nog steeds niet verwerkt!

hoi hoi

Vorig jaar ben ik bevallen van een prachtige dochter naar mijn mening een veel te zware bevalling. ze hadden eerder moeten ingrijpen. Daar heb ik erg veel moeite mee gehad om dat te verwerken voor zover dat mogelijk is. ichamelijk was ik er zo weer   bovenop maar geestelijk   nog steeds niet ik kan nog wel janken zo zat ik gisteren de film te bekijken waar ze op stond toen ze net geboren was ik moest spontaan huilen. het hield niet op het hele gebeuren kwam weer voorbij dat was voor mij een teken dat ik het nog lang niet verwerkt heb, zitten er inmiddels ook alweer te zeuren dat het geen tijd wordt voor een tweede nou nu nog even niet en trouwens 1 gezond kindje is ook leuk toch?

groetjes Denice

Hay,

las je berichtje.... Maar wat bedoel je precies met dat je bevalling naar jouw mening véél te zwaar was gegaan? En wat is er gebeurt dat men véél eerder had moeten ingrijpen?

En tuurlijk, één gezond kindje is toch al mooi zat! Over 1,5 mnd verwachten wij ook ons eerste kindje hihi...
Wil wel ooit een tweede, maar voorlopig ff niet hoor!

Nou, hoop dat je nog ff reageert!

Groetjes Cody en probeer lekker van je kleine te genieten.

ik wou nog even reageren, ik heb anderhalf uur lang moeten persen en nog kwam het hoofdje niet verder, ze hebben toe op het allerlaatse moment een vacuumpomp gebruikt en die is tot 3 keer toe losgeschoten op het hoogtepunt das is niet fijn kan ik je vertellen.
na 3 pogingen is de 4de keer gelukt maar vraag niet hoe ze is er letterlijk en figuurlijk gewoon uitgetrokken met 3 man sterk.toen ze eenmaal ter wereld was bleek dat ze ruim 9 pond woog en mijn bekken bleek achteraf te smal. ze hadden al gezegd dat het een groot kindje was dus hadden ze moeten ingrijpen vind ik. als er dus ooit een tweede komt worden er eerst afspraken gemaakt met wat er gebeurt als het weer zo blijkt te gaan

groetjes Denice

Hoi,

Ik wil toch ook even reageren, ik heb ook van mijn zoontje een hele moeilijke bevalling gehad, op maandagochtend begonnen en dinsdagavond geëindigd met een keizersnee, ik moet ook nog steeds huilen als ik de video van vlak na de bevalling zie, maar ben nu dus wel weer zwanger.
Je mag in het ziekenhuis aangeven als je het niet ziet zitten, maar ik denk dat ze niet te laat hebben ingegrepen en ik bedoel met alle respect voor je gevoel, maar een keizersnee is echt heel zwaar als je al heel de bevalling hebt gehad, je krijgt dan echt dubbelop, misschiend at ze daarom besloten om toch vaginaal door te pakken, op dat moment een ramp, maar je herstel is veel beter.
Bij mij bleek het dus echt niet te kunnen, ons kindje had een groot hoofd en bleek toch fout te liggen en ik was op dat moment blij dat ze hem met de keizersnede gingen halen, maar dat viel achteraf echt wel heel erg tegen hoor!

Ik hoop echt dat je er overheen komt en ook durft te gaan voor een 2e, ik zou het om de bevalling niet laten en misschien kan je doen zoals wij, toen wij voor een 2e wilden gaan hebben we eerst met de gyn gepraat of we over de bevalling konden overleggen hoe we het willen en dat was heel rustgevend!

Liefs

Denice het is normaal dat je de bevalling ene plek moet geven en dat doe je niet in 3 maanden tijd!
Bij mijn oudste dochter mocht ik i.v.m. stuitligging keizen voor een vaginale bevalling of een keizersnee. Het werd de geplande keizersnee. Toch heb ik het moilijk gehad met de keus. Ineens was ik verantwoordelijk voor het verloop van de bevalling! Ik heb er ruim 2 jaar over gedaan om het een plek te geven. Pas toen had ik zoiets van, ja het is goed. 3 maanden daarna was ik zwanger van mijn 2e dochter (wel natuurlijk geboren).

Dus geef jezelf nog even de tijd. Praat er veel over en als je weer zwanger bent is het belangrijk om aan te geven bij de vk of gyn dat je flink met de vorige bevalling zit. Heb ik dus ook gedaan. Mijn gyn heeft, toen het niet zo lekker ging, snel ingegrepen, zodat mijn dochter uiteindelijk in 13 uur is geboren (na inleiding). Nog een half uurtje later was het weer een keizersnee geworden. Maar hij heeft zeker naar mij geluisterd dat ik bang was om te bevallen.

Sterkte!
Groetjes Jolijn

Hoi Denice,
Ik denk dat het goed is dat je erover praat, zoals je bijvoorbeeld op dit forum doet. Dat maakt het makkelijker een plaatsje te geven. En een gewone bevalling is al een hele ervaring die je moet verwerken. Wat moet het dan wel niet zijn als het allemaal anders loopt dan je gedacht had. Veel sterkte en neem gewoon de tijd die jij nodig hebt.
groejts
greet

Hoi Denice.

Gelijk heb je dat je eerst goed wilt praten voordat je een volgende zwangerschap aangaat. Misschien kan het een hoop zorgen en vragen bij je wegnemen.

Zelf heb ik ook een "dubbele' bevalling gehad bij de eerste.
18 uur bezig geweest, op 8 cm ontsluiting blijven steken, en toen onder narcose een keizersnee gehad. Kind van 8,5 pond gekregen. (even een korte omschrijving van een erg lange dag)

Maar......... 5 weken geleden ben ik opnieuw bevallen, dit keer gewoon, wel met behulp van een ruggeprik, die kan ik echt iedereen aanraden.
Doordat mijn lichaam ontspande vlotte de ontsluiting.
Toen ze hem zette had ik 5 cm en 2 uur later mocht ik meepersen. Binnen een half uurtje was de kleine er, 9,5pond!

Een enorme meevaller na de bevalling van de eerste en dat terwijl ik ontzettend veel pijn heb gehad tijdens mijn zwangerschap aan mijn bekken, wat ik bij de eerste maar een klein beetje had.

Zo zie je maar, een volgende bevalling kan heel anders verlopen, wie weet kan dit je geruststellen.

Groetjes Mosy

Terug
Bovenaan