• Geef jouw mening zodat we Ouders van Nu kunnen blijven verbeteren! Het onderzoek is anoniem en het invullen van de vragenlijst kost ongeveer 7 tot 10 minuten. Onder de deelnemers verloten we 5 Bol.com cadeaubonnen t.w.v. 25 euro. Vul hier de vragenlijst in. Alvast bedankt voor de moeite om deel te nemen!

nog steeds niet

nu al 9 mnd geleden gestopt met de pil en tot op heden nog steeds niet zwanger. ik heb een zeer regelmatige cyclus (28 dagen)en vind het nu wel lang duren. ik twijfel of ik al naar de huisarts zal gaan, temperaturen zie ik niet zitten i.v.m onregelmatige werktijden.Wie herkent zich hierin ?

gr Katja
 
Hoi Katja,

Over het algemeen kun je na een jaar proberen bij de huisarts terecht. Het eerste wat deze aan jou zal vragen is om 3 maanden te temperaturen en dan terug te komen, zodat hij/zij inzicht heeft in je cyclus. Je kunt altijd het beste temperaturen op het moment dat je wakker wordt, aangezien je lichaam dan een aantal uren heeft gerust en je lichaamstemperatuur het laagst is. Zo gauw je in beweging komt bij het opstaan gaat je temperatuur stijgen.
Met temperaturen krijg je zelf ook inzicht in je cyclus, dus denk ik dat het toch verstandig is als je gaat temperaturen.

Veel succes, hopenlijk ben je toch snel zwanger.

Liefs,

Visje
 
Dag Katja,

Ja ik herken mij voor 100procent in jouw verhaal. Zelf probeer ik ook al zwanger te worden sind november 2002. In november vorig jaar zijn wij dan toch maar naar de huisarts geweest. Hij vroeg om te temperaturen, niet zoals visje net vertelde.
In januari heeft hij ons dan doorverwezen naar de genaecoloog. Die heeft nu bloed getrokken van mijn en mijne man. Dan moest mijn man 2 sperma-stalen binnendoen (omdat je aan een staal niet voldoende zekerheid hebt zei ze.) We hebben al 1 staal binnengebracht. Het tweede moet nog volgen. Wij hebben tot hiertoe nog geen resultaat.
Wij hebben ondertussen ook onze ouders en onze dichtsbijzijnde vrienden ingeligt.

Allé hopelijk heb je aan mijn uitleg iets gehad. En we duimen hé.

Groetjes.
 
Hoi hoi, wij zijn ook 9 maanden geleden gestopt met de pil......... en ook nog steeds niet zwanger! wel ben ik al bij de huisarts geweest en heb 2 maanden getempt! ik ben vorige week voor het eerst naar de gyneacoloog geweest dus nu word eraan gewerkt! ik denk idd dat je toch echt eerst moet gaan tempen want anders kunnen ze inderdaad niets!

groetjes Steffie
 
Hallo Katja,

Ik ben zelf ook na 9 maanden naar de huisarts gegaan. Iedere huisarts kent weer een ander beleid, maar het staat je toch vrij om te gaan? Ik zou wel samen met je partner gaan, heb ik ook gedaan. Is wel zo prettig en de dokter krijgt ook een beetje inzicht in de gehele situatie. Onze huisarts verwees ons nav spermatesten door naar de gynaecoloog en daar zijn we nu alweer een aantal maanden onder behandeling. Ik heb wel getemperatuurd en de arts vond dit ook prima. Echter de gynaecoloog vond dat ik na 3 maanden wel mocht stoppen, ik was zo regelmatig en je bent er toch behoorlijk veel meer mee 'bezig'. Met andere woorden, je denkt meer aan het zwanger worden. Ik ben er nu mee gestopt en het geeft mij meer rust. Je geeft zelf al aan, dat het ook niet makkelijk kan vanwege je werk. Ik gebruik al sinds het begin ovulatietesten van Clear Blue. Deze zijn wel erg prijzig, maar absoluut erg betrouwbaar. Het is natuurlijk voor een goed doel. Ze werken op urine, dus niet op speeksel (is minder betrouwbaar). Als je zo'n test gebruikt en hij is positief, weet je dat je binnen dan en 24 uur een eisprong zult hebben. Mijn gynaecoloog hecht daar net zoveel waarde aan als aan een temperatuurstaat. Het gaat er ten slotte om dat hij (en jij natuurlijk) kan zien, dat je een eisprong hebt. Ik wens je veel sterkte en succes!
groetjes
Merijntje
 
Hoi Katja,

Ik herken je verhaal. Ik ben vorig jaar februari gestopt met de pil en na negen maanden vond ik het ook wel tijd worden. Heb inderdaad overwogen om naar de dokter te gaan maar door een vervelende situatie op het werk heb ik ervan af gezien. Ik had tot december ook een zeer regelmatige cyclus wat eigelijk niet normaal was. Voor ik aan de pil was was ik lang en onregelmatig ongesteld. Vanaf januari kwam deze onregelmatigheid weer terug. En ja hoor, zwanger!!! Ik weet niet of jouw cyclus regelmatig was voor je met de pil begon, misschien teer je nu nog op de zooi van de pil.
Succes verder.

Groetjes Sas.
 
Terug
Bovenaan