nog veel flesvoeding

Hoihoi,

Als ik het hier zo lees loop ik een beetje achter met Twan's voeding?
Hij krijgt;
- sóchtend een 210 fles,
- 12 uur ook,
- rond 2 a 3 uur een hap fruit met sinds kort wat Liga erdoor,
- rond half 5 krijgt hij warme hap en een fles na
- rond 22 uur nog een fles 210.

Hij moest op nog op de 1 voeding blijven totdat hij minder dan 750 cc over de hele dag gaat drinken van het Cb. Eerst zou dan de fles v 17.00 vervallen omdat hij dan warme hap krijgt....alleen hoeveel geven jullie. Als het potjes zijn dan alles(200)? Hij krijgt nu ongeveer de helft en dan ook nog toetje zoals Yoghurt na. Ik heb het idee dat Twan namelijk geen stop heeft en gewoon maar dooreet/drinkt.
Zeiden zo ook al op de creche, hij gaat net zolang door totdat ie bijna ontploft!
Ik ben zelf van plan om toch maar op voeding 2 over te gaan als het op is, hij is nu al bijna 7 mnd!

Hoe hebben jullie dit aangepakt want ik vind het eigenlijk best wel een beetje gepuzzel?

Groetjes!
 
Wij zijn rond de 7 maanden overgestapt op het volgende schema:

ontbijt: 200 ml opvolgmelk 2 met Bambix (= pap dus).
tussendoor: fruit + sap
middag: fles en proberen of brood wilde lukken
tussendoor: fruit of koekje en wat sap of thee of water.
avond: complete maaltijd + toetje en als dit dus een potje is, dan dus inderdaad het hele potje. Bij minder eten, vaak nog een beetje fles, maar alleen als wij het gevoel hadden dat hij nog niet genoeg gegeten had.
Daarna niets meer.
Ze mogen een heel potje hebben, dus als hij het lust zou ik me niet te druk maken. Ze stoppen echt, echt, echt als ze niet meer willen.

Naarmate ze meer andere dingen gaan eten, kan je de hoeveelheid melk aanpassen. In jouw schema zou ik beginnen om de warme maaltijd uit te breiden en de fles erna te laten zitten. Vervolgens toe te werken naar 2 tussendoortjes op de dag en dan de boterham te introduceren. Als hij goed boterhammen eet, kan de hoeveelheid fles naar beneden (bijvoorbeeld naar 150 cc). In de ochtend kan je pap geven met melk.
Uiteindelijk zou ik de laatste fles gewoon proberen te laten vervallen. Als hij overdag voldoende eet, zal het niet moeilijk zijn deze fles te laten vallen.
Kan je hier wat mee?

Succes!
 
Tnx, dit was ook meer het idee wat ik had dan wat het CB adviseerde.
Ik ga hem vanavond zijn hele maaltijd geven en maar kijken wat hij op kan.
Heb vanochtend pap geprobeerd maar dat was ongeveer 30 cc, daarna wilde ie niet meer en dus maar normale fles gegeven.

De laatste fles gaan we vanavond sowieso vervroegen en minderen. Hij was toch meestal al moeilijk wakker te krijgen en dan kan ie nu mooi door tukken!

Bedankt voor je advies!
 
Had je de pap in een bordje met lepeltje of in de fles? Want hier werd de pap ook niet gedronken en hebben wij het altijd met een lepeltje gegeven. Ze vinden dat vaak ook erg interessant.
 
Terug
Bovenaan