Nog steeds geen opvolgmelk willen drinken

Heb al eerder een topic geopend omdat Kyandro niet graag opvolgmelk lust.nu heb de friso 2 standaard in huis en ook dat vind meneer niet lekker,als ik werk en hij dus bij mn schoonouders of bij kinderopvang is drinkt hij niks geen melk,als ik het thuis probeer een paar slokjes,bij mn man ook nooit een flesje leeg.maar de bv word ook steeds minder....mn borsten kunnen de hoeveelheid dat hij wil drinken steeds minder aan.dan word ie soms driftig of begint te trekken.als het dan loopt drinkt ie erg gulzig.soms heb ik wel genoeg voeding,maar toch word het minder en wil op een gegeven moment ook wel stoppen
weet niet goed wat ik moet doen nu,heb al over pyajama drinkpapjes lopen denken.maar das natuurlijk ook niet heel goed,is behoorlijk duur en nogal verwennen denk,maar aan andere kant wil je ook graag dat je kindje genoeg drinkt op een dag.en limonade is ook niet altijd goed.misschientoch maardrinkpap proberen,en dan 1tje doen op een dag,wat vinden jullie?hoor graag tips.
liefs jootje

Lastig hoor!
Als je toch aan pap denkt zal ik dan eerst pyamapapje van nestle doen wat je van de opvolgmelk maakt. Dan kun je, als hij dat wel lust in elk geval, langzaam afbouwen, dus eerst 3 schepjes pap door de melk heen en dan 2 enz....

Of gekolfde melk mengen met opvolgmelk?
Ik weet het ook niet hoor, zomaar een ideetje.

Succes en laat je weten wat je probeert en of het werkt?

Hoi Jootje,

Ook ik heb bv gegeven tot 6 maanden. Ons meisje was ook nogal kieskeurig. Uiteindelijk heb ik haar aan de nutrilon H.A. gekregen. Deze smaak schijnt het dichtst qua smaak bij bv te liggen (alleen van horen zeggen, heb het niet uitgeprobeerd ;-)). Ook heb ik eerst wat bv door de melk geroerd. Nu we deze tree hebben genomen komt de volgende eraan, want madam wil niets anders dan melk. Ze wil geen thee, geen water en geen roosvicee........ volgend probleempje.... Dus hier nog een dame die nog 4 flessen drinkt ondanks dat ze nu 7,5 maand oud is.

Suc6 en laat maar weten of het je is gelukt!

Groetjes, Irene

Vandaag de tip van Essje opgevolgd,om een paar schepjes pap door de melk te doen,maar nee hoor meneer sloeg de fles gewoon uit oma dr handen.
en toen ik kwam meteen aan de tiet!hij heeft wel goed verdunde siroop op,maarja....straks even die kant en klare kopen,maar even kijken of dat wel gaat...pff wat een toestand he
liefs jootje

Ik weet niet of het je gerust stelt maar tot een week geleden weigerde Warren iedere vorm van drinken behalve (afgekolfde) bv.
Water, sap, thee etc. niks wilde meneer.

Wat ik toen geprobeerd heb is drinken geven uit een spiksplinternieuwe fles, eentje die dus naar plastic ruikt ipv melk.
En ja hoor, ineens dronk hij de hele fles zeer waterig diksap op! 150 cc weg binnen 5 minuten!

Ik kan me voorstellen dat deze truc met kv niet werkt maar misschien wil je kindje zo wel wat sap of water drinken?

Wij mogen echt in onze handjes knijpen dat hij, wat eten betreft dan, niet zo kieskeurig is.

Succes!
Evje

Hier ook een kindje dat kieskeurig is qua drinken hoor! Hij lust wel fv, omdat hij dat vanaf het begin af aan gekregen heeft, maar water krijg ik er ook niet in. En ik wil hem dus niet teveel wennen aan zoetigheid, maar ja, ook ik wil dat ie meer drinkt nu hij nog maar 3 flessen krijgt...

Ik blijf het maar gewoon aanbieden en als hij echt moet drinken maar niet wil, doe ik er een heel klein scheutje diksap doorheen zodat het iets gezoet is, maar minimaal zeg maar.

Ik heb de drinkpapjes in huis gehaald,en tja zoals ik dacht vind hij die dus wel lekker.maar hij krijgt nu in de ochend zo een pakje (drinkt ongeveer 120 ml)i.p.v een boterham en bv.zo krijgt hij toch vocht binnen en voeding.dan krijgt hij rond 10.00 zijn fruit.en rond 12.00 zijn boterham.en eventueel later nog bv of siroop.in de middag rond 16.00 een liga of rijstewafel.s avonds warm eten en toetje.later nog bv en pap uit een schaaltje.en dan nog steeds een late melkvoeding en nachtvoeding,ga binnekort maar eens overdag met bv stoppen of nog 1 keer,en dan s avonds laat en eventueel s nachts nog geven,is erg makkelijk moet ik zeggen.
mn dochter heeft zo nog 2 mnd bij mij gedronken(s avonds en snachts)liever had ik natuurlijk die nachtvoeding niet meer gehad....maarja is niet anders,en hij begin nu soms ook over te slaan jipie!
dus hier maximaal 1 tot 2 pakjes pap per dag,
pff zal het maar niet op het cb melden dat hij drinkpap krijgt,maar heb liever dat hij iets drinkt dan niets.en ja die ene is vervanging van een boterham ook he.
liefs jootje

Terug
Bovenaan