Hallo Katja,
Ik ben zelf ook na 9 maanden naar de huisarts gegaan. Iedere huisarts kent weer een ander beleid, maar het staat je toch vrij om te gaan? Ik zou wel samen met je partner gaan, heb ik ook gedaan. Is wel zo prettig en de dokter krijgt ook een beetje inzicht in de gehele situatie. Onze huisarts verwees ons nav spermatesten door naar de gynaecoloog en daar zijn we nu alweer een aantal maanden onder behandeling. Ik heb wel getemperatuurd en de arts vond dit ook prima. Echter de gynaecoloog vond dat ik na 3 maanden wel mocht stoppen, ik was zo regelmatig en je bent er toch behoorlijk veel meer mee 'bezig'. Met andere woorden, je denkt meer aan het zwanger worden. Ik ben er nu mee gestopt en het geeft mij meer rust. Je geeft zelf al aan, dat het ook niet makkelijk kan vanwege je werk. Ik gebruik al sinds het begin ovulatietesten van Clear Blue. Deze zijn wel erg prijzig, maar absoluut erg betrouwbaar. Het is natuurlijk voor een goed doel. Ze werken op urine, dus niet op speeksel (is minder betrouwbaar). Als je zo'n test gebruikt en hij is positief, weet je dat je binnen dan en 24 uur een eisprong zult hebben. Mijn gynaecoloog hecht daar net zoveel waarde aan als aan een temperatuurstaat. Het gaat er ten slotte om dat hij (en jij natuurlijk) kan zien, dat je een eisprong hebt. Ik wens je veel sterkte en succes!
groetjes
Merijntje