nog steeds rommel maken

Hallo,

Thomas is nu bijna 2.5 jaar en maakt nog steeds erge rommel, echt niet normaal meer, hij trekt een kast open en gooit alles er uit. Hij speelt wel zelf maar op een gegeven moment kan je op de vloer precies zien wat ie gedaan heeft grrrrrr. Gelukkig ruimt ie wel wat op maar als hij een dwarse bui heeft dan kan ik het zelf opruimen want dan heeft het totaal geen zin.

Gr. Jeannette
 
hallo,
ik denk dat je kindje er nog niet aan toe is om op te ruimen.
juist door erop in te gaan zal het meer rommel gaan maken.
mss kun je aan bieden om het samen te doen,dit is voor een kind veel gezelliger.
natuurlijk doen ook veel kindjes het weer wel zelf,maar de 1 is niet de ander.
ook kun je proberen om alles zo op te bergen dat het er niet bij kan op een enkel speeltje na?
ik heb er hier 1 lopen van 5 1/2 (verstandelijk jonger) die het vertikt of als ik hem zeg dan samen dan wil hij wel "mee helpen".
succes.
groetjes jerico.
 
Hi

de mijne maakt ook een hoop rommel hoe meer uit de kist hoe leuker. Ik heb er eigenlijk geen problemen mee. Wij hebben al vanaf dat hij 1 was ofzo, als hij naar bed ging samen opgeruimd, nu doen we het nogsteeds samen opruimen, en dat vindt hij nog leuk ook. Misschien is dat een idee om van het opruimen ook een soort spelletje te maken? Wij hebben een grote kist staan daar gooien we alles dan in, het is ook zo gebeurd.

groetjes,
Lia
 
Gewoon lekker laten spelen, hij vermaakt zich tenminste.
Samen opruimen is denk ik een prima optie.

Wat ik zelf nog wel een doe, als ik vind dat er teveel verschillende dingen tevoorschijn worden gehaald, eerst opruimen wat er nu ligt en dan pas met het volgende spelen. Auto's en spul kan wel blijven liggen, maar spelletjes en knutselspullen probeer ik tussendoor op te ruimen.

Groeten, Joke.
 
Kyna heeft een kast voor zichzelf met dozen erin, in elke doos zit wat anders: kleurtjes, duplo, auto's, serviesje, enz. Ze weet dat ze eerst de ene doos op moet ruimen voordat ze met de volgende mag spelen en meestal doet ze dat ook braaf. Als ze het niet doet, wordt ik ook niet boos, maar herinner haar eraan. Als het dan toch een rommeltje wordt, zorg ik er in ieder geval voor dat ze voor eet- of drinkmomenten wat opruimt. Dan maak ik er een grapje van: 'O jee, er is helemaal geen plek om drinken neer te zetten. Hier kan ik vast niet lopen met de koekjes, ik val zo over de auto's heen.'
Ik weet dat ik daarin best gestructureerd ben, ben zelf opgegroeid tussen autisten.... Maar het werkt wel, nu nog haar vader zover krijgen dat hij zijn troep achter zijn kont opruimt!
 
Ja.. weet ook niet echt wat het juiste advies is. Ik ben zelf vrij streng opgevoed. Als ik met het één aan het spelen was, mocht ik niet nog wat anders pakken. Eerst het ene opruimen. M'n dochter speelt echt met alles ongeveer. Nou ja.. spelen, eerst trekt ze alles uit de kast, bom ontploft! Maar ze kan zichzelf wel prima vermaken, dus ik heb dan geen kind aan haar. En als ze naar bed gaat, om half één, dan ruim ik alles op, ben ik met 5 min mee klaar. En dan 's avonds na het warm eten hetzelfde verhaal. En als alles dan 's avonds opgeruimd is, mag ze na het bad, alleen nog n filmpje kijken of een boekje lezen. Verder geen speelgoed meer pakken. Soms ruimt ze ineens zelf op. Ga het haar wat later leren denk ik. Zo heb ik er geen problemen mee, alhoewel ze het wel moet leren natuurlijk. Ze is bijna twee trouwens.
 
Terug
Bovenaan