Nog steeds misselijk-28 wk

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik vroeg me af of er nog meer dames zijn die nog steeds last hebben van misselijkheid en overgeven. Rond week 9 was het het ergst, zo'n 7 a 8 keer spugen per dag. Daarna nam het af tot zo'n 4 keer per dag en rond 20 weken waren er plots dagen dat ik al mijn maaltijden binnen hield. Ik ben nu 28 weken zwanger en alweer bijna drie weken lukt het me bijna niet om mijn eten binnen te houden. Pillen van de huisarts hebben nooit geholpen en alle homeopatische middelen evenmin. Iemand nog tips? Begin me toch ook wel een beetje zorgen te maken over die kleine. Energie (vet) genoeg, maar krijgt ze niet teveel gifstoffen binnen en hoe zit het met vitaminen en mineralen? Zo'n Davitamonnetje per dag lijkt me toch niet genoeg. Woensdag naar de vk, hopelijk kan die wat bezorgdheid wegnemen. Ben totaal 6 kilo afgevallen en nog maar drie aangekomen. Fijn om dit even van me af te schrijven!

Groetjes, Petra

Hallo Petra,

Wat een vervelende kwestie zeg! Tja tis niet niks he zwanger zijn
Volgens mij kan het niet echt kwaad want het kindje neemt wel wat hij/ zij nodig heeft en dat gaat ten koste van jou. Tenminste hoe jij je voelt.
Maar welke pillen heb je gehad van de huisarts?
Ik ben nu 12 weken zwanger van mijn tweede en heb "Emasefene" dit haalt voor mij de scherpe kantjes er zeker af.

Hopelijk voel je je gauw beter en kan je vk je geruststellen.

Gr. Dana

Hoi,

Hier nog zo een die zolang misselijk is geweest. Ik heb het spugen tot ongeveer 25 weken volgehouden (vanaf week 5). En ook de hele dag, niet alleen 's ochtends.  Ik heb met 8 weken een week in  het ziekenhuis aan het infuus gelegen, en met 12 weken nog een keer. In totaal ben ik 18 kilo afgevallen (ok, ik had wel wat reserves, maar het is toch niet de bedoeling...) en nu weer 8 kilo aangekomen. Ook ik maakte me best zorgen over ons kindje, maar in het ziekenhuis zeiden ze ook: het kindje neemt wel, maak je niet ongerust. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar goed. Ik ben inmiddels bijna 37 weken zwanger, en met ons kindje gaat het perfect, ze heeft er niet onder te lijden gehad. Ik had ook Emesafene zetpillen gekregen van de huisarts, maar die hielpen mij ook niet. In het ziekenhuis heb ik Primperan in het infuus gehad, maar ook dat hielp niks. Toen heeft de gyn mij nog Stemetil zetpillen voorgeschreven, en die hielpen mij een heeeeeeeeeeeeeel klein beetje. Ik kan eigenlijk de laatste 6 weken pas zeggen dat ik me goed voel.

Wat mij wel goed geholpen heeft is acupunctuur. Ik was daar eerst een beetje sceptisch over, maar het hielp goed.

Wat ook kan helpen (mij ook weer niet, maar ja, iedereen is anders) is pepermuntthee, pepermunt, gember, gembersiroop door de thee, kleine hoeveelheden eten i.p.v. drie maaltijden per dag.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, heel veel succes en ik hoop dat het gauw beter gaat!

Groetjes Lilian
36w, 4d

he hallo ..
mss heb ik wel een oplossing..
althans bij mij heeft het echt heel goed geholpen .
ik ben nu 16 weken zwanger en was ook de hele dag door ziek .
zo erg dat ik niet kon eten en kon drinken .
had totaal geen energie en veel zowat flauw.
tot ik bij mijn verloskundige kwam en die had net gehoord dat er iets nieuws op de markt was ..
het zijn lollie's en je hebt ze in allerlei smaken .
ze heten preggie pops.
je kunt zebestellien via internet .
het is zeker het proberen waard ..
suc6 er mee .
ik hoop dat ze bij jou ook gaan helpen .

groetjes petia

Hoi,

Ik ben nu bijna 25 weken zwanger en vanaf de zevende week erg misselijk en heb ontzettend veel gespuugd. Totaal bijna tien kilo afgevallen en van alles geprobeerd (Stemetil, Suprimal, ...) Vanaf 16 weken zwangerschap ga voor acupunctuur naar het ziekenhuis, mijn gynaecoloog is ook acupuncturist en heb er veel baat bij! De laatste twee weken gaat het erg goed en het spugen is bijna over! De misselijkheid is er soms nog wel, maar ben allang blij dat ik niet meer de hele dagen zo misselijk ben.
Ben nu zelfs al weer drie kilootjes aangekomen, dus ben weer op de goede weg!

Hoop voor je dat je wel kunt genieten van de zwangerschap, ondanks de misselijkheid en hoop dat de misselijkheid snel zal afzakken!...

Bianca

Hier ook iemand die extreem misselijk is.

Ben 10 weken nu en al 10 kilo afgevallen. Spuug de hele dag door.

Heb ook al in het zh gelegen en niets hielp bij mij.

Heel veel succes.

Wat betreft die lolly's daar ben ik sceptisch over. Er zit vit.A in en dat mag je niet teveel hebben omdat dit schade aan het kindje kan toebrengen. Zou het zelf dus ook niet gebruiken

Liefs Nienke

Hoi,

ik ben bij de eerste vanaf week 7 ziek geworden, en heb zelfs een week aan een infuus gelegen omdat ik bijna 10 kilo was afgevallen in twee weken tijd...

Ik heb verder de hele zwangerschap niks tot bijna niks binnen gehouden..aleen soms een frikandel speciaal...ik had ook eerst pillen gekregen, maar die hielpen niks bij mij.

Ik zou zeggen, zodra de kleine er is ben je niet ziek meer ( lekker cliche, maar wel waar!!)
Nu ben ik 31 weken en heb ik alleen maar de eerste twee manden moeten spugen, nu voel ik me super...

Succes verder het is nog maar eventjes lastig

Die Lolly Pops lijken mij ook niet echt wat, ik kreeg er reclame van in de bus en zag dus ook dat er Vitamine A aan is toegevoegd, en dat is juist een Vitamine waar je tijdens de zwangerschap voorzichtig mee moet zijn! En die smaken... Lavendel! Alleen bij de gedachte al dat ik een lolly in mijn mond zou doen met lavendel smaak, doet me al spugen... Maar misschien dat er meiden zijn die er wel baat bij hebben!

Bianca

Terug
Bovenaan