Nog steeds onwerkelijk

Hebben jullie dat ook? Dat het allemaal zo onwerkelijk is. Je gaat het vertellen tegen je ouders/schoonouders, sommige collega's weten het en feliciteren je....Maar het voelt allemaal zo onwerkelijk, zo raar dat ze jou feliciteren.
Ik moest het op mn werk al zeggen, omdat ik verpleegkundige ben. We hebben regelmatig isolatiekamers, waar besmettelijke patienten liggen. Daar ga je normaal binnen met bescherming, mondkap etc, maar als je zwanger bent mag je hier absoluut niet naar binnen! Ik moest het dus al zeggen, voordat ik zelf aan het idee kon wennen. En dan komen collega's je al feliciteren. Zo raar..
Ik voel zeker dat ik zwanger ben, maar toch is het nog zo ver weg. Zijn jullie al bezig met kleertjes, kinderwagens etc? Al was het alleen maar om nu naar te kijken en verder niet. Ik heb dat nu helemaal nog niet. Wij zitten echt nog in die fase "als alles maar goed gaat, eerst een paar werken verder zijn". Ik heb zo'n gevoel als ik er teveel mee bezig ben, het kwaad over mezelf afroep. Misschien een beetje bijgeloof, maar zo voelt het. Als ik eerlijk ben, kan ik nu ook nog niet echt echt genieten. Waarschijnlijk als ik mn echo vrijdag krijg en zie dat alles goed gaat, komt dat gevoel vanzelf wel. Over sommige dingen ben ik nu veel relaxter. Opvang, salaris etc. Ik heb nu echt zoiets van.......dat komt vanzelf wel!! Eerst moet alles in orde zijn met de kleine, eerst de 1e 3 maanden doorkomen en dan zien we wel.
Herkennen jullie dit ook?

ja hoor dat herken ik helemaal.
Ik had gisteren de eerste echo... en dan word het iets meer werkelijkheid maar nog steeds heel raar.Zit dat kleine rozijntje echt in mijn buik?! Ik heb het ook al aan 2 collega's verteld. Ik kon het gewoon niet voor me houden was nog zo in een flow van de echo.
Felicitaties alom inderdaad maar dat voelde ook nog wat ongemakkelijk vond ik hoor.

Ik ben een paar weken terug in een Prenatal geweest. Ik kreeg het er enorm benauwd van... Die zwitsal geur en al die zoete kleurtjes... mmm nog maar even niet.
Op internet wat oriënteren op kinderwangens doe ik wel. Ik ben nu ong. 8 weken en wacht verder komende maand nog maar even af...

Rustig aan en probeer er inderdaad wat van te genieten.
Ik heb ook zo'n heerlijk relativerende gedachte steeds 'Ik mag me niet druk maken dat is niet goed voor de baby'. Word ik wel lekker rustig van.

Groet mamava

Ja, ik herken het ook.
Ik heb nog geen echo gehad, dus alleen alle kwaaltjes vertellen mij ( naast 3 testen) dat ik zwanger ben...
Maar verder is alles nog heel onwerkelijk.
Ik heb het alleen nog aan mijn zus en een vriendin verteld....dus het is ook nog ons geheimpje.
Wel weten mijn twee kids van 6 en 9 het al, zij vinden het geweldig. Mijn dochter wilde gisteren op de markt al babyslofjes kopen, zoo lief.
Maar daar wachten we nog eventjes mee... 9 mei de echo!
Ik heb wel al op internet allerlei babysites bekeken met kamertjes en kinderwagens, gewoon omdat ik het allemaal zooo leuk vind. Ik heb echt niks meer van de andere twee...dus mag alles weer opnieuw aanschaffen; LEUK!!!!
Gelukkig werk ik drie dagen en studeer ik nog...de andere tijd kan ik maar aan 1 ding denken...
Hebben jullie dat ook? Dat je alleen nog maar denkt aan zwanger zijn? En de tijd die komen gaat? Ik vind het zoo geweldig!

groetjes Brigitte

He Marissa,

ook ik herken me helemaal in jouw verhaal. Gisteren voor het eerst naar de verloskundige geweest met alle informatie die erbij hoort. Ik vond het erg leuk, maar blijf het gevoel houden dat het over iemand anders gaat.
Ik weet en voel (moe en misselijk!!) dat ik zwanger ben, maar denk dat ik ook pas echt gerust ben als op de echo een hartje klopt en mijn buik begint te groeien.

Terug
Bovenaan