in zo'n korte tijd zwanger raken. Binnen een jaar is vrij normaal. Ik zou eens om pilletjes vragen om ongesteld te worden. En laat de ovulatietesten maar een tijd achterwege. Dure hobby, die weinig oplevert. En helaas is zwanger proberen te worden nou eenmaal veel hopen, geduld, maar vooral afwachten. Je wilt zwanger worden en het liefsr nu, maar zo werkt het nou eenmaal niet.

Dankjewel Supertje! Ovulatietesten zijn inderdaad erg duur :/, ik deed ze eigenlijk alleen om toch het idee te hebben dat ik "iets" kan doen om te weten wat er gaande is. Het wachten is vreselijk, maar daar kan iedereen hier geloof ik over meepraten:) 8 maanden er tussen, dat vraagt vast ontzettend veel van je geduld!Maar wanneer je Pcos hebt mis je dus altijd het stimulerend hormoon? Ik heb de huisarts ook gevraagd om pilletjes om ongesteld te worden, maar toen zei ze dat dit dan ook een "nep"-ongesteldheid zou zijn, en dat je daar dus niets aan hebt.. Ach, ik wacht het in ieder geval nog deze en volgende maand af, en wat je zegt: hopen, geduld..afwachten..Heeft iemand enig idee wat er met je eitjes gebeurd wanneer je aan de pil bent? Wordt er dan gedurende al die pil-jaren ook een eitje per maand afgebroken op de een of andere manier?

Ik wist op 19-jarige leeftijd al dat ik PCOS heb. Dus kon er ook rekening mee houden. En bij mij is het heel goed in mijn bloed te zien.

Hoi Lara. Bij mij duurde het 6 maanden voordat ik ongesteld werd. Toen cyclus van 35 dagen 2 x en toen 1x 28 dagen en toen zwanger. Heb geduld en anders nlg een keer naar de huisarts hij kan een hormoon kuur voorschrijven nl! Die werkt wel delegelijk. Je lichaam hersteld dan even hormonaal nl! Succes

Hoi lara,

Sinds vorige week ben ik onder behandeling bij de fertiliteitsarts.
Ik heb hetzelfde probleem zoals jij hierboven beschrijft.
Ik ben met de pil gestopt en werd maar niet ongesteld. Uiteindelijk na 3 maanden 1x ongesteld geworden en daarna weer niet meer. Ik ben nu met primolut gestart om te kijken of ik dan wel ongesteld wordt en als dit werkt mag ik meteen met clomid dag 3 van de menstruatie starten.
Als je wat meer wilt weten over het traject en hoe bij de fertiliteitsarts te zijn gekomen mag je me ook altijd een persoonlijk berichtje sturen. Misschien dat je er iets aan hebt.

Terug
Bovenaan