Nog steeds vaak wakker worden

Hallo,

Mijn zoontje is 25 maanden en ik ben nu 34 wk zwanger van nummer twee. Zoals het onderwerp het al zegt, mijn zoontje wordt nog steeds vaak wakker s nachts. Meestal is er niks aan de hand, maar hij huilt wel totdat mijn vriend of ik even een aai over zijn bol geven of zijn speentje in zijn mond duwen.
Hij is net naar een nieuwe kamer verhuisd en hij voelt natuurlijk ook wel dat er van alles staat te gebeuren, maar hij heeft dit altijd al gehad.
Wat zou het toch kunnen zijn? dromen? Gewenning....dat als hij s nachts wakker wordt, hij uit gewoonte huilt totdat papa of mama even komt troosten? Ik kan er niet goed de vinger op leggen waar het aan ligt want hij heeft het als hij een drukke dag heeft gehad,maar ook net zo goed na een rustige dag.

Is dit normaal voor kinderen van deze leeftijd? En kunnen wij er iets aan doen? Moeten we er misschien niet meer naar toe gaan? Of juist wel?

Op zich heb ik er niet eens zo'n problemen mee om even mijn bed uit te gaan s nachts, maar het zou toch een keertje op moeten houden lijkt me....

Tips zijn meer dan welkom!
Groetjes mama3007
 
Heel herkenbaar, mijn zoontje, 24 maanden, wordt ook nog steeds wakker. Heb al van alles geprobeerd, ik laat hem nu 's middags korter slapen. Ik heb het idee, dat dit wel helpt. Tenminste 4 van de 7 nachten. Dat is toch al heel wat, denk ik dan.

Groetjes,
Petra
 
Hoi,

Mijn dochter van 2 jaar en 4 maanden wordt nu weer wakker sinds mijn verlof (ben nu ruim 41 weken). Ik heb het idee dat het komt omdat ze voelt aankomen dat er van alles gaat veranderen. Ze weet ook dat de baby bijna komt en legt vaak haar hoofd tegen mijn buik om te knuffelen. Ze wordt altijd rond een vaste tijd wakker en heeft dan naar gedroomd zegt ze. Ze slaapt meestal meteen weer in, maar soms pas als we even naast haar liggen (de laatste tijd is dat altijd mijn man, want het wordt voor mij nu wat vermoeiend...). Ik hoop dat het over gaat als de baby wordt geboren.

Hiervoor sliep ze al maanden gewoon door. Ik begrijp dat jouw zoontje altijd wakker wordt 's nachts en dat het dus niet per sé met de komst van de baby te maken hoeft te hebben? Dan heb ik misschien een tip die bij ons heeft gewerkt. Ze is nml niet  helemaal vanzelf gaan doorslapen. Tenminste, ze sliep op een gegeven moment gewoon door toen ze nog baby was en is rond 1,5 jaar toen weer gaan spoken. We zijn toen 'gewoon' niet meer naar haar toe gegaan 's nachts, omdat we het idee hadden dat ze uit gewoonte steeds wakker werd en omdat ze wist dat wij dan zouden komen. Ook al deden we de lamp enzo niet aan en zeiden we weinig, blijkbaar vond ze het wel prettig dat we dan even bij haar kwamen. En na 2 of 3 dagen was het voorbij met het 's nachts wakker worden. Tot een paar weken geleden dus...

Succes! Masha
 
Hoi hoi,
Bedankt voor jullie tips. Masha ik denk dat jij gelijk hebt. Dat hij wakker wordt en weet dat wij even komen. We staan namelijk ook altijd bij de eerste kick naast zijn bed. Laatst hebben we dat niet gedaan en toen was het na vijf minuutjes janken weer gewoon over.
We gaan dit dus nog even vol houden.
En hopelijk slaapt jouw dochter ook snel weer door als ze eenmaal een beetje gewend is aan de baby.
Sterkte...en eeh..ben je toevallig al bevallen?

Groetjes mama3007
 
Terug
Bovenaan