nog wat vragen

HELLO Ikke weer,
Er zijn bepaalde dingen die je niet mag eten als je zwanger bent lever weet ik, maar welke kazen.. daarnaast mag je de kattenbak niet verschonen, tuin werken..enz Is dit ookal als je bezig bent? En kattenbak, kan je die niet gewoon dan met handschoenen verschonen??
liefs Anne,33
 
hoi anne33

wat je wel en niet mag eten tijdens een zwangerschap is een onderwerp waar veel vragen over zijn.
persoonlijk vind ik dat je je daar nu nog niet zo druk over moet maken. wij zijn zo bezig met zwanger worden dat je wil proberen alles te vermijden wat ook maar enigzins "slecht" zou kunnen zijn, maar er zijn ons miljoenen vrouwen voor gegaan die er na 4 weken pas achter komen zwanger te zijn en die bijv op een feestje flink wat alcohol op hebben oid.
aangezien wij nog niet zwanger zijn vind ik dat dat druk maken over wat je wel en niet mag doen ook pas kan op het moment dat het wel zover is, we mogen toch ook nog wel genieten????
als je er nu al zoveel bij stil staat terwijl het misschien nog wel ff kan duren voordat je zwanger bent, maak je je zelf de kop errug gek lijkt me.

die kattenbak mag je niet verschonen ivm mixematose (of hoe je dat ook schrijft!) en het mag misschien wel met handschoenen, maar als je partner het wilt doen lijkt me dat veiliger!
er zijn vast sites waar je op kunt lezen wat je wel en niet mag eten tijdens een zwangerschap. lever mag wel, maar in een heel beperkte mate.

mijn berichtje is niet aanvallend bedoeld hoor, hopelijk komt het zo ook niet over!

succes en tot gauw
xx kimpansee
 
Ben het met kimpansee eens! je meot natuurlijk wel opletten maar om jezelf nu helemaal hoorndol te maken? Het moet ook leefbaar blijven hoor! Wat de katten bak betreft: ik heb ook 2 katten en verschoon wel de bak. Maar ik heb nu van die zakken gekocht die je zo in de bak doet en er dus ook weer uithaalt zonder er met je handen mee in aanraking te komen. Ook ik gebruik handschoenen en een schepje om evt drollen (sorry) eruit te halen.
Misschien dat je ook van die zakken kunt aanschaffen? Scheelt in ieder geval een boel vies werk. Zijn gewoon verkrijgbaar bij de dierenwinkel en AH.

Groetjes Mutsie
 
Hoi Kimpansee,
Thanks voor je reactie..
Ja, je hebt best wel gelijk. Ik wil er nu ook nog geen rekening mee gaan houden tenzij iemand weet dat het beter is van niet.. Ik ben namelijk op dit moment verslaafd aan de camenbert steaks.. (van de aldi)
Maar kattenbak..?? Ik wil namelijk niet iedereen er nu al mee op zadelen.. vandaar mijn vraag over handschoenen..
Wat betreft dat gek maken, ben ik al.. Ik wilde al kinderen toen ik tante werd.. (was toen 12jr) nu ben ik 33 en heb eindelijk de man gevonden van mijn dromen en eindelijk mag het dan gebeuren dus voor mij kan het niet vroeg genoeg zijn.. Probeer inderdaad wat minder er mee bezig te zijn maar is moeilijk.. ben zo gelukkig en verliefd... :))
liefs Anne,33
 
lieve anne!

ik snap je helemaal hoor!!
ook ik was in het begin helemaal gek aan het doen.....mijn partner werd er gek van!!
iedere keer maar roepen dat het nu echt zover was, en hij mocht me bij elkaar vegen als ik weer ongi werd!!!
daarna gebeurde het tegenovergestelde. ik reageerde lauw op zijn vragen of ik al ongi was, of hoe ik me voelde. hij vond het raar dat ik zo "afstandelijk deed". ik denk dat dat een soort zelfbescherming was.

nu probeer ik wat relaxter te zijn als het richting mijn nod gaat.
maar ik merk dat ik sinds ik weet dat ik mijn eisprong pas op dat 18/19 heb het moeilijk wordt om relaxt te blijven. we zijn er pas 2 mnd geleden achter gekomen dat mijn ei zo laat komt, en omdat ik het gevoel had dat we nog nooit zo "dichtbij" waren geweest ging ik er echt vanuit dat ik zwanger was....helaas dus!!
hoe het deze maand gaat (nod 21/22 juli) moet ik nog ff afwachten! de laatste 7 dagen zijn het ergst!! je wilt van alles voelen, of voelt ook echt vanalles!!

ik heb een konijn waarvan ik de kooi moet verschonen, maar volgens mij is dat anders als een kattenbak!

we houden elkaar op de hoogte ok!

xx kimpansee
 
lieve kimpansee,
tuurlijk houden we elkaar op de hoogte!!
Ik zal duimen dat je ongi weg blijft..ik ben paar dagen naar jou aan de beurt..(ongi) +/- de 31ste..
spreek je gauw weer..
liefs anne
xx
 
Hoi Anne,33

als je straks zwanger bent mag je inderdaad niet alle kazen, die met rauwe melk gemaakt mag je niet hebben, maar de kazen die in Nederland worden gemaakt zijn (bijna) allemaal NIET van rauwe melk gemaakt. Kijk wel goed met kazen die in het buitenland zijn gemaakt, er staat dan (tenminste bij Franse kazen) 'au lait cru' op. Ik heb anderhalf jaar geleden contact gehad met de appie ivm zwangere schoonzus en die gaf aan dat al hun kazen in het assortiment veilig zijn voor zwangere vrouwen. Dus vraag het ff na bij fabrikant of de winkel en je bent safe.

Verder was er als je eenmaal zwanger bent ook iets met rauw vlees maar dat zul je ook wel weten.

En voor nu zolang je nog niet zwanger bent geniet gewoon van wat je wilt eten er is straks tijd genoeg dat je het allemaal niet meeer mag. Ben er niet zo bang voor nu bedoel ik dus.

Suc6
 
Terug
Bovenaan