Nog steeds mijn neus verstopt!!

Hoi meiden,

Nou, vorige week was ik flink verkouden en heb ik (n.a.v. tips hier op het forum) veel baat gehad aan de otrivin. Maar die mag je maar een week gebruiken. Nu ben ik daar dus mee gestopt en heb nog steeds heel erg last van een verstopte neus. Ook zit er veel bloed bij als ik snuit.

Is dit normaal? Ook dat het zo lang duurt? Of komt dat door de otrivin?

Heeft iemand nog andere tips? Met name 's nachts is het een ramp. Ik kan niet met mijn mond open in slaap komen en mijn neus zit dicht. zoutoplossing helpt niets. Hetzelfde geldt voor die kinderneusspray met menthol.

Grrrr. Dat zo iets kleins je zo kan irriteren zeg!!

Groetjes,
Rosanne
(mama van Quentin 3 jr, en 34 wk zwanger van een dochter)

Hey

Wat ontiegelijk vervelend zeg. Kan hem me heel goed voorstellen.
Bloed bij het snuiten is normaal tijdens de zwangerschap. Je hebt meer bloed en het neusslijmvlies is sneller geririteerd.Net zoals bloedend tandvlees ook een zwangerschap kwaal is of kan zijn.
Wat betreft die snotneus zou ik  gewoon je huisarts of vk vragen. Die weten wat het beste is en kunnen jou eventueel ook wat voor schrijven. Dit is misschien sterker maar wel veiliger.
Ik wens je heeeel veel sterkte met je verkoudheid.
Liefs

Irritant zeg, die verstopte neus!
Sterkere middelen worden niet aangeraden in de zwangerschap omdat daar onvoldoende over bekend is. Misschien kun je proberen te stomen voor het slapen gaan?
Gevoelige gezwollen slijmvliezen is echt een zwangerschapskwaal hoor.

Sterkte!

Groetjes,
RV

hallo,
Hier de andere verstopte neus. Tja, ik wil je niet ontmoedigen, maar ik heb dus al snot sinds augustus en ik kom er ook niet meer vanaf ben ik bang. De opgezette slijmvliezen horen bij je zwangerschap, daarom duurt het zo lang. maar zoals je in de eerdere topic kon lezen ben je niet de enige. Langer gebruik van otrivin maakt dat je er telkens meer van nodig hebt voor hetzelfde effect, maar het kan ook zo zijn dat de klachten verergeren. Daar heb ik zelf geeen last van en ik gebruik het al een lange tijd.

Het alternatief is alleen verkrijgbaar via je huisarts en mag je dus niet gebruiken tijdens de zws, ik heb hier van de week nog met mijn ha over gesproken. Tot aan de bevalling adviseerde ze me om zoveel als ik wil zoutoplossing te gebuiken, al doe ik dat elke 10 minuten, het houdt het snot een b-tje los. Ook wat vicks op de borst voor de nodige lucht. En als ik ga slapen of het echt niet trek gewoon wat otrivin gebruiken. Na de bevalling is het als het goed is snel minder met het snot. En om mezelf nu zo te gaan pesten de laatste loodjes, slapen is toch al een ramp, en al helemaal met een verstopte neus.
Succes ermee, ik weet hoe vermoeiend en vervelend het is!!!

Groetjes Soela

hey   rubensvrouw, jij bent toch arts? Je hebt er bijna een dag taak aan om mensen te adviseren over hun zwangerschapskwaaltjes en ongerustheden. Ik zit zelf ook in de zorg en ik ken dat wel....Wel grappig
Groetjes

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie berichtjes. Tja, er zit dus niets anders op dan het af te wachten. Ik had het vermoeden al wel hoor maar dacht misschien heeft iemand nog een mega tip! Ik heb er ook (bijna) geen last van gehad tijdens mijn vorige zwangerschap vandaar dat ik nieuwsgierig was.

Maar met deze tips kan ik wel wat. Stomen en veel zoutoplossing en in uiterste noodzaak weer otrivin. Dat moet wel lukken de komende 6 weken

Fijn dat er ook meiden zijn die in het vak zitten (huisarts, verpleegkunde etc.) en goede tips en raad hebben!!

Groetjes,
Rosanne

Ja ik kan het inderdaad niet laten . Zit nu toch thuis en heb niets beters te doen hihi. Maar nogmaals, het blijft soms moeilijk een advies te geven "van afstand" dus niet boos worden als ik er naast zit!

Groetjes,
RV

Terug
Bovenaan