Nog steeds in ledikantje

Hi hi,

Mijn zoontje is vorige maand 3 jaar geworden en hij slaapt nog heerlijk in zijn ledikantje. Leeftijdsgenoten liggen allemaal al in een groot bed maar hij slaapt nog heerlijk in zijn ledikantje. Hij klimt er ook nooit uit, vraagt niet om een groot bed.

Ik ben van plan hem nog een tijdje in zijn ledikantje te laten zolang hij nog zo lekker slaapt. Zie ik iets over het hoofd waardoor ik misschien toch de overstap moet maken nu naar een groot bed?

Alvast bedankt!

Leuk om te lezen! Ik heb een zoontje van bijna 3 en vroeg me precies hetzelfde af. Aangezien het zo goed gaat in zijn ledikant ben ik een beetje huiverig om er iets aan te veranderen. Dus zolang het zo goed gaat en past blijft hij lekker nog even in zijn ledikantje. 

Als hij er nog in past lijkt het me geen probleem? Mijn kinderen zijn erg lang en die lagen met twee jaar al met opgetrokken knieën in het ledikantje. Toen zijn we overgestapt op eenpersoons bed met een hekje rondom. 

Hoi hoi, ons zoontje ging naar een gewoon bedje met 3,5 jaar. Klom niet uit z'n ledikant en sliep er heerlijk in. Dus gewacht met het grote bed tot na de vakantie, zodat ie daar ook nog in een camping bedje kon. Vonden wij een prettiger idee. Vlak daarna begon ie eruit te klimmen en dus naar het grote bed gedaan. Overgang ging prima!

Als hij er gewoon nog lekker in ligt en het niet erg vind hij er goede nachtrust in krijgt en dit prettig voor hem is dan gewoon lekker doen, als hij nog niet toe is aan een groot bed zou ik dat ook nog niet doen als hij in een ledikantje past prima waarom niet 

dikke knuffel :) 

Geen noodzaak natuurlijk. Maar er is ook geen aanleiding de overstap niet te maken als hij geen neigingen vertoont anders uit bed te vallen.
Zindelijkheid 's nachts is pas mogelijk als hij in een bed ligt waar hij zelf uitkan.

Zeker doen, wij dachten ze word 3 dus groot bed. Dramaaaa. Sinds vandaag staat er een campingbedje naast haar grote bed, ze was helemaal blij dat ze in een klein bed mocht? Ik wacht nu wel tot ze zelf aangeeft echt in grote bed te willen.. 

Terug
Bovenaan