Nog steeds geen ritme

Hallo!

Ik ben Levy op de fles aan het proberen te zetten.. Heel moeizaam krijgt hij nu ong 1,5 flesje per dag..

Valt mij op dat hij vaak bij een fles in slaap valt, als ik hem wakker maak begint hij te krijzen van moeheid, en ik leg hem dan dus ook maar weg.. Hij drinkt gewoon telkens een klein beetje.

Wat ik erger vind is dat ik totaal geen ritme heb met hem. CB zegt dat het wel komt, maar hij is inmiddels 14,5 week en ik heb echt helemaal geen ritme. Niet qua slapen of het aantal uur dat hij slaapt, niet wanneer die naar en uit bed komt (al leg ik hem er wel altijd rond half 10 in) en al helemaal niet wanneer meneer wilt drinken. Ik moet eerlijk zeggen dat ik er echt heel moe van word. Ik weet nooit waar ik aan toe ben.

Vandaag bijvoorbeeld heeft hij al 5 voedingen gehad, is om 8 uur uit bed gekomen, en ging er om 9 uur weer in en slaapt nu om 12 uur nog. (met wel 2 voedingen tussen door)

Iemand tips? Of moet ik m gewoon maar laten huilen om eten en echt gewoon op vaste tijdstippen gaan geven... dat hij t er maar mee doet...

Hoi Ludy,

Dit klinkt idd best pittig. Ik begrijp dat je borstvoeding geeft en overstapt op flesvoeding?

Ik kan je alleen een tweetal 'tips' geven waar wij achter zijn gekomen met Laura. Ik geef fv, dus natuurlijk weer heel anders dan bv!!

Afhankelijk van hoe moe zij is, gebruik ik de 1,2,3 speen van difrax of de s speen van difrax. Precies dezelfde vorm speen alleen verschil qua grootte van het gat. Als zij 's ochtends heel wakker is gebruik ik de s speen, als ze moe is ( en dus minder hard zuigt) gebruik ik de difrax speen op stand 2. Zo drinkt ze toch meestal de hele fles op.

Daarnaast hebben wij Laura op een gegeven moment om ong 19.00 's avonds naar bed gebracht en niet meer naar beneden genomen. Als ze huilde of honger had (fles om 22.00 uur) dan gaven we haar aandacht of voeding rustig op haar kamertje. Op die manier krijgt ze weinig prikkels en is ze ook heel rustig.

Heb je al geprobeerd rijstebloem toe te voegen bij de laatste of een na laatste voeding (lastig als je bv geeft)? Wij doen drie schepjes bij de voeding van 19.00 voordat we haar naar bedje brengen. Dit werkt beter (bij ons) in deze voeding beter dan in de laatste voeding om 22.00 uur. Ik ben er mee begonnen bij 13 weken. Niet volgens '' protocol'' maar het werkt wel.

De puckababy heeft bij ons ook wonderen verricht voor het doorslapen 's nachts. We leggen haar er na de laatste fles in.

Geen idee of je hier iets aan heb. Ik hoop dat je gauw iets meer ritme krijg!

Hey Ludy,

Wat vervelend dat Levy nog geen ritme heeft.
Lijkt me ook erg vermoeiend.

Wij geven Lars ook rijstebloem alleen dan bij zijn laatste fles. Hij kwam in één keer om de 2,5 uur sinds 2 weken geleden. Nu hij rijstebloem krijgt is hij weer meer tevreden.
Misschien dat het bij jou ook helpt?
Blijft hij tijdens je BV wel goed wakker?
Want misschien inderdaad een groter gaatje als hij moe is, anders kost het waarschijnlijk teveel energie.

In ieder geval hoop ik dat Levy snel een ritme krijgt!

Liefs Kim

Dag Ludy

Ik herken het wel een beetje hoor. Jinte heeft ook niet echt een ritme. Ik geef borstvoeding op verzoek. Soms komt ze na 2,5 uur meestal na 3 uur en soms na 4 uur. Soms heeft ze 5 voedingen, soms 4. Alle tijden wisselen ook behoorlijk en hoe lang ze slaapt ook, soms maar een half uurtje.
Ik ben nu een maand aan het werk, en dat helpt wel en dan drinkt ze goed uit de fles.
Wat mij wel helpt is dat je het moet proberen los te laten en proberen de voordelen er van te zien.. ik kan soms wat schuiven met de tijden als dit me uit komt.
Verder probeer ik ondanks dat we geen vaste tijden hebben wel een stuctuur vast te houden. Voeding --> uurtje spelen / box / wipstoel. Daarna op bed.
's avonds in bad en dan naar bed boven. Het heeft ons wel geholpen.

Veel succes gr Eva

Hey Ludy,

Hier ook een borst-fles mama...en ook nog zonder heel vast ritme, maar ik vind dat wel heel erg fijn.
Het enige wat hier vast is, is dat Bodhi om 20.00 zijn laatste voeding krijgt.
Dat is eerst de borst en dan nog 100cc fles. Tussendoor verschonen, slaapzak aan en dan de fles. Hij slaapt dan door tot 6 uur of 7 uur en soms half acht...Nooit een vast tijdstip dus voor de eerste voeding, want meneertje heeft dan wel echt honger!!!
En dan krijgt Bodhi om de 3,4 of 5 uur een voeding, maar ik vind dat ontzettend fijn!
Zo kan ik wat schuiven en schipperen met de tijden van de andere kids.

Dus misschien helpt t wat Eva ook al schrijft, proberen los te laten en ervan te genieten. En inderdaad misschien wat rijstebloem bij de laatste voeding te gaan doen. Heeft Levy een speentje?
Want die heeft bij Bodhi wel erg geholpen om van de nachtvoedingen destijds af te komen...

Succes!

Groetjes Brigitte

Ja, ik bied Levy altijd eerst zijn speentje aan.
Dat hij zo onregelmatig drinkt ergert me vooral omdat hij om het 1,5 a 2 uur komt voor voeding.Dat is gewoon echt niet leuk meer.. Als ik hem wegbreng naar mijn moeder of schoonmoeder doet hij het iets beter en komt hij om de 2,5 uur.. Maar je bent zooo veel tijd kwijt aan voeden...

Ik heb een 3 standenspeen liggen en ga dat, en de rijstenbloem zeker proberen.. Wie weet helpt het!

En oja, heb hem gister om 7 uur naar zn bedje gebracht en hem niet meer naar de huiskamer gebracht, hij is toen wel sneller in slaap gevallen na zijn voeding! :)

Terug
Bovenaan