Nog steeds moeite met creche

A

Anoniem

Guest
Thijs gaat naar de creche. Maar ik heb nog steeds moeite om hem weg te brengen. Hij is nog zo klein. En ligt maar in de box te kijken.
Ook vind ik het niet al te schoon. Vandaag kroop er een beestje bij hem in de box. Ik weet wel dat ik hem niet overal voor kan behoeden maar toch.
Blijft dit zo of zal ik hem op een dag zonder moeite daar achter kunnen laten.

Hoihoi,

Doen ze verder niet veel met Thijs dan? Met Suze zijn ze altijd in de weer op het kdv, als ze niet ligt te slapen tenminste. Dan weer ligt ze in een schommelstoeltje, dan in de wipstoel met de babygym, in de box, in een schommelwieg of zo'n net dat aan het plafond hangt. En altijd geven ze haar wel iets om mee te spelen.  Ze zit ook vaak bij een van de leidsters op schoot te knuffelen en naar andere kinderen te kijken. Ik vind het vanaf het begin al niet moeilijk om haar daar achter te laten omdat de leidsters zo superlief voor haar zijn.
Zou het kunnen dat het aan jullie kdv ligt? Als hij alleen maar in de box ligt te kijken lijkt me dat niet geweldig.

Ze gaat er 3 ochtenden per week naar toe. Hoe vaak gaat Thijs?

Sterkte!

groetjes,
Karin

hoi juffrouw

hoe oud is de kleine?
mijn kleintje gaat niet naar de creche maar bracht hem af en toe naar oma en opa.
In het begin vond ik het vreselijk! daarom plande ik alles zodat hij nergens anders naar toe hoefde. Nu werk ik sinds kort parttime en probeer ik het nog steeds zo min mogelijk bij andere te laten. hij is nu 8 maanden. Toch merk ik dat het me nu veel gemakkelijker afgaat dan in het begin. Dat komt omdat ik hem niet meer zo n klein babietje vind. hij kan al vanalles en kan zichzelf prima vermaken daarom denk ik ook dat hij het ook goed heeft bij opa en oma. Dus ik denk dat het de komende tijd toch wel moeilijk blijft maar dat je het toch steeds beter kunt verdragen en iets minder moeilijk word naarmate hij groter word.

veel succes in ieder geval

boas gaat niet naar het kdv maar naar oma.ik had er ook heel veel moeite mee,vooral als boas een moeilijke fase had,zat ik thuis te huilen,omdat ik het zo erg vond om hem "zo" bij oma achter te laten.maar ondertussen gaat het al maanden hardstikke goed.hij slaapt en eet bij oma nog beter dan thuis en in de periode dat hij thuis niks anders deed dan huilen,heeft hij bij oma geen traan gelaten.tegenwoordig breng ik hem bijna met plezier weg,want hij gaat het vast weer fijn hebben.
maar hoe gaat het met jou kindje dan op zo'n dag?gaat het allemaal goed,of huilt je kindje veel,gaat het drinken goed of juist niet?als je geen lekker gevoel hebt bij deze creche,moet je misschien eens verder gaan kijken ergens anders.ik denk dat het toch wel belangrijk is dat je je goed voelt over de plek waar je je kostbaarste bezit achterlaat.een prettige sfeer waar je kindje warm en hartelijk ontvangen word en liefde en aandacht krijgt en vriendjes maakt.
succes ermee.
groetjes karin

Hallo,
Aan de overkant van ons is het kdv, maar dat is een ouder gebouw etc. Daarom hebben wij ons toen ook georienteerd bij andere kdv's. Allemaal nieuwer, maar ja waarom helemaal nieuw. Thuis is het ook niet allemaal nieuw. Het was er wel schoon, dus Britt gaat heel makkelijk 's ochtends op mijn arm naar de overkant.
Bij binnenkomst wordt ze al met open armen ontvangen. Ze moet dan ook gelijk glimlachen en gaat gelijk helemaal op in de groep. Ze liggen samen in het midden van de zaal op een groot kleed met allerlei verschillende babygym's. Ze hebben wipstoeltjes, boxen, hangmatten etc. Dat wisselen ze allemaal af. De baby's onderling hebben ook veel contact. Dat is echt heel mooi om te zien.
Al met al... Britt heeft het er erg naar haar zin en ik heb geen problemen om haar bij ons 'oude' kdv achter te laten. Er zal ook weleens een spinnetje of een vliegje ronddwalen. Maar waar is dat niet.
Groetjes,
Marie-José

O ja, sorry nog ff vermelden: Britt gaat op maandag naar mijn schoonouders (heeft ze het ook heel erg naar haar zin) en op dinsdag en woensdag naar het kdv.
Gr. MJW

Bedankt voor jullie reacties. Ik haalde Thijs vanmiddag op bij het kdv. En hij lag heel tevreden en blij in de box. Het was vandaag heel goed gegaan. Hij had liggen kraaien in het wipstoeltje en had hele gesprekken tegen de beestjes die aan de babygym hangen. Breng hem nu met een veel geruster gevoel heen morgen.

Als ik Yanick breng en ik leg hem daar in de box, dan denk ik ook wel eens, ach arme jongen, je ligt daar maar. Maar euhh, thuis ligt ie ook wel eens een uurtje in de box spelen. Ik denk dat het belangrijk is dat hij afwisseling krijgt, box, babygym, op schoot, wipstoeltje, kleed, op de buik en op de rug. Ik vraag bij het ophalen altijd wat hij gedaan heeft. Om gewoon globaal een beeld te  krijgen van zijn dag. Ik denk dat ze op mijn kdv wel voor voldoende afwisseling zorgen. Als ik hem ophaal, ligt hij dan ook telkens ergens anders, soms op de arm, soms in de wipper, soms in bed, soms op het kleed. Dat vind ik fijn.  

Maar goed, ik las net dat je er al wat geruster op bent. Gelukkig maar. En anders 's middags gewoon vragen hoor, wat hij allemaal gedaan heeft en waar hij mee gespeeld heeft. Dat is helemaal niet raar! Doe ik ook.

Terug
Bovenaan