nog steeds geen fles....

Hoi dames,
even een vraag.... Anna is vandaag voor het eerst naar het kinderdagverblijf geweest. We proberen al vanaf 6 weken elke dag een fles te geven met afgekolfde melk maar helaas helaas.
Ze weigert de fles constant, heeeeel soms drinkt ze wat maar meestal niet en ontaard het in een drama. Het vreemde is dat ze wel een speen heeft.

Nu bracht ik haar dus vandaag weg, met drie voedingen gekolfde melk met de hoop dat ze wel zou drinken daar. Dat heeft ze dus niet gedaan.... Met een hoop moeite en gedoe heeft ze 50cc gedronken op een hele dag. Ze lijkt er zelf niet zoveel last van te hebben; maar ik maak me wel zorgen. Zeker nu het zo warm is, dan komt ze toch ook vocht tekort???
Toen ik haar haalde heb ik wel meteen bv gegeven maar ik vraag me af hoe lang een baby (ze is nu drie maanden) zonder vocht/melk kan.
Weet iemand dat??
Groetjes Anne
 
Nou niet een hele dag hoor, ze moet echt tussendoor drinken. Ik ken iemand wiens baby ook niet uit de fles wilde drinken maar die ging tussendoor naar het kdv om haar kind te voeden.
 
Volgens mij blijft de regel toch ook wel, dat als ze echt dorst krijgt, ze ook wel gaat drinken. Ook al betekent dat dat ze gewoon echt een tijdje niets krijgt. Maar dan vraag ik me wel af of het verstandig is de borst te geven als je weer thuis bent i.p.v. gewoon weer een fles aanbieden. Heb je wel eens overwogen flesvoeding in de fles te doen? Wie weet associeert ze de fles dan niet meer met de borst die ze eigenlijk wil, maar gewoon met een heel andere en nieuwe voeding. Wel jammer dat je dan een deel van je borstvoeding moet opofferen, maar 's ochtends en 's avonds kun je gewoon de borst blijven geven.
Ik begrijp natuurlijk wel dat je je zorgen maakt, want het is heel vervelend!!
 
Probeer gewoon wat water als ze de melk niet wil. of Nutrilon. Babies kunnen zeer specifiek zijn in wat en hoe ze willen drinken. (mijn dochter wil alleen melk uit de fles en zekere geen water of diksap, dat wil ze uit een beker slurpen (6maanden!). een baby kan redelijk lang zonder vocht. Houd de luiers in degaten. tot 24 uur na de laatste natte luier hoef je je geen zorgen te maken. Let ook op de kleur van de plas (zodra die richting oranje gaat even de huisarts bellen). succes
 
Hoi!
Ik begrijp je volledig! Ik zit met hetzelfde probleem. Alleen ben ik nog 3 weken thuis en ben ik nog niet zoooooo heel erg aan 't panikeren (alhoewel...). Ik denk dat ikzelf gewoon ga doorzetten en als het zover is gewoon geen borstvoeding meer geven. Ik denk ook dat als ze echt honger hebben dan wel uit de fles zullen drinken! Het is toch zo met mama's die door een borstontsteking ofzo geen melk meer hebben ook. als je echt niet zeker bent, bel eens naar de kinderarts. Dat ben ik ook van plan. Die weten wel hoelang een baby zonder vocht kan. Succes! Laat je iets weten?
Febe
 
Hoi, ik werk in een KDV en daar hebben we ook een kindje gehad die niet uit de fles wilde drinken. We hebben echt van alles geprobeerd. Misschien is het handig om je partner/oma/opa eens de fles te laten geven waar jij niet bij bent. Of als ze weer naar het KDV gaat een doekje meegeven met jouw geur, en dat de leidsters die aan haar geven als ze het flesje krijgt. Mijn ervaring is dat het soms even kan duren maar dat het altijd goed komt. O ja als ze maar ong. 6 natte luiers heeft per 24 uur dan is het goed.. Sterkte met proberen...
 
Werk ook op een kinderdagverblijf maar bij ons komen ouders van kinderen die nog moeite hebben met het uit de fles drinken tussendoor zelf voeden. Zou dat geen mogenlijkheid zijn? (weet natuurlijk niet of jer erg ver weg werkt). Het is voor een kind heel raar. Een vreemde omgeving, mensen die je niet kent, doen heel veel indrukken op en dan ook nog eens een fles die je normaal nooit krijgt. Probeer thuis ook min 1 fles te laten geven door iemand anders. Meestal gaan ze opeens goed uit een fles drinken.
Echt... straks kom je je dochter ophalen en verteld de leidster dat ze haar 3 flessen helemaal opgedronken heeft. Het komt echt goed zodra ze aan deze situatie gewent zijn.
Dus nog even geduld

Succes
groetjes linda
 
Wat een raar advies van sommigen om maar te stoppen of deels te stoppen met de borstvoeding omdat een kind de fles weigert. Borstvoeding is altijd nog de beste voeding.
En in het geval van borstontsteking, tenzij er pus uitkomt, maar MOET de baby de borst leegdrinken. Dus niks zomaar stoppen.
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn dochtertje.
Inderdaad gewoon zoveel mogelijk anderen een flesje laten geven met (afgekolfde) melk. Zelf kun je dan gewoon borstvoeding geven op de tijden waarop je dit normaal ook doet.
Het kan een tijdje duren, maar op een gegeven moment gaat je kind vanzelf wel een keer de fles pakken. Zie het maar als compliment van je kind aan jou, al ben je er zelf niet gelukkig mee.
 
Terug
Bovenaan