Nog steeds geen tandjes........is dat normaal?

Mijn zoontje is nu ruim 9 maanden en ik denk al 3 maanden dat hij tandjes krijgt omdat hij soms alle klachten lijkt te hebben die daar bij horen Maar er is nog altijd niks. Zijn er meer baby'tjes op die leeftijd die nog geen tandjes hebben?
Marieke

hallo, wees niet bevreesd, die van mij is ook 9 maanden en je ik denk ook al een aantal maanden dat hij tandjes krijgt, maar helaas ze willen niet erg doorkomen, hij heeft nu allemaal bobbels in zijn mond, ze zitten er wel maar komen er niet door heen..

mijn schoonzus vertelde vorige week, haar 2 kinderen kregen pas rond de 10 maanden hun eerste tandjes en mijn andere schoonzus die haar kinderen krijgen ze al met 5 maanden..

Hoi,

bij onze Stijn, nu 7,5 maand, verwachten wij zijn tanden pas rond zijn 13e maand! Zijn zus was namelijk 13m aanden en 1 week toen we haar eerste tanden ontdekten!!

groetjes,
kiki

volgens mij is dat vrij normaal.

mijn vriend kreeg pas tanden met 14 maanden, ik zelf al met 4 maanden en onze kleine ook. Maar dat is dus idioot vroeg, en niet echt een pretje kan ik je wel vertellen.

Ik kijk met weemoed naar die foto's van dat tandeloze bekkie (als hij nu grijnst lijkt hij net een peuter in plaats van een bay met zijn 8 tanden) toen we nog niet hoefden te worstelen met tandenborstels grrrrrrrrr

Hoi Marieke,

Dat jouw kleintje nog geen tandjes heeft is niet zo vreemd hoor.
Ik ben tandartsassistente, maar we zien zoiets vaker.
Volgens de "boekjes" komen de eerste tandjes zo rond de 6 maanden, maar dat kan net zo goed pas met een jaar zijn. Je kleintje is dan gewoon wat later dan de rest, maar nix om je zorgen over te maken, hoor. 't Zegt ook helemaal nix over het blijvend gebit.
Het komt ook wel voor dat babies worden geboren met 1 of meer tanden en dat geeft vaak meer problemen, haha (denk aan borstvoeding, auw...)
Dus geen zorgen, ze komen echt wel...

groetje van angela, mv chris

hoi marieke,
je hoeft je er geen zorgen om te maken hoor. De kids van mijn zusje waren 13 en 15mnd toen de eerste tandjes doorkwamen. En aten met hun tandeloze mondjes toch alles weg (brood, groentehap etc)
Gewoon genieten en wel zien wanneer ze doorkomen!
Groetjes, mira

Terug
Bovenaan