nog steeds niet.

nou het gaat hier niet helemaal super.
Alicia wil maar niet op geboorte gewicht komen.
ze is nu 2 weken oud en zit nog steeds 40 gram onder haar geboorte gewicht.
ook komt ze maar niet van de spruw af. en van de medicijnen die ze daarvoor heeft krijgt ze ontzettend veel darmkrampjes. waardoor wij er 's nachts weer om de 5 min uit moeten na een voeding. (gelukkig komt ze 's nachts maar 1 keer)

dinsdag heeft ze gehoortest. dat komen ze voor deze ene keer hier thuis doen. dan wegen ze haar ook meteen dus ik hoop dat het dan echt beter gaat!

De gehoor test is toch altijd thuis?
Balen dat de spruw nog niet weg is en dat jullie meisje zoveel last heeft van de bijwerkingen van de med........maarja ff doorbijten hoor komt goed.
Maar 40 gr onder haar geboorte gewicht bij 2 weken oud is volgens mij niet slecht hoor........
ze is NOG MAAR 2 weken he.
Maak je er niet te druk om zolang ze levendig is en het verder goed doet.......
Daarbij zal de spruw hier ook een rol in spelen denk ik.........
Kop op komt goed

Liefs Louise

Bij ons is de gehoortest idd tegelijk met de hielprik thuis in de kraamweek,
vind het wel fijn dat ze aan huis komen, scheelt mij weer een ritje.

40 gr onder haar geboortegewicht met 2 weken is volgens mij zo erg niet hor, bij ons zoontje werd gezegd dat het 3 weken ongeveer gelijk op zou moeten gaan en dat het dan prima was.
Als ze het verder goed doet, zou ik er niet zo'n zorgen om maken,
vervelend dat de spruw nog niet weg is, maar een schimmelinfectie kan wel tot 2 weken duren, weet niet hoe lang ze het al heeft?

Verder zijn er nog de tips; om vaak de spuugdoek te verwisselen per dag, en iedere dag de speentjes, flesjes e.d. uit te koken om herbesmetting te voorkomen.
Ze adviseren om alles wat de spruw in aanraking kan komen, zoals spuugdoekjes slabbetjes, bh e.d. op 60 graden uit te wassen.
Misschien wist je dit al, maar dan nog... tis goed bedoelt ;-)

Liefs Marina

Hola Kelly.

marina geef jou goede tips alles goed wassen en spulletjes goed koken of in de magnetron 8 mm.

Somige kindtjes komen niet op geboorte gewicht.dus dat is niet zo echt,als Alicia goed drink en slaap en goed luiers maak is geen problem.

Zij is pas 2 weken dus geen paniek Komt nog wel:)
Hier is Juliaan op goede gewicht in 2 en half weken,dus geef nog een week aan :)
Veder succes met het gedoe in haar mondtje.

succes en dat zal snel voorbij zijn.
GRT Emi

ja het streven is idd met 2wk minimaal op geboorte gewicht te zijn.. maar elk kindje is anders en ze komt toch bij, dat is gewoon goed, misschien kun je proberen wat vaker te voeden.
Spruw is idd hartnekkig, ook de flessen en spenen heeel goed uitkoken zodat ze niet opnieuw besmet wordt, ook de handjes regelmatig wassen, want die stoppen ze ook veel in het mondje!!
Succes Liefs MJ

Ik zou me over haar gewicht idd niet teveel zorgen maken...Het cb volgt toch altijd de groeicurve en als je daar van afwijkt krijg je dat gelijk te horen!!

Bij ons was dat ook zo...Alleen die van ons was aan de lange kant en lengte en gewicht leken daardoor uit balans terwijl hij qua gewicht boven het gemiddelde lijntje zat, dus was het ineens weer niet zo'n ramp!!

Het ene kind eet/drinkt meer dan het andere en als jij pijn in je mond zou hebben vind jij het lurken aan zo'n speen misschien ook wel niet zo lekker?!
Zolang ze drinkt (niet uitdroogt) en verder goede luiers heeft zou ik me niet al te druk maken.

Suc6 en kop op je doet het prima :)

Terug
Bovenaan