nog steeds ziek / rs-virus

A

Anoniem

Guest
Nou, we zijn vast niet de enigen met zieke kindjes, maar Leah is nu al anderhalve maand ziek(ig). Er komen (nog steeds grrrr) tanden aan, dikke knobbels.
Ze is erg benauwd, vooral 's nachts. Ze heeft het rs-virus, en het duurt dus lang voordat ze echt beter is. Nog meer kindjes hier die het rs-virus hebben gehad? Gelukkig drinkt ze nog wel redelijk goed, dus van uitdroging is geen sprake gelukkig. Wel  hoest ze door het vele slijm vaak 's avonds en 's nachts de hele voeding er zo weer uit. Zielig.
Ik zal blij zijn als de winter voorbij is en de griep- en hoestvirussen achter ons liggen, bllll.

He Hannah,

Nou, ik kan met je meepraten. Ook onze kleine meid heeft wrs. RS gehad, al is het niet getest, dus helemaal zeker weten we het niet. Maar ze is nu ook al sinds half november aan het kwakkelen. Op het moment ook weer erg aan het hoesten, snotverkouden en alleen maar huilen. Heb je nog een goede tip behalve Luuf baby, PCM, neusspray, bedje omhoog, Eucalyptusbadje

Sterkte ermee !

Sophie

Hoi,

Gelukkig heeft onze dochter geen rs gehad. Wel is ze nu erg hoesterig en wat benauwd, maar verder gaat het prima.
Gelukkig dat je dochter nog goed drinkt. Beterschap, want er is niks aan als ze zo ziek zijn  he?
Liefs,
Karlien

Hoi,

Ik weet niet of Myrthe RS heeft, maar is al wel 1,5 maand aan het kwakkelen. Al die tijd al snotverkouden, het stroomt eruit.
Veel hoesten, soms wordt het minder dan denk je hehe. Maar dan ineens hoest ze weer meer.
Ze heeft tussendoor ook nog een buikvirus gehad (en wij dus ook) en was op het randje of ze opgenomen moest worden. Gelukkig niet, maar was wel even erg ongerust.
Sinds een week eet ze eindelijk weer wat we van haar gewend zijn. Drinker is het nooit geweest, maar zelfs dat gaat nu beter.
Alleen die verkoudheid, ik wordt er niet goed van.
Ook al een maand aan het kwijlen enzo en er is al een hele tijd een bobbel naast haar linker ondertandje. En nu zag ik ineens boven haar 2 tanden doorgekomen, terwijl ik daar iedere keer geen bobbels voelde.
Dus ook die k**** tandjes zitten dwars.
Geef mij maar de zomer!!!!

Oja, wat je kan doen is als ze het heel erg benauwd hebben, gaan stomen in de badkamer. De kraam flink heet, beetje luuf in het water en zelf met haar gaan zitten op een stoel ofzo.
Op die manier krijg je het slijm een beetje los. Ik weet niet of je die tip al gehad had, maar toch wilde ik je m nog even geven.

Liefs en veel sterkte

Reneke

Meiden, wat kom ik er goed vanaf als ik jullie zo lees! Nina is één keer vreselijk verkouden geweest en dat was het... gelukkig....
Ik heb geen tips voor jullie, maar helpt het als ik aan jullie denk??
|Beterschap voor alle mini's ermee!

Kus, Marieke

Zarah heeft ook het rs-virus gehad. Ze was nét weer hersteld na een griep, toen ze weer ziek werd. Na een week hoge koorts en 2 bezoeken aan de huisarts kregen we te horen dat ze waarschijnlijk het rs-virus had. Omdat Zarah heel lusteloos was en bijna niet meer dronk, zijn we naar het ziekenhuis gestuurd. Daar heeft ze 6 dagen gelegen. De eerste 4 dagen met extra zuurstof en de eerste 5 dagen met een sonde.
Verschrikkelijk om je kind zo te zien liggen.. ze was zo stil en reageerde nergens op, terwijl ze normaal zo druk en levendig en vrolijk is.
Gelukkig is ze er weer helemaal bovenop gekomen! Ze drinkt alleen niet meer wat ze voorheen deed, daarentegen eet ze wel meer. Dus dat zal elkaar wel opheffen dacht ik zo.

Groetjes!

Hoi

Tessa heeft ook het rs virus gehad toen ze nog maar 5 weken oud was. met een ziekenhuisopname en sonde voeding als vervolg. ze i nu net weer herstellende van een zware buikgriep. 2 weken over gegeven en erge diarree. Maar nu gaat het weer aardig goed. Sterkte met de zieke, ze zijn dan zo zielig.

groetjes grietje

Terug
Bovenaan