nog steeds niet kruipen of staan!

zijn er nog meer ukkies die nog niet kruipen of goed blijven staan?
aleiyah maakt wel de move, ze zit wel op der knien maar ze snapt gewoon echt niet hoe ze moet kruipen. als ik voor haar ga zitten met een speeltje, gaat ze van zittend op haar knien zitten en vervolgens plat op haar buik liggen, in de hoop dat ze er dan bij kan. lukt dat niet, wordt ze boos!
ik heb geen idee hoe ik dit nou moet stimuleren. tuurlijk heb ik oo kzoiets van: chet komt vanzelf wel, maar ik denk dat als ze het zelf door krijgt, ze wat minder gefrustreerd is omdat ze dan gewoon overal bij kan.

ook staan doet ze zelde. af en toe staat ze op mn schoot, of als ik haar een zetje geeft, staat ze in de box of aan de tafel. los staan gaat niet, daar heeft ze het evenwicht nog niet voor. en ze kan ook zichzelf nog niet omhoog trekken.

wel is ze heerlijk aan het brabbelen en zitten vindt ze heel leuk.

verder is het nu een heerlijk vrolijk meisje! de eerste maanden waren heel moeilijk, t was verschrikkelijk! ze had zoveel pijn en huilde alleen maar. daar is nu niks meer van te merken want tis oh zo'n lief kindje nu.

ik maak me geen zorgen over haar ontwikkeling, maar misschien hebben jullie tips om het meer te stimuleren?

liefs, do

hoi hoi

zoals je zelf zegt, is helemaal nog niet erg, van mijn moeder hoorde ik dat ik met 13 maand pas begon, daarvoor was het kontschuiven want kruipen heb ik nooit gedaan.

Mara is daarentegen snel, die oefent nu met losse handjes staan en soms een stapje

als ik jou hoor stimuleer je haar al door haar op de voetjes te zetten en speeltjes net buiten haar bereik te leggen.
bij mara zette ik haar weleens in kruipstand, mijn hand onder de buik en dan moet zij tijgeren om weer zo te komen zoals zij wil
maar verder weet ik het ook niet.

zwemmen is altijd goed om de motoriek te stimuleren, en je weet wat ze zeggen, de een is snel met motoriek, de ander met taal.

mara weigert mama en papa te zeggen, ze weet heel goed hoe het moet hoor, maar ze wil alleen in haar brabbeltaaltje kletsen en anders niet

groetjes sabine

Nou do je stimuleert haar al super hoor...het komt echt vanzelf en dan kan het razend snel gaan...

Nova kroop, liep overal langs en achteraan voor dat ze 7 mnd was en Lasse dus ook niet.

Hij tijgert en trekt zich op in de box vanaf 10 mnd en alles ging ook in 2dgn....echt een sprongetje...

Nu hij de waterpokken heeft doet het tijgeren natuurlijk zeer en kruipt hij in ene...lopen door de box of bedje gaat prima...hij trekt zich ook wel op aan de tafel maar dan wordt hij te entousiast en valt zo om...

Alles komt op z'n tijd hoor...gewoon lekker genieten van het beetje baby-achtige wat er zo aanblijft en genieten van je rust dat je nog niet achter haar aan hoeft te rennen ;-)

Liefs randy

heyhey

tnx voor jullie reacties. bij nathalia hoefde ik haar niks te leren. ze deed alles uit zichzelf en was heel vindingrijk (nu nog steeds want een paar weken geleden komt ze uit zichzelf even uitleggen hoe je moet klokkijken??? geen idee van wie ze het heeft geleerd, maar ze ken het! dat kind ik pas 3!) aleiyah is gewoon een luie dindersteen, maar ik heb geloof ik wel weer te snel geroepen want ze tijgert!!!!!! ik zette haar weer op de grond, en nathalia was aan het spelen met een mega dobbelsteen., die wilde aleiyah ook, dus tijgerde ze er zo naar toe!!! ik wist niet wat ik zag hahahaha. was zo'n kwartier nadat ik de topic had geopend hahaha
nadat nathalia en ik ontzettend hard hebben geklapt en gejuigd zag ze de lol er wel van in. gaf de dobbelsteen aan mij en ik moest hem nog een keer neerleggen. weer tijgerde ze er naar toe, en zo ging het een kwartier lang door!
oh, ik was zo blij he. inmiddels is niks meer veilig, ze had mn dvdspeler al te pakken en nathalia haar boeken, die in de room diveder staan. hhaahaha
heerlijk!

liefs. do

hihihi het blijft bijzonder zo''n kind he
Mara is ook zo'n lekker ding, spelen en knuffelen
en zo ontzettend duidelijk met wat ze wil.
en maar niet naar bed willen, mama moest eerst thuiskomen van werk en dan een big smile met 2 uitgestoken handjes, zooo qute

HOi Hoi

ja het is wat met die kleintje. Jurjen kruipt ook niet maar tijgert( was volgens CB geen probleem, trekt zich aan de armen op tot sta en gaat dan zitten. want zelf gaan zitten snapt hij niet. HIj loopt langs alles en het liefst op de bank tussen mij en mijn man in en dan knuffels en kusjes geven. brabbele en verhaaltjes vertellen is pas van de laatste paar dagen, maar nog niet echte woorden.

Het is een kleine boef , maar ik geniet met volle teugen. en alles op zijn eigen tijd, het komt vanzelf

groetjes maaike

Morgen wordt Thomas 1 en sinds afgelopen zaterdag tijgert hij. Het is dus ook niet zo'n snelle, maar verder doet hij het prima, dus het zal allemaal wel loslopen.
Wij stimuleren tijgeren door speeltjes net buiten zijn bereik te leggen of door hem af en toe op z'n buik te leggen en dan z'n knietjes in kruiphouding te duwen (dat hij doorkrijgt hoe het werkt zeg maar). Meer kan je volgens mij niet doen.

Terug
Bovenaan