Nog steeds niet duidelijk, veel vragen.

A

Anoniem

Guest
Het is mij nog steeds niet duidelijk wat Thijs straks mag eten als hij een half jaar is. Hij krijgt nu al pap 's avonds en een fruithapje.
Maar hoe zit het met groente? Pureren jullie dat heel erg of laten jullie er wat stukjes in zitten. En eten jullie kinderen gewoon met de pot mee (zonder zout natuurlijk).
En hoe zit het met Yoghurt en andere toetsjes? En met vruchtensap?
En gaat een kindje met een half jaar van vier naar drie flessen?

Sorry voor de vele vragen maar ik heb hier zo onzeker over?

Hoi,
ik snap je onduidelijkheid hoor, dat heb ik nu precies met 7 maandenvoedsel. Daar heb ik net een topic over geopend. Maar hier kan ik je wel antwoord op geven.
Qua fruithapje mag hij gewoon 100 gr. (tot 6 maanden is dat officieel namelijk tot max 2 eetlepels). Die pap kan je gewoon aanhouden 's avonds.
Er  komt dan rond 18 uur groente bij. Dit mag je al vanaf 5 maanden erbij gaan geven tot max. 2 eetlepels. Vanaf 6 maanden mag je het weer meer opbouwen tot zelfs 200 gr. Je moet het in het begin bijna vloeibaar pureren en dat kan dan steeds grover naar mate je kind ouder wordt. Je merkt vanzelf aan je kind wat het wel of niet al kan slikken. Je kunt het nog niet helemaal met de pot mee laten eten. Je begint met alleen groente, als dat goed gaat rijst en/of aardappel erbij, dan stukje vlees/vis. Zo langzaam opbouwen.
Naast dit alles geef je bij 6 maanden nog 3 flessen van 200 cc. Met 7 ga je dan over naar 2 (net gelezen bij mijn eigen topic). Je kunt tussendoor al een beetje water of aangelengd diksap geven, maar dat hoeft nog niet. Da's puur om te oefenen.
Danoontje starttoetje mag al vanaf 4 maanden volgens mij. Maar op zich is een toetje nog niet nodig dan. Ik ga nu (met 7 maanden) yoghurt proberen.
Het is een lang verhaal. Ik hoop dat het duidelijk geschreven is.
Zal hieronder nog even ons voedingsschema neerzetten. Da's overzichtelijk.
Groetjes Veerle

Sorry voor de groene kleur, maar ik had je vragen gekopieerd.
Ons voedingsschema met 6 maanden:
8 uur 200 cc fles
10 uur fruithapje 100 gr.
12 uur 200 cc fles
16 uur 200 cc fles
18 uur groentehap 200 gr (eet hij niet altijd helemaal op)
20 uur pap (200cc melk plus 4 volle lepels rijstebloem)

Groetjes Veerle
P.s. met 7 maanden vervalt dan de fles van 16 uur en de groentehap schuift daar dan naartoe. Eventueel met toetje of beetje melk na.

Terug
Bovenaan