nog wat bedacht...haha. Wanneer alleen laten zitten???

Hoidiehoi!

Ben ik weer even met een vraagje.
Stef kan al aardig goed zelf zitten, maar hij tuimelt nog wel een beetje.
Wanneer moet ik hem nou alleen laten zitten in de box bijvoorbeeld?
Ik ben zo bang dat hij zich bezeert, maar ik neem aan dat het er toch
eem keer van moet komen.....

En dan meteen nog een klein vraagje..... Je ziet toch vaak dat baby's
heel vrolijk in een vreselijk moeilijke houding hun voetjes weten te pakken..?
Stef heeft hier nog totaal geen interesse in...Komt dat nog of doen gewoon
niet alle baby's dat??

Liefs Annet

Hoi..

Hahah ook al zo een eigenwijs kereltje???
Dawin tuimelt ook nog al staat hij tegen de bank aan haha, maar zitten dat duurt nog wel even denk ik!
En jah hoor ook totaal geen interessen in zijn voetjes, laat ie gewoon liggen en pakt zijn broek enz.
Spelen vind ie prachtig en heeft zelfs net ondekt dat hij op knopjes kan drukken en er geluid uit komt,blijft er maar op rammen haha.
Maar die voeten zijn taboe, hihi en ik maar denken dat heeft ie van zijn vader die houdt ook niet van voeten!.

Maar wel een hele goeie vraag jah, wanneer recht op zitten !

Liefs bianca

hoi hoi,

Het is nog wel erg vroeg hoor om ze zelf te laten zitten, bij mij op mijn werk (kdv)was een meisje die met 6 maanden al zelfstandig kon zitten en dat was heel erg vroeg!De meeste kinderen gaan rond de 8 maanden los zitten...heb je een voedingskussen?je kan namelijk wel op den duur hem laten zitten en dat kussen om hem heen, als hij dan omvalt, valt hij zacht, of gewone kussens om hem heen leggen...maar het is nog wel erg vroeg hoor, hij is toch 4,5 maand ofzo?

liefs leetje 1981

hoi Annet,

ik had ook begrepen dat ze met 8 maanden zonder steun kunnen zitten. Schattig is het wel, Enzo vindt het superstoer om te zitten en geniet ervan. Af en toe zit hij gezellig tussen ons in op de bank, hi hi.

Maar van die voetjes.... Enzo kijkt er nu pas sinds 2 dagen naar. Hij vindt het maar rare dingen die m erg fasineren ineens. Dus jouw kleine zal ook binenkort er wel naar kijken (ze schelen geloof ik een dag, he. die van mij is van 22-08)

liefs
di silva

Kian vind z'n voetjes machtig interessant! Maar ik vind z'n pootjes ook zo schattig! Ik deed met 14 weken steeds zijn sokjes uit en zat met z'n voeten te spelen (als ie op z'n rug voor me lag). Vond ie zelf ook heel leuk. Met 15 weken ongeveer kon ie ze zelf tevoorschijn halen. (heel handig met het verschonen van de luier en aankleden, NOT)
Zitten doet ie nu ook nog niet los hoor (bijna 19 weken).
Liefs Phira

Op de babymassage (gegeven door een kinderfysiotherapeute) werd verteld dat het nog helemaal niet goed voor het ruggetje is de baby's te laten zitten. Het liefst zo veel mogelijk laten liggen ook een wipstoeltje wordt afgeraden. Onze dochter zat ook heel vaak in het wippetje maar sinds ik dat weet probeer ik haar zoveel mogelijk gewoon in de box te laten liggen. Dat is beter ook voor de ontwikkeling, omrollen enzo.

Terug
Bovenaan