nog steeds niet ingedaald....

Hoi hoi

Ik ben nu 38 weken zwanger en het kindje is nog steeds niet ingedaald, ik heb wel af en toe wat krampen onderin mijn buik, maar kan ook nog niet merken dat het begint te zakken (drukt nog lekker tegen mijn ribben...)
Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? Dat je meteen moet gaan liggen weet ik,maar bij ons is er door de vk niet bijverteld dat je naar het zh moet als de vliezen nu zouden breken. Zou je nog steeds thuis kunnen bevallen?

Hoi Marleentje,

Ik ben nu 37+2 en mijn kindje is ook nog niet ingedaald. Maar het kan zijn dat hij nu aan het indalen is want sinds gisteren voel ik hem niet meer met zijn kontje tegen mijn ribben aandrukken. Morgen weer naar de vk en dan hoor ik het wel. Ik hoop natuurlijk dat hij dan in ieder geval is ingedaald.
Je kan nog steeds thuis bevallen hoor als je vliezen breken. Je moet dan wel meteen gaan liggen omdat de navelstreng anders naar buiten kan komen en dat is heel gevaarlijk voor je kindje. Je belt dan meteen de vk en die zal kijken of het kindje inmiddels is ingedaald. Vaak daalt het kindje alsnog in als de bevalling begint. Als hij dan nog niet is ingedaald ga je naar het ziekenhuis.

Heel veel sterkte.
Natalie

vandaag bij de vk geweest en het kindje is toch al ingedaald! Behalve wat duwen onderin heb ik verder niets bijzonders gevoeld, duwen tegen mijn ribben doet het al een paar weken, en aan de buitenkant kun je nog niet echt zien dat mijn buik nou lager zit dan eerst, we wachten wel af of dit nog komt....

Hoi Marleentje,

Inmiddels ben ik 38 wk en hij is nog steeds niet ingedaald. Woensdag mag ik weer naar de vk en hopelijk is hij tegen die tijd ingedaald. We moeten maar afwachten.

Groetjes,
Natalie

Hoi Natalie

ben even niet on-line geweest---is je kindje ondertussen ingedaald?

Ik hoop het voor je! Ik moet zeggen dat ik het nu onderin wel een beetje meer voel, maar om nou te zeggen dat je het heel goed merkt....mwah, valt wel mee (tot nu toe dan)

Ik ben benieuwd!

Groetjes!

Ik ben 34 weken en de mijne ligt nog altijd fijn in een stuit.

Ik voel hem de laatste 2 nachten wel pogingen doen om om te draaien maar dat is nog niet gelukt.

Ik hoop dat hij nog draait want een stuitbevalling heeft bij mij te veel risico's wegens een ks en problemen bij mijn eerste bevalling.

Ik zou het echt graag op de natuurlijke manier doen weet je.

Morgen naar de gynaecoloog en kijken wat zij ervan zegt.

YESSSSSSSSSSS!!!!

Nu eindelijk op 36 weken is het kindje gedraaid en ingedaald.

Ik begon om 03:00 uur die nacht voor ik op controle moest met het klokken van een regelmatige samentrekken van mijn buik om de 42 min. en vroeg dit aan de gynaecologe en die kon d.m.v. de echo zien dat dat kwam doordat hij is gaan draaien en in is gaan dalen wat we beide totaal niet meer verwacht hadden.

Er stond zelfs al een afspraak voor een ks die nu niet nodig is.

Terug
Bovenaan