Nog wel in het ziekenhuis bij Mette maar even een hele andere vraag namelijk over de quinny zap

Hallo allemaal,

Mette slaapt even lekker dus ik zit even in het internet cafe terwijl mijn moeder bij haar is. Veel van de mamma's die ik hier tegenkom hebben de Quinny zap buggy en hebben haar de maxi cosi op staan. Ik wilde dat nooit want een maxi cosi is voor in de auto en niet om mee te wandelen maar voor dit soort situaties is ie wel erg handig. Als ik boodschappen ga doen dan ben ik altijd onwijs aan het ploeteren met het onderstel van de wandelwagen en even snel de maxi cosi op het zap onderstel zou voor mijn rug ook een stuk fijner zijn. Wij willen dus zsm de zap aanschaffen alleen.....hij kan niet plat en aangezien ons dit wel handig lijkt voor als Mette groter is en ze onderweg eens wil slapen in haar buggy twijfelen we over deze aankoop. Nu hoorde ik van 1 van de moeders dat de nieuwe quinny die eraan zit te komen wel verstelbaar is alleen op de site van Quinny staat hier niks over.

Nu heb ik 2 vragen:
* Wie heeft er ervaring met de zap en is het niet erg vervelend dat ie niet plat kan als je kindje even wil slapen?
* Heeft iemand van jullie toevallig al iets gehoord over een nieuw type Zap die verstelbaar zou zijn?

x ing

Hey Ing,

Hier helaas geen ervaring, maar ik heb van de kraamhulp en het cb gehoord dat het niet erg is als je kindje per dag 1,5 uur in de maxi cosi ligt. Dus even snel met de auto naar het dorp voor boodschapjes en dan kind en al even mee, schijnt geen probleem te zijn. Tevens om ouders te bezoeken moeten we minstens 45 minuten rijden, dus dat is ook een maxi cosi verhaal, in de auto dan.
Natuurlijk is het beter om je kindje plat te leggen.....
In de maxi cosi waar ik ervaring mee heb is dat ik een onderdeel heb wat ik erin stop en dan ligt je kindje bijna recht. Heb je dat ook? Het is een soort voorgevormde kussen wat er in past.....ik weet alleen niet hoe het heet...ik heb mijn kinderwagen en alle toebehoren van Mutsy...
Groetjes, Ellen
En suc6 met Mette........

Hoi Inge,

Ik heb de quinny Zapp al ruim 2 jaar en ons bevalt hij prima, wel pas gekregen toen mijn zoontje bijna 1 jaar oud was.
Baby's kunnen pas in het zitje van de Zapp vervoerd worden als ze ongeveer 6 maanden oud zijn en zichzelf rechtop kunnen houden, maar tot die tijd kun je hem gewoon gebruiken als maxi-taxi.
Mijn zoontje heeft altijd alleen maar rechtop willen slapen als hij in de buggy zat, ook mijn andere buggy kan niet plat (hij sliep dan gewoon zitten een beetje hangend tegen een kant).
Het uit en inklappen van de Zapp is zo gebeurt en daarom is hij juist zo geschikt om in de auto mee te nemen.
Over de nieuwste versie weet ik je helaas niets te vertellen.
Veel succes met het maken van een keuze.

Groetjes Saskia

Terug
Bovenaan