Nog steeds rare blubberbuik? Wie nog meer???

Hi Ladies,

Lang geleden voor mij dat ik op dit forum zat.
Ik las al van alles over lijnen..

Mijn zoon Mats is op 25 augustus geboren, dus bijna zeven maanden geleden.

Ik ben tijdens de zwangerschap ongeveer 15 kilo aangekomen. Mijn gewicht was 65,5 voordat ik zwanger werd,ik ben 1.68. Voor mijn gevoel was ik toen al wat aan de zware kant (zo'n 2,5 kilo); de maand ervoor had ik een miskraam gehad, dus ook daardoor was ik zwaarder dan normaal. Ik droeg Mats héél erg aan de voorkant; ik had dus echt een ENORME buik.
Na de geboorte van Mats (keizersnee) gingen de kilo's er redelijk snel weer af. Nu zit ik bijna op mijn 'startgewicht' van 65,5 kilo (ben wel snel begonnen met Weight Watchers, maar sporten heb ik nog niet gedaan), dus mag op zich niet klagen..

Maar nu mijn probleem; ik heb al zo'n twintig(duizend) keer de vraag gekregen of ik weer zwanger was (in het begin, ok, maar GISTEREN nog!). Mijn buik ziet eruit als een grote extra (slappe) rol, mijn navel is ook nooit meer 'teruggeploept';   het ziet er niet uit. Als ik mijn broeken aantrek flubbert de buik eroverheen, Het lijkt wel een zwangerbuikje.Heb echt een 'afdakje'boven mijn (overigens prachtig genezen) litteken.
Als ik wat aankom of opgeblazen ben komt t daar weer als eerste naar voren.

Hebben jullie dit ook???
Helpen buikspieroefeningen hier nog wel??
Graag jullie reacties!!

Hartstikke bedankt,

Liefs van Bolbuikie

Hoi Bolbuikie,

Da's idd lang geleden zeg, dat je op het forum zat! Als ik me niet vergis ben jij ook op donderdag 24 aug. ingeleid, na 42 weken zwangerschap. Net als ik toen. Gaat alles goed met je zoontje?

Ja, die blubberbuik. Ik herken het wel. Bij mij hangt en flubbert alles ook maar wat, terwijl ik al wel weer op mijn oude gewicht zit (nog te zwaar, dat wel). De rek is er uit zeg maar, en ik heb her en der wat vel over. Langzamerhand wordt het wel wat strakker, maar ik heb niet de illusie dat ik straks een lekker strak ding word, ha ha ha!
Gelukkig heb ik er geen opmerkingen over gehad. Kan me voorstellen dat dat erg kwetsend kan zijn, zeker als je er wel je best voor doet. Ik denk dat sporten (incl. buikspieroefeningen) wel effect hebben op de slapte/stevigheid van je buik. Is ook goed voor je houding trouwens. Ik heb er een hekel aan, maar doe ze 1 x in de week wel op de sportschool. Heb toch het idee dat het wel een beetje werkt, en zou het dus vaker moeten doen....zucht... maar ja...

Zeg, hoe gaat het verder met je? Je was vorig zomer wel actief op dit forum (of het zwangerforum dan natuurlijk). Heb je geen tijd meer?

Groetjes,
Daisy

We hebben daar pas nog een topic over gehad, dat ging eigenlijk over lijnen maar iemand had daar een prachtige foto bij gedaan van een blubberbuik!

Ook bij mij hetzelfde probleem, blubberbuikje maar van boven beetje bol zodat ik nog zwanger lijk in begin fase. Ik heb bij mij dan ook echt het idee dat mensen naar mij kijken van: die is zwanger!!!
heeeeel irritant.
Ben dan ook 3x in de week in de sportschool, en flink buikspieroefeningen aan het doen!
Hij begint te slinken... volhouden dus en hopen dat het over een tijdje minder word!

(ps, ik was 23 kilo aangekomen...dus duurt wel effe voordat allemaal weer eraf is! Nu nog 8 te gaan.. en dan nog zo'n 15 kilo! )

JAAAAA die ja!
hahahaha

Nee, die is niet van jou..dat weet ik! (die buik op de foto)

Maar die van mij lijkt er ook n beetje op.. het onderste gedeelte..met striae.

Ja, hier nog zo'n mama met blubberbuik, striai en al! Ben er erg blij mee! NOT!!!!!! hahahaha,hoop dat het nog wel minder wordt, ben iig flink aan t sonjabakkeren, hoop dat t daarmee een beetje wegtrekt.

Groetjes Maaike mv Twan

Mijn buik lijk hier wel wat op (maar hangt gelukkig niet zo ver over). De buik op de foto lijkt wel een kangaroebuidel!
Helaas   heb ik op mijn buik ook nog een gigagroot litteken,van boven mijn navel tot in de schaamstreek en dat is nog scheef ook!

Terug
Bovenaan