Nog steeds zere tepels! Wie nog meer?

Mijn zere borsten zijn gelukkig na een kleine 12 zwangerschap overgegaan maar mijn tepels doen nog zo'n zeer! Heb soms zelfs last van mijn bh's terwijl deze hartstikke zacht zijn.

Als dit zo blijft kan ik me echt niet voorstellen dat ik borstvoeden ook maar 1 seconde volhoud..
Ben nu 20 wkn zwanger van mijn eerste..

Wie heeft dit nog meer of wie heeft er tips of advies? Help!

Ja ik heb dat ook! Ben nu ook 20 wk zwanger van de eerste en bij mij zijn ze ook nog erg gevoelig..
Soms ook vochtig tijdens of na het slapen..
Ik zie wel wat op tegen borstvoeding met dit gevoel, maar wil het wel heel graag dus hoop dat het nog iets beter gaat...
Ik hoop dat iemand een tip voor je heeft, want die heb ik niet helaas!

Ik heb het ook, is bij mij ook niet overgegaan na de 12 weken grens. Ben nu bijna 20 weken...
Maar ik had het ook bij de andere zwangerschappen en heb bij alle 3 meer dan 9 maanden zelf gevoed, zonder pijn (nou ja de eerste 3 dagen stuwing deed wel zeer, maar dat waren vooral de borsten zelf...) Ik vond het altijd verademend als de kleintjes gingen drinken! Er gaan fabels rond dat je ze kunt 'harden' maar daar moet je echt niet aan beginnen. Je huid maakt een beschermlaagje en dat maak je dan steeds stuk. wattenschijfjes in je bh tegen het schuren helpt bij mij vaak wel.

Ik heb dit zelf de eerste weken van mijn zwangerschap ook gehad en bij mij hielp het om, wanneer je tepels erg veel pijn doen, om koude vochtige wattenschijfjes in je BH te doen. IDaarachter had ik een klein stukje plastic zodat je BH niet helemaal nat wordt, niet echt charmant maar het heeft zeker geholpen!

Misschien helpt het ook om vast borstkompressen in je bh te doen? Die heb je van een soort maandverbandspul (wegwerp), maar ook heel zachte van katoen. En er bestaat ook een herbruikbare plastic variant. Gewoon even kijken bij de drogist.
En anders wellicht Bepanthen zalf? Die hielp bij mij ook goed bij tepelkloven toen ik borstvoeding gaf. Wordt door lactatiekundigen ook veel aanbevolen. Te vinden in het babyschap bij de drogist.
Succes!

Terug
Bovenaan